• Angels

Raser som INTE fäller??

Har så dålig koll, men vilka hundraser finns det som inte fäller utan som man klipper istället? Alla raser, inte bara typ pudel.

• Svar på tråden Raser som INTE fäller??
  • Snufserufs

Black Pearl
    Vad har ni för färg och storlek på er pudel?
    Vi har en svart dvärgpudel!

• Black pearl
    Snufserufs skrev 2007-08-18 11:14:24 följande:
    Black PearlVad har ni för färg och storlek på er pudel?Vi har en svart dvärgpudel!
    /OT/Svart(så klart) storpudel.
  • pepsimax

Våran lilla blandis utav Coton Du Tulear/Shi Tzu/Sheltie fäller inget.

• Marcupilami

Shih-Tzu
    Kinesisk nakenhund

dator heter det. datOR...
  • Mirris

Vi har en blandrasvovve som inte fäller. HOn är blandning mellan Cairnterrier/Dvärgpudel... och ingen av dom fäller.

En annan häftig vovve är Pumi, dom fäller inte helelr, och dom ser för härliga ut

www.pumi.se

• Kattis L

Mina föräldar hade en malteser han fällde ingenting...

• Surfinia
    Knytets skrev 2007-08-17 13:01:58 följande:
    Bichon frisé.... HUUUUR gullig ras som helst... skulle mer än gärna ha en sådan om det just inte var pga pälsvården..... men själva rasen är en "clown"-hund, användes för att göra konster osv. Väldigt lättlärd mao, och man märker på dom att dom har en väldigt positiv syn på livet. Dom är alltid glada och skuttar.Sen har dom en viss egenskap som inte alla får men vissa. Kallas bla "bichon-hoppet" när dom hoppar över steg med bakbenen ibland vilket ser ut ungefär som att dom hoppa pippi-långstrump-hopp(om ni nu vet vad det är?)(av mina föräldrars hundar så har inte mamma-vovven detta men hennes valp har fått denna egenskap)Är ju som en pudel i päls och storlek(mellan pudel) dock så är dom med bastanta i kroppen.Kortare nos, och kortare ben.Sen bethöver man ju inte klippa dom i utställningsklippning om dom bara ska vara sällskapshundar.(tycker utställningsklippningen ser f-djävlig ut) men håller man dom kortklippta så är dom riktigt söta
    Japp Bichon frisé fäller inte hår.  Har en sån(bilder finns i mitt galleri)..han hoppar sådär lustigt med benen.
  • Dis

Vi har en tax bichon pappilion som inte fäller (lockig och allergivänlig) kull syster fäller dock

Svar på tråden Raser som INTE fäller??