• Im Fabulous

Varför tänder man på analsex?

Du som tänder på analsex; vad gör att du tänder på just analsex?

Jag är inte alls emot analsex, utan är bara nyfiken på vad det är som gör att man tänder på analsex. Är det för att det är lite förbjudet, för att det är annorlunda eller för att det är lite förnedrande? Eller har det med bajs att göra?

Vill ha svar ifrån både män och kvinnor!

------------------------------------------------------------------

ursäkta om det inte går att vara anonym, hoppas kunna få lite svar iallafall..

• Svar på tråden Varför tänder man på analsex?
  • Anonym

Själva analsexet är jag inte alls glad i, men vi kör med fingar och buttplugg, vilket är helt lagomt för mig. Sen en kväll så slickade min sambo mig på anus, först blev jag stel som en pinne, men sen upptäckte jag hur mycket jag tände på det, och jag tror att upphetsningen sitter i det totala förtroende man har när man släpper in nån i det området :)

• Anonym (Masen)
    Anonym skrev 2007-08-23 23:34:58 följande:
    Själva analsexet är jag inte alls glad i, men vi kör med fingar och buttplugg, vilket är helt lagomt för mig. Sen en kväll så slickade min sambo mig på anus, först blev jag stel som en pinne, men sen upptäckte jag hur mycket jag tände på det, och jag tror att upphetsningen sitter i det totala förtroende man har när man släpper in nån i det området :)
    ja visst är det kanon!
    Man släpper in någon på ett område man själv inte tillåtit sig att ens tänka på som ett erotiskt område. kul att även du upptäckt en tunga i anus. Be honom tungknulla dig. Värsta höjdaren.
  • Im Fabulous

Anonym (Masen) skrev 2007-08-23 23:44:38 följande:

ja visst är det kanon!Man släpper in någon på ett område man själv inte tillåtit sig att ens tänka på som ett erotiskt område. kul att även du upptäckt en tunga i anus. Be honom tungknulla dig. Värsta höjdaren.
    Been there, done that ;) helt okej förstås!
  • Im Fabulous

Anonym (Masen) skrev 2007-08-23 23:25:30 följande:

Im Fabulous skrev 2007-08-23 23:15:50 följande:Som kvinna som gillar analsex. Hur presenterar man det för sin kille första gången man äslakar elelr när man varit ihop ett tag?Är det oftast killen som tar initiativet eller har du som kvinna bett det?bara undra - har lite ågren över att vi män uppträder lite för porrfilmsaktigt - och bara tar för givet att nummer två ska vara tillgänglig från början.
    Jag har faktiskt aldrig behövt 'be om det'.. Det började väldigt försiktigt med att min sambo lixom kände sig fram, provade sig fram med fingrar och tunga för att se om jag ville eller ej. Det tog väldigt lång tid innan vi verkligen hade analsex!
    Med honom fungerar det jättebra, men med andra killar tidigare har det inte varit någon höjdare alls. Det är nog som många säger, att det har med förtroende att göra till stor del, att man måste kunna lita på sin partner och hänge sig till honom eller henne till fullo.
  • c0ol

Hmm analsex är väll inte förbjudet? ja varför tänder man på olika saker? varför tänder man på en viss person eller en viss doft? man gillar olika saker helt enkelt, människa är unik.

• Im Fabulous
    c0ol skrev 2007-08-24 10:08:04 följande:
    Hmm analsex är väll inte förbjudet? ja varför tänder man på olika saker? varför tänder man på en viss person eller en viss doft? man gillar olika saker helt enkelt, människa är unik.
    Att alla människor är olika är inget jag har ifrågasatt, men där emot försöker jag förstå hur en annan människa än jag själv känner inför en sak; i detta fall analsex.
  • Anonym (MannenZ)

Intressant fråga. Jag hade faktiskt nästan tänkt starta en sån här tråd själv där fokus inte är om vi gillar analsex eller inte, utan VARFÖR många av oss gör det.

Här är en lista med möjliga förklaringar och mina personliga kommentarer:

- Dold homosexualitet?
    I varje fall inte för personlig del. Jag hävdar att det finns en tydlig skillnad mellan sexuell läggning och det sätt som umgänget manifesterar sig på. Men visst, för någon annan kan det vara på det sättet.

- Trångt hål?
    Ja och nej. För min del som är ganska välrustad är det snarare ett problem i början med med själva penetrationen som måste ske s a k t a.
    Kvinnor som har koll på sin PC-muskel kan förresten knipa bra i slidan också! Anus förmedlar mer en konstant måttligt mottryck hela tiden.

- 0% risk för graviditet?
    Ja, i det undermedvetna kan det faktiskt vara en avslappnande faktor att man (ur den aspekten) gör något helt säkert. Nu finns det i o för sig dom som hävdar att sädesvätska kan rinna ur anus och in i slidan och ge befruktning men det låter mycket långsökt.

- Dominans?
    Lite, lite grann för egen del. Men det är skillnad på att hänsynslöst ta för sig... eller att hon släpper till och jag visar en stor grundrespekt och omtanke under samlaget.

- Samarbete?
    Analsex kräver samarbete, kommunikation och tillit. Ett uttryck för att man kan få till avanerad sex tillsammans och lyckas. För min del är detta en av dom största orsakerna till att jag gillar analt.

- Skönt för henne? (resultat av lyckat samarbete ovan)
    Få saker kan vara så upphetsande att vara med om som en kvinna som lyckas slappna av och bara ge sig hän i ett analt samlag. Handlar det inte om skådespeleri utan äkta lust är det otroligt mentalt eggande att vara den manliga partnern just då ;)

- Bajs?
    Njae... *funderar* Kanske någon kvarleva sen man var barn och då drogs som en magnet till alla möjliga mer eller mindre rena platser ;) Så litegrann ja, men det får inte vara för messy!

• Anonym (spännande)

MannenZ

Jösses, vilket svar! Blir hänförd över vad manlig och vuxen du verkar. Har ni bra sexliv ?

• Anonym (MannenZ)

Som svar på fråga 28 säger jag; ibland har vi bra sexliv. Men för mycket jobb några småttingar och andra störmoment är inte alltid bra för sexlivet du vet ;)

• Anonym

Vad jag har förstått så verkar de flesta här på FL göra det för att det har med bajs att göra. Skönt verkar det i alla fall råda enighet om att det inte är.

Svar på tråden Varför tänder man på analsex?