Raser som INTE fäller??
Har så dålig koll, men vilka hundraser finns det som inte fäller utan som man klipper istället? Alla raser, inte bara typ pudel.
Har så dålig koll, men vilka hundraser finns det som inte fäller utan som man klipper istället? Alla raser, inte bara typ pudel.
Cairnterrier! Underbara hundar! Pälsen måste trimmas/ryckas eftersom de inte fäller. Mycket behändig hund! Finns i mitt galleri, dock när han var lite mindre...
dvärgschnauzer fäller inte. Inte mellan eller riesen heller. Softisar fäller inte heller
Vi har en Coton de Tulear, en liten fräck hund, kräver en del pälsvård men vi klipper honom istället,
allergi vänlig är han oxå
Portugisisk vattenhund. Min granne har en och den fäller inte så mycket som ett hårstrå!
har inte läst tråden, men American hairless terrier fäller garanterat inte mycket...
/OT/ Till alla.Pga tråkiga händelser så väljer jag att dra mig ur tråden.
Hej då!
"Har fått för mig att släthåriga hundar fäller mindre?"
Stämmer inte alls!!!
Dom fäller och deras hår är svårare att få bort från kläder, möbler. Så det så
Hoppla så fel man kan ha
Tur att jag önskar mig en tissetott så småningom då, som jag har lite mer kunskap om *flin*
Hoppar ut ur tråden då den eg. inte är för mig ;) Njut av era vovvsegull!
Tack alla för era svar!
Saken är den att vi har 3 stycken Border Collie-blandisar idag. En mamma och två döttrar till henne och jag börjar tröttna på att de fäller HELA tiden. När äntligen en har slutat fälla, så börjar nästa, så de fäller i princip året runt. Så vi har sagt det att nästa gång vi skaffar hund, så ska vi ha en som inte fäller. Det är inte roligt att städa jämt och aldrig syns det heller mer än 5 minuter innan det är lika hårigt igen.
Dessa raser har vi funderat på innan:
Portugisk vattenhund (Ok för min sambo)
Pudel (Ej ok för min sambo)
Kinesisk nakenhund (Ej ok för min sambo)
Men tack vare era inlägg har vi fått mer att fundera på.