Lyxfällan, Aftonbladet
Någon här som läst aftonbladet idag? Är GRYMT nyfiken på att veta vad som stog där :P
Hur kan dem på lyxfällan ha pajat deras ekonomi? Det gjorde ju deltagarna så bra själva :P
Någon här som läst aftonbladet idag? Är GRYMT nyfiken på att veta vad som stog där :P
Hur kan dem på lyxfällan ha pajat deras ekonomi? Det gjorde ju deltagarna så bra själva :P
hmm själv tror jag att alla som vägrar sin post på något sätt förtränger fakta och låtsas att allt är bra och fortsätter blunda =).
Klockrent inlägg!!
Det verkar som om man i Sverige idag inte har något som helst eget ansvar. Det är alltid någon annan som ska göra det åt en. Och gör ingen annan det åt en, så ska det gnällas till höger och vänster. Jag blir skittrött på sånt beteende!
Liwa1, bra skrivet!
den ene av de två experterna, minns inte om det är charlie eller matthias, men det är han som har företaget balansekonomi, håller föredrag för allmänheten på berns i sthlm för 250 kr...
Det är Charlie
Maja K skrev 2007-08-25 08:38:25 följande:
Jag håller med Gable och Liwa1! Folk måste börja ta ansvar för sina egna liv och problem!
Jag älskar att titta på Lyxfällan och alla nötter de lyckas gräva fram vilket gör mig till en hemsk människa, jag vet, men det är ett beroende jag inte lyckats bryta...
Och jag kan inte tycka synd om dem som varit med i programmet för är man så dum att man skriver på en fullmakt där man ger två främlingar total makt över sin ekonomi och avsäger sig rätten att själv fatta besluten så får man faktiskt skylla sig själv om resultatet inte blir det man hoppades på. Skriv aldrig, aldrig, aldrig bort dina rättigheter på det viset och gå aldrig med på att vara borgenär för någon, hur väl du än känner dem.
man blir inte av med sin F skattesedel för att man har misskött sig en gång!!!! Det ska alla veta. Det krävs upprepade varningar och sedan har du 30 dagar på dig att fixa felet!! Så antar att hon har skitit i att öppna breven igen!!! Löjligt att hon skyller ifrån sig....
Kanske slarvade byggfirman, vad vet jag. Men hon skulle ju inte få allt åtgärdat...
Jag tycker det är hemskt ni som tycker dom får skylla sig själva o att dom bara är mediakåta?
Hade ni sagt så till vemsomhelst med problem som man råkat göra själv o sen inte får den "vård" som dom sökt efter?
En narkoman tex? tycker ni att han får skylla sigsjälv om han desperat söker hjälp men folk struntar i honom?
tror inte man söker till det programmet för att man är mediakåt utan snarare desperat. Man har satt sig i en sits som är jävligt obekväm´minst sagt. Sen är det inte vidare smart att skriva på fullmakten. Men som sagt tror jag alla medverkande var desperata, annars hade dem inte blottat sin ekonomi på det sättet.
Håller med om att många saker som säljs, säljs ALLDELES för billigt.
Jäkligt illa om det är så att produktionen lurar folk som varit med. Hur fel som helst men som MaryLo skriver så har deltagarna fått en massa massa hjälp med många saker dem inte hade någon som helst koll på.
Som någon annan skrev ligger nog sanningen någonstans mittemellan.
Förresten ang hästtjejjen så sa dem ju (chalie och matthias) att hon kunde ha anmält dem för att ha gått in i hennes hus och grejjat med renoveringen när hon inte var där. men det ville hon ju tydligen inte. OM det nu blev så illa varför inte anmäla dem då?
Fast enligt artikeln så skulle ju produktionsbolaget fixa skatten åt hästtjejen och hjälpa henne med det. Var det inte så? Då är det ju inte hennes fel, helt, iaf.
Kanske underpris på hästarna, kanske inte...
Men är man i den situationen som hästtjejen var i så är livet så att marknaden kan betala ett "underpris" för hon måste ju sälja ändå. Hade hon haft sin ekonomi iordning så hade hon ju kunnat säga nej till priset (även om hon då kanske aldrig skulle sålt, men ändå), och vill köparen ändå köpa så får köparen gå upp i pris.
Det är så livet och marknaden ser ut, inget nytt...tillgång/efterfrågan, desperat... eller inte...
tyckte man fick en del bra svar i den tråden. på forumet som cuprima länka till.
detta stämmer inte cuprima! Är ekonom och jobbar med dessa saker. Skm skickar alltid en varning och sen har man några veckor på sig att åtgärda bristen. När det är åtgärdat är det bara att söka en ny F skatt!