Dripknot skrev 2007-08-04 13:00:07 följande:
Vi har inte nätat in balkongen alls och vi bor på 3:e våningen. Har ingen balkong i närheten som kisse kan hoppa till.När hon är ute så ligger hon mest på någon av stolarna, sitter på balkongbordet eller så ligger hon på trätrallen och solar.. Ibland tassar hon omkring på räcket men vi oroar oss inte. Kvällstid har vi henne under uppsikt då det förekommer en hel del nattaktiva insekter som kan få henne att glömma vart hon befinner sig.Egentligen finns det ingen anledning att näta in sin balkong. Katter är väldigt anpassningsbara och man märker snabbt om de tänker busa eller inte. =)
Förlåt om jag bara kastar mig i in i tråden och är lite ofärsämd. Men mina grannar har två katter och inget när på sin balkong. Jag äääälskar katter, men maken är allergiskt. Mycket allergisk. De där dförbaskade katterna smiter in och pissar i vår säng, stryker sig mot ren tvätt och klöser i vår fina skinnsoffa så fort vi har fönsterna öppna. Balkongdörrarna kan vi aldrig öppna, de kliver rätt in trots att vi försökr jaga bort dom. Grannarna ser oföstående ut och säger "det brukar dom aaaaldrig göra" när vi pratar med dom. Vi har varken råd eller lust att bura in vår balkon... Kontentan av mitt gnäll är alltså, jo jag tycker man ska bura in balkongen. Såvida man inte kollat med grannarna att det är okej utan. Maken blir toksjuk pch måste åka in akut varje gpng de smitit in här....