• Klara69

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Då kör vi vidare med omgång 5! Helt otroligt...

Här hänger vi som är mitt uppe i, väntar på eller lyckats med hjälp av IVF/PGD. Välkomna alla gamla och nya!

Tråd nummer 1 www.familjeliv.se/Forum-7-134/m11380802.html

Tråd nummer 2 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m14222635.html

Tråd nummer 3 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17203271.html

Tråd nummer 4 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m20389682.html

• Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
  • sagogrynet82

håller tummarna på att allt ska gå bra för er!

• Nånting

Sogo
    "De dubbla ligger och sover i vagnen just nu. De små pluttarna. "

Just sådana meningar gör att man får en extra dos hopp och målmedvetenhet. Tack!

• sagogrynet82

ingenting
    visst låter det underbart? ÅÅ just nu känns allt det där så långt bort!

• sagogrynet82

hur lång tid tog det eller tar det för er ungefär, med att ansöka om PGD?
    här i Norge tar det ungefär tre månader...

• Nizen

Hej alla tjejer!

Här rullar dagarna på i snabb takt och jag hinner inte vara inne så ofta men såfort jag får chansen tittar jag till er så glöm mig inte trots att jag slapp PGD

Till er nya tjejer - Man vet aldrig vad man kan tänka sig gå igenom efter ett par misslyckade försök och med den eviga väntan som förekommer emellan försöken. Nu hoppas vi ju alla att ni lyckad på en gång självfallet
    Jag har två misslyckade behandlingar bakom mig, båda gångerna har jag lyckats bli gravid men det har tyvärr resulterat i missfall. Tydlogen så är risken högre med PGD för missfall då man mixtrat en del med embryot när man sugit ut cellerna ur det vilket gör hinnan på embryot skörare.
    Om man inte "bara" ska göra en könsbestämning så förekommer alltid ICSI då man inte vill låta spermierna själva befukta ägget eftersom de som inte lyckats ta sig in kan "kontaminera" provresultatet med sitt DNA som lämnats i äggskalet!
    Vi har 50% chans för ett sjukt barn och lyckades ju pricka in de 50% som ger oss ett friskt barn!
    Vi chansade, mot vår vilja vill jag säga, vi visste inte om vi skulle få fler beviljade försök och iom att det tar sån tid emellan behandlingarna och min man som är bärare av den här sjukdomen inte blir friskare för varje dag som passerar så hade vi en viss tidspress på oss. Men nu är det som det ska i universum igen för vår del, min mage växer och i den ligger en alldeles perfekt liten frisk son.
    Jag önskar er alla samma lycka!

• sagogrynet82

Nizen vad härligt att läsa, jag gratulerar er så mycket och önskar dig all lycka!

• Nizen

sagogrynet82

Ja det är verkligen helt fantastiskt att lyckas, jag bröt totalt ihop efter att ha fått det positivta resultatet, man bygger upp en stenhård omkring sig för att överleva de 12 veckorna till modekaksprovet.

Jag hoppas verkligen att ni lyckas genom PGD för de 12 veckorna var helt sjukt psykiskt påfrestande!

• sagogrynet82

Nizen usch jag kan tänkta mig! det måste verkligen tära!

• sagogrynet82

jag och sambon hade det i åtanke först, vi tänkte göra ett försök på det gamla hederlgia sättet, hehe :) men jag tror vi först och främst ska försöka med PGD men den är en sån jäkla lång process och det verkar också vara väldigt tärande det och... men men vi får se, jag och sambon har ju nyligen bestämt om allt det här så vi är verkligen i början av processen. Vi ska iväg på en träff med en genetiker nu i januari sen bär det iväg. Man får enbart tre försök här i Norge och får inte ansöka om fler! Så sen får vi se om det inte tar sig vart det bär hän.

• sagogrynet82

usch blir så rädd! Morsan har fått ett missfall innan hon fick mig, är sånt ärftligt? alltså har jag lättare att få missfall då? hehe känner mig ganska dum men jag vet inte mycket om någonting när det gäller allt det här och håller på och lär mig för fullt!

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!