• vackrastarflow

Näta in balkong?

Nu har jag äntligen bestämt mig för att skaffa den där katten jag så länge velat ha. Det passar mig ypperligt i livet just nu, jag kommer ha mycket tid till en kattunge om det inte blir en äldre katthemskatt. Dock så kommer det att bli en innekatt då jag kommer bo i ett tätbebyggt område med mycket trafik. Jag flyttar till en ny lägenhet, med balkong och vill nu höra hur ni som har nätat in en balkong har gjort, vad för nät ni använt osv.

• Svar på tråden Näta in balkong?
  • polarcat

ja visst var det tur i oturen..och veterinären skulle alldrig jobba på med honnom så om han inte skulle kunna få ett lyckligt liv. men tycker så synd om honnom han är bara 6 mån..
    men lycka till med din kisse nu!!

• Mori
    Dripknot skrev 2007-08-04 13:00:07 följande:
    Vi har inte nätat in balkongen alls och vi bor på 3:e våningen. Har ingen balkong i närheten som kisse kan hoppa till.När hon är ute så ligger hon mest på någon av stolarna, sitter på balkongbordet eller så ligger hon på trätrallen och solar.. Ibland tassar hon omkring på räcket men vi oroar oss inte. Kvällstid har vi henne under uppsikt då det förekommer en hel del nattaktiva insekter som kan få henne att glömma vart hon befinner sig.Egentligen finns det ingen anledning att näta in sin balkong. Katter är väldigt anpassningsbara och man märker snabbt om de tänker busa eller inte. =)
    Förlåt om jag bara kastar mig i in i tråden och är lite ofärsämd. Men mina grannar har två katter och inget när på sin balkong. Jag äääälskar katter, men maken är allergiskt. Mycket allergisk. De där dförbaskade katterna smiter in och pissar i vår säng, stryker sig mot ren tvätt och klöser i vår fina skinnsoffa så fort vi har fönsterna öppna. Balkongdörrarna kan vi aldrig öppna, de kliver rätt in trots att vi försökr jaga bort dom. Grannarna ser oföstående ut och säger "det brukar dom aaaaldrig göra" när vi pratar med dom. Vi har varken råd eller lust att bura in vår balkon... Kontentan av mitt gnäll är alltså, jo jag tycker man ska bura in balkongen. Såvida man inte kollat med grannarna att det är okej utan. Maken blir toksjuk pch måste åka in akut varje gpng de smitit in här....
  • vackrastarflow

Mori

Ja det är ju en annan anledning. Man ska inte tvinga på andra sina egna djur.

Polarcat

Håller tummarna för din kisse!

• Mori
    vackrastarflow skrev 2007-08-05 23:08:14 följande:
    MoriJa det är ju en annan anledning. Man ska inte tvinga på andra sina egna djur.PolarcatHåller tummarna för din kisse!
    För min del hade gärna fått komma in Jag har alltid haft en förkärlek för katter, men maken blir inte så glad. Ni som har kissar, hur hade ni gjort om jag var er granne? Hade ni blivit arga? Grannarna är jättetrevliga annars men detta har vi tjatat om i över ett halvår...
  • polarcat
    Mori skrev 2007-08-05 23:01:09 följande:
    Förlåt om jag bara kastar mig i in i tråden och är lite ofärsämd. Men mina grannar har två katter och inget när på sin balkong. Jag äääälskar katter, men maken är allergiskt. Mycket allergisk. De där dförbaskade katterna smiter in och pissar i vår säng, stryker sig mot ren tvätt och klöser i vår fina skinnsoffa så fort vi har fönsterna öppna. Balkongdörrarna kan vi aldrig öppna, de kliver rätt in trots att vi försökr jaga bort dom. Grannarna ser oföstående ut och säger "det brukar dom aaaaldrig göra" när vi pratar med dom. Vi har varken råd eller lust att bura in vår balkon... Kontentan av mitt gnäll är alltså, jo jag tycker man ska bura in balkongen. Såvida man inte kollat med grannarna att det är okej utan. Maken blir toksjuk pch måste åka in akut varje gpng de smitit in här....
    ja precis det är ju oxå en anledning till att skaffa nät om man har balkong..det blir ju bara trist för alla om det ska vara så som du beskriver=( de är ju inte okej..
  • polarcat
    vackrastarflow skrev 2007-08-05 23:08:14 följande:
    MoriJa det är ju en annan anledning. Man ska inte tvinga på andra sina egna djur.PolarcatHåller tummarna för din kisse!
    TACK=)
  • vackrastarflow
    Mori skrev 2007-08-05 23:10:17 följande:
    För min del hade gärna fått komma in Jag har alltid haft en förkärlek för katter, men maken blir inte så glad. Ni som har kissar, hur hade ni gjort om jag var er granne? Hade ni blivit arga? Grannarna är jättetrevliga annars men detta har vi tjatat om i över ett halvår...
    Jag hade definitivt ändrat på något. Iochmed detta är nåt ni inte ber om, så är det ganska självklart att jag hade ändrat mig. vad säger grannarna nu då?
  • polarcat
    Mori skrev 2007-08-05 23:10:17 följande:
    ni kan ju säkert ha jätte trevliga grannar =) men det är ju inte okej att dom kommer in o klöser på era soffor tex..
    för dom vill väl inte ersätta nya kan jag tänka mig??
  • Mori

Polarcat: Nä, det vill dom nog inte. Har iof inte frågat Vi sparade och gentade i två år för att köpa den där förbaskade soffan.
    Vackrastarflow: Jag har upprepade gånger bett dem att näta in sin baklkong, "jaaaa vi får väl göööra det seeeen" Ringde hyresvärden som inte var pigga på att hjälpa till, de satte upp ett litet sketet när som katterna nu har jätekoj i som klätterställning Har sagt igen att maken blir riktigt sjuk, oach att han missar jobb och skola pga detta, inget gensvar. Saken är att jag vill inte stöta mig med dem. Tycker de är goa grannar för övrigt. Och katterna är utekatter, så det blir ju svårt att hindra dem. Men det kan ju inte vara meningen att vi ska bli sjuka, och får grejjer förstörda...

• prickelina

Vi har satt upp ett kompst galler som täcker halva öppningen. Det sticker ner en bit på insidan så det finns ingenstans att sitta för att hoppa över. Det funkar bra för oss. Min katt är super klumpig så jag hade aldrig kunnat ha en "onätad" balkong. Även han ramlade ner från 4 våningen för några veckor sen. (smet ut genom ytterdörren när vi hade oaktsamt besök) Han fick blödningar på lungorna och ont i en tass men nu har han repat sig bra i alla fall.

lycka till med kissen!

Svar på tråden Näta in balkong?