-
-
Svar på tråden umeåmammor jan-07 del6
-
hoppsa onsdag :)
-
Hej allihop! Jag förstår att ni vill veta när lunchen/fikat blir!
Tyvärr har både jag och Julia blivit rejält förkylda i helgen och förkylningen sitter fortfarande i även om mitt halsont har försvunnit. Jag pratade med Helena i förmiddags och då beslutade vi att välja torsdag pga detta. Förhoppningsvis är vi tillräckligt friska då, om inte blir vi tvungna att skjuta på det eftersom vi har tänkt göra allt tillsammans (svårare att fixa saker själv nu när de blivit så rörliga). Imorgon lämnar vi besked om hur det blir på torsdag, så håll ögonen öppna! För er som bara kunde onsdag kan jag lugna lite, vi kommer att ha en träff till någon gång framöver! Denna gång hemma hos Helena, nästa gång hemma hos mig!
Ha det så bra! Snuviga hälsningar från
Helena och Julia -
Fy vilket trist väder det blev, jag som hade tänkt mig ut på långpromenad.
Linda:Tycker det låter som en jättebra idé med en utekväll för oss mammor, det tycker jag att vi är värda :=)
Det måste vi planera in. Även om man älskar sin lilla söting mest av allt så behöver man lite "egentid" också.
Anja:Det lät som en toppenkväll du och Jörgen hade. Vi ska också lämna bort Felicia någon kväll framöver och gå ut och äta bara vi två, känns som att det behövs.
Sara:Nyfiken på att höra hur det gick med huset? Vilket av dom som är ute? Jag har stenkoll på hemnet just nu, vi kikar ju också efter större men allting är ju så dyrt och man vill ju verkligen att det ska kännas rätt. Tittade förra veckan på ett radhus som verkligen kändes helrätt men det blir tyvärr för litet tycker vi.
Helena och Julia: En krya på er Kram från mig och Felicia
Hoppas ni är friska till på torsdag. -
Förresten är det någon som har tänkt sig på ÖF på Teg imorgon nu när det inte blir lunch då?
Någon som vill ha sällskap dit? -
vi åkter till Sthlm imorgon.
ska se Sting och The Police. kul, kul!!
Agnes är med sin moster och hos en kompis till oss. de hjälps åt för att vi skulle kunna åka. hur snälla som helst!!
kommer hem på lö morgon med morgontåget.
ska bli skönt att bara få rå varandra och romansa....
-
Jag funderade eventuellt på att promenera dit så länge det inte spöregn, fast då kan man ju alltid ta på sig regnkläder och en sydväster som idag:)
-
Uhhh vilket höstväder idag!
Helena M: Tråkigt med förkylning, jag känner mig inte heller i toppform, ev. förkylning på g. Krya på er!
Helena S: jag och Jesper är på ÖF Teg i morgon, hoppas vi ses där.
Irina: ha så himla kul i Sthlm o mys så mkt ni kan.
"Every breath you taaaaake..."
Jag hänger också gärna på ut nån kväll och tar en öl. Ammar rätt lite nu och Jesper äter gärna välling el. gröt till kvällen/natten.
Var till frissan idag och fick ett par timmar egen tid; färg och klipp, känner mig som en ny människa!
Håller med att det är råviktigt att få barnfri stund med sin kille ibland om man hsr möjlighet. Ska ta med Johan på restaurang nu på lördag o sen sover (hm...
vi på hotell.
Han fyller år så det är en överraskningspresent! Farmor o farfar är barnvakt.
-
Hej hej!! Här kommer tråkiga besked! Förkylningen verkar inte vilja ge med sig, känner mig väldigt yr och snuvig och i natt tror jag att jag hade lite feber. Halsen känns dock bra. Julias näsa fortsätter att rinna och hon har hostat en del på nätterna, trots det har hon varit på bra humör vilket är skönt. Jag har dessutom cup i helgen och hoppas fortfarande att jag ska kunna spela men då behöver jag nog vila i morgon också. I samråd med Helena så bestämde vi oss för att skjuta på lunchen eftersom vi sagt att vi skulle hjälpas åt. (Inte lätt att ordna något själv när ens barn kryper omkring!)Vi vet ännu inte riktigt hur det ser ut under nästa vecka men vi återkommer om ny tid!
Tråkigt men det kan ju bli såhär ibland!
Ni kanske kan räffas på stan på en fika istället?
Hoppas att ni andra är friska och krya så hörs vi snart igen!!
Kramar
Helena och Julia -
Träffas inte räffas såklart!!!
-
Halloj!
Helena och Julia: Krya på er!
Ja, nu har vi varit i Ö-vik och gjort avrop! Vecka 47 kommer huset (framflyttat 4 veckor, men oss gör det inget) så ungefär 18-19 veckor efter det blir det inflyttning=) LÄNGTAR!!! Allt kommer nog att kännas mer verkligt när vi får sätta igång på tomten. Sen blev det något strul med köket, HTH hade fel mått så vi var tvugna att ändra storlek på lådhurtsarna och det utan kostnad=)
Leo har lärt sig klappa händerna nu och han gör det jämt nu för tiden... Det där med att krypa har han inte kommit på än, men hasar sig framåt i full fart.
Åh, vad jag längtar efter att träffa alla småttingar (och mammor), alla har ju vuxit till sig sen sist.
Vuxentid är viktigt att få in, även om det bara blir några timmar så behöver man det, så Karin och Johan, mys ordentligt på hotellet;)
Har ni börjat fundera på jobb än? Jag kommer att börja jobba lite smått nu i september med två söndagar. I oktober och året ut kommer jag att jobba varannan helg och varje måndag, förutom två veckor i november som jag jobbar i 12 dagar... Det känns lite konstigt, men samtidigt så blir det lite mer slantar som vi kan lägga på huset plus att vi sparar föräldrapenningen...
Nu måste jag bara ta och kojsa är helt slut efter dagen i Ö-vik. Hoppas att vi ses snart=)