• Maddiz20

Du som blev igångsatt INNAN bf?

Hur lyckades du få en igångsättning innan bf? Jag ska träffa en läkare 5 september. Där ska vi diskutera igenom hur allt ska gå till. Läkaren har redan satt en övre gräns på v 40+0 kommer min lilla Tindra inte innan det så blir jag igångsatt. Men jag vill ha en igångsättning v 38+0 (För läkaren sa att de nämligen inte gör några igångsättningar INNAN v 38+0)Jag har nämligen träffat samma läkare när jag var runt v 20. Detta är min andra graviditet, min första blev jag igångsatt v 41+5 för att jag hade för lite fostervatten osv. Denna graviditet har jag alldeless för mycket övervikt och jävligt mycket mer problem med foglossning, jag är ensamstående och har redan ett barn. jag ska ha med mig min syster på förlossningen, MEN jag och de runt mig MÅSTE ha planering!! Hur ska jag få läkaren att förstå det och framförallt, eftersom att min förra förlossning gick väldigt fort men bra även med igångsättning för att min bebis inte mådde bra så måste de väl också ha förståelse nu? Hade min lilla plutt stannat ett tag till (typ ett par dar) så hade han nog dött för de kund inte fånga hans andningsrörelser osv. Men hur gjorde du? Måste jag rullan rint på golvet, som en köttbulle. Skrika och gråta?

• Svar på tråden Du som blev igångsatt INNAN bf?
  • Maddiz20

Men oj så olika. vad jag har förstått det som så mjukar man upp tappen genom att ge prostalginer, när man sedan har mjukat upp tappen på detta vis så ger man dropp? är jag helt ute i det blå nu eller? för när jag blev igångsatt med Hugo så hann jag bara få en prostalgindos och 2 timmar efter så började jag få mensvärk och 2 timmarsenare ettablerade värkar. och då ska jag tilläggA ATT JAG HADE 3 CM KVAR AV TAPPEN OCH DEN VAR RENT UT SAGT OMOGEN. jAG AHADE ALLTSÅ GÅTT 11 DAGAR ÖVER TIDEN OCH DET VISADE SIG ATT DE INTE KUNDE FÅNGA MIN SONS ANDNINGSRÖRELSER MED CTG:N OCH JAG HADE INGET FOSTERVATTEN KVAR.

• Psychobilly

kommer antagligen bli igångsatt 37+0 pga förlossningsrädsla, depression och foglossning.
    Har inte sovit på flera veckor och jag känner hur mina krafter bara rinner iväg...är rädd hur jag ska orka med fyra veckor till med all den här skiten.
    är i alla fall glad att bli beviljad igångsättning och löfte om KS om jag känner att jag inte fixar en vaginal förlossning.

• mamma me tre

v 38+4  blev jag igångsatt....

• Psychobilly

mamma me tre skrev 2007-09-15 01:16:40 följande:

v 38+4  blev jag igångsatt....
    vad blev du igångsatt för?
  • kikkan79

JAg har blivit igångsatt med alla mina. Den första som inte levde.

Men även med dom två efter. Var dock i v.39+6 ovh 39+3 när det skedde.

En liten del av anledningen var att jag gick på medicin.

MEn mest den psyksika oron. I min värld så är barn som e överburna större i dödsstatistiken. LÄS jag har inga belägg utan bara egen uppfattning.

Med barn nummer tre var jag inte så orolig egentligen men det var ju skönt att få ett datum i allafall så.

• mamma me tre

jag har två barn innan som varit ganska stora 4475 g och 54,4 cm och sen pga äggvita o högt bltr!

• Nikki6

Inåå- tappen var mogen förra gången ja. Förmodligen därför det gick bättre:).

• Inåå
    Nikki6 skrev 2007-09-15 19:08:59 följande:
    Inåå- tappen var mogen förra gången ja. Förmodligen därför det gick bättre:).
    Ja, för vad man hör så verkar det ha betydelse på hur förlossningen blir.
  • rply

Ingen som fått blivit snittad innan bf?
    alltså 2 veckor innan BF??

• Psychobilly
    rply skrev 2007-09-15 20:27:39 följande:
    Ingen som fått blivit snittad innan bf? alltså 2 veckor innan BF??
    Om jag väljer snitt i stället för igångsättning, har ju fortfarande inte bestämt mig, så kommer det bli mellan 10-14 dagar innan bf. Så gör dem alltid i malmö i alla fall. Mår jag för dåligt kommer det antagligen bli ännu tidigare.
Svar på tråden Du som blev igångsatt INNAN bf?