Lyxfällan, Aftonbladet
Någon här som läst aftonbladet idag? Är GRYMT nyfiken på att veta vad som stog där :P
Hur kan dem på lyxfällan ha pajat deras ekonomi? Det gjorde ju deltagarna så bra själva :P
Någon här som läst aftonbladet idag? Är GRYMT nyfiken på att veta vad som stog där :P
Hur kan dem på lyxfällan ha pajat deras ekonomi? Det gjorde ju deltagarna så bra själva :P
Samtidigt är det dem själva som satt sig i skiten från början :P Fast om det dem säger stämmer är det ju helt förj*vligt.
Jo de har satt sig i skiten själva men om någon utger sig för att förbättra och hjälpa dem och de inte gör detta så tycker iaf jag att det är helt fel..
Jenny med hästarna blev totalt överkörd både när det gällde försäljningen av hästarna och skogen. Hon hade kunnat få mer för hästarna och skogen om de hade haft is i magen och inte sålt till första bästa. Ponnyn tex såldes för ett rejält underpris.
Huset som de renoverade åt Jenny var ett skämt..
I ett rum tex kan man inte stänga dörren om inte någon står på andra sidan och trycker ner golvet
I andra rum hänger elledningarna helt öppna med ström på!!!
Lister är inte uppspikade halvtapetserade rum etc etc..
Men tv serien beställer ju bara jobbet, de har inte egna gubbar som ska renovera husen tex. Det borde väl försäkringar täcka? Och de hade nog varit i värre knipa om de inte gjort något.
Bara skit program det
Jag garvade som bara den när jag läste det här...
Grand Cru skrev 2007-08-23 22:16:24 följande:
Jag håller med om att det var rejäla underpriser på hästarna. Så det tyckte jag var riktigt dåligt. Uppenbarligen viste inte dem på lyxfällan vad dem höll på med när dem sålde hästarna för dessa skamm priser.
men allvarligt, hur korkade är inte dom som ställer upp. Är man så mediakåt att man går med på att göra saker för att det ska bli bra tv (om det nu stämmer att det var så) får man väl tänka till lite.
Som hästentjejen, hennes mamma tycker så synd om henne, dotterns pappaer var i ordning med tv-teamet hällde ut det och fick det att se ut som det var kaos. Men varför är då tjejen så korkad att man gå med på att ställa upp på en sådan sak???
Eller han som säger sig att han måste ta lån för klara av resan. fattar han inte att problemet ligger hos honom. Saknades det pengar för kunna göra resan och han måste ta kredit för det så skiter man i resan. Har man problem med skulder, vart med i lyxfällan och få veta att man har höga skulder och problem så måste han ju själv ta ansvar och inse att han inte kan åka på resan. Om jag får en häst i gåva så kan jag säga att jag har inte råd att ha den, utan säljer den så klart.
Nu säger jag inte att tv-teamet är klanderfritt, men att som deltagare grina ut när man gjort valet själv för att det ska framstå som bra tv, ja då får man allt skylla sig själv med.
Sitta och diskutera priser som dom får ut, på tv såg man inte allt och som tv tittare kan man inte avgöra hur och vilket skick hästen verkligen är. tror ni en tv bild säger allt?
Allvarligt, ingen av deltagarna som gnäller tycks lärt sig att dom själva handlat fel från början. Att inte betala skatten och sen sitta och snyfta...finner inte ord.