• Maddiz20

Du som blev igångsatt INNAN bf?

Hur lyckades du få en igångsättning innan bf? Jag ska träffa en läkare 5 september. Där ska vi diskutera igenom hur allt ska gå till. Läkaren har redan satt en övre gräns på v 40+0 kommer min lilla Tindra inte innan det så blir jag igångsatt. Men jag vill ha en igångsättning v 38+0 (För läkaren sa att de nämligen inte gör några igångsättningar INNAN v 38+0)Jag har nämligen träffat samma läkare när jag var runt v 20. Detta är min andra graviditet, min första blev jag igångsatt v 41+5 för att jag hade för lite fostervatten osv. Denna graviditet har jag alldeless för mycket övervikt och jävligt mycket mer problem med foglossning, jag är ensamstående och har redan ett barn. jag ska ha med mig min syster på förlossningen, MEN jag och de runt mig MÅSTE ha planering!! Hur ska jag få läkaren att förstå det och framförallt, eftersom att min förra förlossning gick väldigt fort men bra även med igångsättning för att min bebis inte mådde bra så måste de väl också ha förståelse nu? Hade min lilla plutt stannat ett tag till (typ ett par dar) så hade han nog dött för de kund inte fånga hans andningsrörelser osv. Men hur gjorde du? Måste jag rullan rint på golvet, som en köttbulle. Skrika och gråta?

• Svar på tråden Du som blev igångsatt INNAN bf?
  • Maddiz20

ser att det är många olika upplevelser här. Givetvis så fattar väl jag också att det ska vara för barnets bästa. Men ni som skriver om planering? Ja va helt ensamstående till ett barn på snart 1.5 år, ha sjukt ont i kroppen vaje dag, ha människor som inte bara kan hoppa in och hjälpa till utan planering äväen om de skulle vilja. Då är det väl inte så konstigt att jag vill bli igångsatt? Alltså ha ett datum? Men ni som faktiskt skriver nedlåtande kan ju inte ha varit i samma sitts som jag är i, för då skulle ni aldrig komma med dessa heltokiga komentarer!!! *grr*

• Psychobilly

som någon skrev. Barnet mår inte alltid bäst av att vara i magen. En normal förlossning startar v 38-42 och då är bebisen redo att komma ut utan problem.
    Tycker absolut du ska kämpa för igångsättning.

• Steffisen

Jag é vecka 38 nu och har haft regelbundna sammandrgnigar i 1 vecka nu men dom avtar alltid efter tag då de e ca 3min mellen dom. Har inte sovit ordentligt på flera veckor nu utan bara slummrat till lite.
    Va inne förra tisdagen då hade jag öppnat mig 2 cm.

Orkar verkligen inte mer nu för jag mår så dåligt, ska till BM idag. Kan jag be om en igångsättnig tror ni??

• Psychobilly
    Steffisen skrev 2007-09-11 07:40:09 följande:
    Jag é vecka 38 nu och har haft regelbundna sammandrgnigar i 1 vecka nu men dom avtar alltid efter tag då de e ca 3min mellen dom. Har inte sovit ordentligt på flera veckor nu utan bara slummrat till lite.Va inne förra tisdagen då hade jag öppnat mig 2 cm.Orkar verkligen inte mer nu för jag mår så dåligt, ska till BM idag. Kan jag be om en igångsättnig tror ni??
    Om du känner dig så trött och att du inte orkar mer så tycker jag absolut du ska be om igångsättning. Tanken är ju att man ska orka med en förlossning. Och om två veckor kanske du är ehlt slut och inte klarar mer, och då är det trist att behöva gå igenom ett KS bara för att du helt enkelt inte har mer kraft i kroppen
  • Steffisen

De e de jag känner också, vill verkligen inte gå igenom ett KS men de känns som om de fortsätter så här så kommer de bli de enda altenativet för jag kommer inte orka en vanlig förlossnig....

• crazy family

kämpa på för att få igångsättning, jag födde min pojke i v 42 och han va väldigt tilltagen och fick ligga på avd 10 i en vecka me massa nålar och saker. han hade 3 poäng av 10 när dom fick ut han. och jag bad om att bli igångsatt men dom sa att de inte va normalt men jag kände att jag inte mådde bra. STÅ PÅ DEJ. styrke kram från mej

• Jenny 25

Jag blev igångsatt 37+3 pga mycket svår foglossning kombinerad med inflammerad höft/ben. Hade då legat 26 dygn på bb för att jag inte kunde sköta mig själv. Mina läkare sa hela tiden att de absolut int ville ta ut klillkillen före 38+0 pga risker. Men iom att jag ätit 8 citodon + 16 alvedon /dygn i ca 6 veckor så kom de till slut fram till att göra en igångsättning.
    nu när jag är med barn med tvåan så har redan överläkaren sagt att om det blir på samma sätt så gör vi en igångsättning 37+0.

Lycka till.

• Steffisen

Va hos BM i går å blev riktig arg, när jag berätta hur jag hade de å att jag inte sovit ordentligt på nästan 2 veckor sa hon bara till mig att lägga en kudde mellan benen å försöka vila! Men hallå som jag inte redan gör de!!! ahde tydligen lite äggvita i urinen också men de va tydligen ingen fara, känns inte som om hon lyssna på mig utan att hon bara gör de hon behöver göra....ÅÅÅ blir såååå arg!

• Maddiz20

steffisen: Jag fick igångsättning 16 oktober v 37+6 om allt är förlossningsklart. partade med en överläkare. så stå på dig. Det är föresten inte bm du ska prata med, be och få prata med en förlossnings LÄKARE de är de som tar besluten. lycka till!

• Inåå
    Maddiz20 skrev 2007-09-14 19:59:43 följande:
    steffisen: Jag fick igångsättning 16 oktober v 37+6 om allt är förlossningsklart. partade med en överläkare. så stå på dig. Det är föresten inte bm du ska prata med, be och få prata med en förlossnings LÄKARE de är de som tar besluten. lycka till!
    Men vad menar de då med om allt är förlossningsklart? Är det att tappen ska vara mogen då eller?
Svar på tråden Du som blev igångsatt INNAN bf?