• tjenixen

Vi som inte använder "multi-summor" men inreder gärna vårt hem ändå :)

Oj, vilken konstig tråd-rubrik det blev. Men här tänkte jag att vi kunde husera som inte kan, vill, orkar etc lägga ner många tusentals kronor på rätt skåp, rätt soffa och liknande. Det går ju alldeles utmärkt att inreda ett trivsamt hem med få medel och få kronor i plånboken.

Så har ni tips på vad ni gör för att göra era hem trivsamma så hoppa in och tipsa på :)

Det kan vara allt möjligt som att måla om gamla möbler, köpa "kopior" av dyra inredningsdetaljer/möbler osv.

• Svar på tråden Vi som inte använder "multi-summor" men inreder gärna vårt hem ändå :)
  • yossis

Mori: Verkligen jätte fin kudde.
    När jag var yngre sydde jag mycket, speciellt till mina hästar det blev täcken, benlindor, svans skydd, transportskydd. Så sydde jag mig egna fodrade ridbyxor & väst kommer jag ihåg.

Har önskat mig en symaskin i flera år men ännu inte fått någon, så nu börjar jag fundera på att köpa mig en själv så kan jag pyssla än mer.

• Mori
    yossis skrev 2007-08-24 13:07:16 följande:
    Mori: Verkligen jätte fin kudde.När jag var yngre sydde jag mycket, speciellt till mina hästar det blev täcken, benlindor, svans skydd, transportskydd. Så sydde jag mig egna fodrade ridbyxor & väst kommer jag ihåg. Har önskat mig en symaskin i flera år men ännu inte fått någon, så nu börjar jag fundera på att köpa mig en själv så kan jag pyssla än mer.
    Oj, sådana avancerade skaer vågar jag mig inte på! Symaskin står högt på önskelistan här med, har velat ha en i snart tio år, men det har aldrig blivit av
  • äppelpäppel

Jag köpte min symaskin på halens (tror jag det var) för nåt år sen för 1995:- Tyckte det var billigt då. Men nuförtiden kan man ju hitta mycket billigare symaskiner än så! Kolla på Coop och såna ställen. Ibland kan man springa på nåt erbjudande på tusenlappen eller under.
    Kvalitén kanske inte är världens bästa, men borde ju duga till att sy enklare saker som gardiner med

• liljonkonvaljen

blir lite avis på er som kan o vill sy för det finns ju massa mna kan göra. som fina kuddar som din mori. Där ha ja nämligen tummen mitt i näven. Ja äger ingen symaskin så allt som ska lagas eller grejas me lämna ja till sömmerskan..tur att hon är billig. Nått som ja lärde mig nygligen iallafall va att man kunde lägga upp panellängerna med sånt där klister som man stryker på. Lätt o bra för mig..Ja få skrta med att ja kan baka istället...
    hoppas ni alla få en trevlig helg..i morgon är det kräftskiva som gäller..mums

• Mori

äppelpäppel: Ska hålla utkik! Liljonkonvaljen: Jag är usel på att baka Helt värdelös, kan inte ens få till en sockerkaka!

• versan

Vi har också budget renoverat vårat kök.
    Målade listerna till köksstommarna blåa och luckorna vita.
    Bilden är lite dålig men det syns lite av det blåa på vänstra sidan.
    Sedan köpte vi billiga tapeter och en dyr bård istället och satte stuckatur i taket.

• lisalove

coop i Umeå hade en symaskin förra lördagen för 895kr. Gissar på att det är ett medlemserbjudande.

• erika86

Mora: Jag anser mig ha stor erfarenhet från jysk :) Vissa saker är okej och andra saker är ren skit. Jag köpte ett set med billiga stolar och ett köksbord därifrån. Bordet är bra och inte rangligt men stolarna var helt värdelösa och gick sönder efter en vecka (jag överdriver inte!). Bordet använder jag ännu 1,5 år senare och det är inga problem. Har även ett v-rumsbord (okej)och en ranglig bokhylla som jag inte skulle inte rekomndera. Min kompis köpte ett rätt dyrt köksbord med stolar därifrån och de är också rangliga.

Jag rekomenderar att antingen lägga ner lite mer pengar och köpa rejäla grejer på en gång eller om du vill byta lite oftare så kör med ikea. De har ju lågt pris men ändå bra kvalitet.

• Tina83
    lisalove skrev 2007-08-24 21:31:12 följande:
    coop i Umeå hade en symaskin förra lördagen för 895kr. Gissar på att det är ett medlemserbjudande.
    den har jag, fick i julklapp förra året. den e helt OK!
Svar på tråden Vi som inte använder "multi-summor" men inreder gärna vårt hem ändå :)