Raser som INTE fäller??
Har så dålig koll, men vilka hundraser finns det som inte fäller utan som man klipper istället? Alla raser, inte bara typ pudel.
Har så dålig koll, men vilka hundraser finns det som inte fäller utan som man klipper istället? Alla raser, inte bara typ pudel.
Jag älskar pudlar, men min sambo håller inte med.
Bichon Frisé har min morbror. Jättefin, men inte riktigt min typ av hund.
Kinesisk nakenhund vore helt underbart, älskar dem, MEN sambon håller inte med.
Puli är rätt häftiga. Ingen som vet hur de är i temperamentet och hur lättlärda de är, mm. Hur sköter man pälsen? Klipper??
Ingen barbichon fäller - dvs kusinerna: Malteser, bichon havanais, coton de tuléar, bichon firsé, löwchen och bolognese. Om alla dessa raser kan du läsa mer om på: www.minihundar.se ;)
Vi har precis skaffat oss en lhasa apso. De fäller inte heller utan måste ha ganska mycket pälsvård om man inte håller de korta i pälsen vill säga.
Shih tzu är också en sådan ras. De är ju besläktade. De fäller inte så att det ligger hår på möbler eller golv och kläder, utan det hår som lossnar det sitter i borsten...väldigt praktiskt eller hur?
Bilder finns på vår vovve i bildgalleriet annars är det bara att söka på lhasa apso.
som nån här ovan skrev coton de tuléar fäller inte. är en väldigt trevlig ras tycker jag ![]()
Kerry Blue Terrier, Soft coated wheaton terrier, Pudel i alla former.... Dessa raser klipps, fäller inget. Men kan framkalla allergier likväl.
Dvärgschnauzer.
Iofs alla schnauzersorterna men dvärgen är min favorit.
West Highland White Terrier.(Westie)fäller inte.
Jättesöt hund (bildbevis på min sida
) och en "stor hund i litet förmat".
Pudeln är en underbar allround-hund med ett oförtjänt dåligt rykte.
Finns i fyra olika storlekar och flera färger!
Vi har vår i vardgasfrisyr dvs några cm långt över hela kroppen och han varken luktar illa eller fäller hår.