• Casper2004

    kommer bli jobbigt...

    Usch jag grämer mig för fredagen..då ska jag och min sambo på begravning..en av hans kompisars!

  • Svar på tråden kommer bli jobbigt...
  • Familj Amstaff

    usch.. kramar om o sänder ett par stora styrkekramar! beklagar sorgen..

  • Casper2004

    tack tack!det är inte värst för oss utan för hans familj..kommer bli jobbigt att se dom ledsna!

  • Kicki4

    Hej TS;Casper2004.
    Hoppas det gick bra för er på begravningen.Och dom anhöriga,aldrig roligt med begravning.
    Jag ska på min lillebror begravning nu på fredag,10/8.gruvar mig så jag håller på att gå sönder känns det som.

  • lamagirl

    Kramar om er alla
    Stol mamma
    till ängel Michaela
    och 3 Jordbarn

  • Kicki4
    lamagirl skrev 2007-08-08 23:18:22 följande:
    Kramar om er allaStol mamma till ängel Michaela och 3 Jordbarn
    tack så mycket.
    Beklagar din sorg&förlust at ditt barn
  • Kyoko

    Vet hur det är att frukta begravning men på något konstigt sätt så är det oftast skönt efteråt. Jag var sjukt nervös för min sons begravning och det var ju en av de jobbigaste dagarna i mitt liv. Men det var även förlösande eftersom jag min sambo och svärmor efteråt satt och pratade och grät tillsamman. Vi var alla eniga om att det var som en förlösande händelse och ett steg i sorgeprocessen.

    Stor kram till er som snart skall gå på begravning för jag vet ju hur jobbigt det är!

  • Kicki4
    Kyoko skrev 2007-08-09 14:05:53 följande:
    Vet hur det är att frukta begravning men på något konstigt sätt så är det oftast skönt efteråt. Jag var sjukt nervös för min sons begravning och det var ju en av de jobbigaste dagarna i mitt liv. Men det var även förlösande eftersom jag min sambo och svärmor efteråt satt och pratade och grät tillsamman. Vi var alla eniga om att det var som en förlösande händelse och ett steg i sorgeprocessen.Stor kram till er som snart skall gå på begravning för jag vet ju hur jobbigt det är!
    Jag ska på min lillebrors begravning imorron&jag är LIVRÄDD!!Livrädd för hur jag kommer att reagera.Livrädd för att möta alla som kommer dit.Livrädd för att prata med alla,som är där.
    JAG VILL INTE VARA MED,OM ALLT DETTA JOBBIGA!!
  • Kyoko

    Kicki4:
    Så ledsen att finna att du känner som jag gjorde innan. Så ledsen att du förlorat din älskade bror och så onödigt! Ja jag kände som du innan - jag var livrädd. Var och köpte blommor innan och grät så mycket att tjejen i affären knappt kunde höra vad jag sa. När vi kom in i entren innen vi kom in i minnesrummet där kistan stod så trodde jag att jag skulle gå i tusen bitar. Jag såg framför mig hur de skulle få släpa mig in. Jag var så rädd för att se den där lilla kistan - det är ju så fel att man skall begrava sitt barn. Och jag kom in och jag grät men efter det första akuta gråten så blev den lugnare liksom, jag blev lugnare. Ja det är paniskt och traumatiskt att begrava sina nära och kära och när det är en ung människa är det ju dessutom emot att logik! Men efteråt så brukar man känna sig lugnare för att det är överstökat.

    Får jag fråga vad som hänt din bror?

  • Kicki4
    Kyoko skrev 2007-08-09 17:10:07 följande:
    Kicki4:Så ledsen att finna att du känner som jag gjorde innan. Så ledsen att du förlorat din älskade bror och så onödigt! Ja jag kände som du innan - jag var livrädd. Var och köpte blommor innan och grät så mycket att tjejen i affären knappt kunde höra vad jag sa. När vi kom in i entren innen vi kom in i minnesrummet där kistan stod så trodde jag att jag skulle gå i tusen bitar. Jag såg framför mig hur de skulle få släpa mig in. Jag var så rädd för att se den där lilla kistan - det är ju så fel att man skall begrava sitt barn. Och jag kom in och jag grät men efter det första akuta gråten så blev den lugnare liksom, jag blev lugnare. Ja det är paniskt och traumatiskt att begrava sina nära och kära och när det är en ung människa är det ju dessutom emot att logik! Men efteråt så brukar man känna sig lugnare för att det är överstökat.Får jag fråga vad som hänt din bror?
    Det är precis så jag känner&föreställer mig,alltihopa.Så som du skriver.Mamma säger att bara begravningen är klar så kommer det att "lätta"lite allt detta jobbiga tryck&känslor.
    Min bror höll på med droger,men det vat&fanns inga spår av droger i hans kropp.Utan dom hittade ett kraftigt förstorat hjärta&en blödning i hans hjärna.Så jag vill,hoppas&önskar att hans kropp inte orkade med hans leverne längre.Min bror Marcus blev 29år.
Svar på tråden kommer bli jobbigt...