Nu blir jag snurrig när vi är många som pratar på en gång så jag vet inte vems namn jag ska skriva till, alltså skriver jag hullerombuller.
Vi har ju två alternativ till PGD, donerad sperma eller adoption. Försöka själva kan vi inte eftersom Sambo har så få spermier att chansen är minimal att lyckas. Spermiedonation är vi båda inställda på att det kan bli, men vi vill så klart ge PGD minst ett försök först.
Nizen, jag förstår verkligen att ni försökte på egen hand när beslut om fortsatta försök dröjde.
Mallamojs, jag läser väldigt gärna din blogg om jag får.
sagogrynet, det är svårt att s'ga exakt hur lång tid det har tagit att få godkännt att göra pgd. När vi först fick veta att Sambo hade få spermier så sattes vi på väntelistan till IVF och nånstans efter halva tiden fick vi beskedet om kromosomfelet och det var i juni/juli. I september hade vi blivit kallade till IVF-info och planering av behandlingar om vi inte haft kromosomfelet och då hade vi stått i kö 4 månader. Men det har från det att vi fick veta om felet mest handlat om huruvida det går att göra pgd, och inte om ifall vi får tillstånd att göra det.