ladydahmer skrev 2007-08-10 16:12:19 följande:
Min älskade Bengt (katt) ramlade ner från balkongen och punkterade lungan... veterinären visste inte om han skulle verleva (han överlevde tack gode gud) nu ska vi glasa in balkongen.
vad skönt att det gick bra! nä det är verkligen inte kul när det händer:(
Min katt har fått komma hem o är bättre ,men det hade varit lite kris första natten när morfinet inte riktigt tog:( men hans öga har svullnat av nu så han käkar anitibiotika o jag får smörja med salva så får vi se om synen går att rädda..ska tillbaka om 10 dagar.
I dag var vi på ett återbesök och då kom det just in en katt som ramlat 3 vån från balkong.
ägaren hade suttit med katten på balkongen men inte hunnit med:(
Veterinären sa då att dom har haft flera fall nu av katter som ramlat ,när det blir varm o folk öppnar fönster o balkondörrar. Nä har man balkong så ska man näta in,man kan aldrig beräkna när det ska hända kommer det en fluga så går det på en sekund!Hur lugna dom än är så är det ju katt djur. 
Åsså inga fler balkonger nu! sa en av veterinärena när vi gick(hade nog inte hört hela historien)..nä vi har ingen han hade ju bara oturen att lyckas ta sig ut genom det trasiga badrumsföstret som vi olyckligt ställt tvättkorgen under,så det blev lätt att klättra och ta sig ut. men hade vi balkong så självklart skulle vi näta in den.
Min katt Morzart var så glad när han kom hem att han bara skrek-Mjjaauuuu!! kurr kurr och skulle bara kramas och äta och dricka..och dricka..sen har han sovit nu en hel del.
sitter just nu i mitt knä o kurrar:)
trevlig helg på er allihopa!