• HjärtePrinsen Filip06

Nya goa vänner sökes, adopterad från alla världens hörn.

Vill gärna ha nya vänner som med är adopteade liksom jag,

Jag är född 1981
    Är adopterads från Indien /calcutta, våren 1983, kom till hemstaden Trollhättan.
    Nu mera bor jag i Skövde med min man och våran söta son Filip på 10½månad..

Vore kul o snacka me andra vuxna adopterade med barn och kanske träffas IRL...
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Filip♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-21 19:26:33:
    www.familjeliv.se/Forum-13-248/m26106242.html

Lista över
    Vart vi kommer ifrån
    Hur gamla vi är
    När vi adopterades till Sverige.
    Vart vi bor idag.
  • Svar på tråden Nya goa vänner sökes, adopterad från alla världens hörn.
  • Lizel

Hej.

Har nu skrivit ett (för?) långt o seriöst inlägg på en annan tråd så nu vill jag bara önska alla en trevlig helg här innan jag loggar ut.

kram
    /Elisabeth

• Nericia

Hej på er alla!

ska snart iväg och köpa present till en kompis hon fyller idag och ska ha fest.

Här är det grått och disigt, inget roligt väder.

Hoppas ni alla får en trevlig helg! kram.

• Destined star

Hej.... adopterad 1974, indien Poona
    har tre barn o bor sedan 6 år tillbaks i säffle värmland

Lizel: de va ett jättebra inlägg du skrev!!!! Skriver även i den nya tråden vi adopterade som fått barn. juh fler trådar desto bättre.

Min lilla helg blir nog mest inne på toaletten... magis... ha de gött tjejer

• HjärtePrinsen Filip06

hej ser nya varje gågn ja kommer in hit så kul. o från indien med

igår var ja med Skövde trådens mammor ute o åt o drack. hade så trevligt, de kan väl knappas bli dåligt me ett gäng tjejer som skrattar åt allt typ hahaha..
    kvällen gick i ett tecken som blev många skratt i nämligen S E X prat. ja och sen våra älskade små troll såklart

synd att vi bor runt hela sverige på ett sätt vore så kul o samla ihop oss o träffas IRL. hade säket haft super kul ihop.
    vem vet  en göteborgsresa nån gång till Liseberg eller nått liknade sen ut o äta, är de ingen mer som har eller är med i adoptionsgrupper. nån som varit på rixträff i både gbg o sthlm?? de har ja ju varit o de va super kul verkligen... hoppas vi ses iallfall några som bor runt om här alltså VästSverige området...

*Älskar Filip*
  • Destined star

hej filips mamma. visst vore de kul m en träff irl. själv hade min kusin boende i skövde i ett par år... himla mysig stad. gtb skulle helt klart va ett bra ställe men ja e öppen för fler förslag från alla andra med. Hur går de med Filip?? fint namn om ja får säja själv..mellan killen min heter så

• Sussieluskan

Hej hej!!!

Hoppas alla har det bra. I Umeå så har vi -8½ grader kallt och det är snö ute, fantastiskt vackert. Men det biter bra i öron och kinder.
    Var på jobb fest i går kväll, kom i säng klockan 02.00, men fick sova till 9.30. Det var 10-årsjubileum av skolan jag jobbar på och vi åt gott, drack gott, dansade och hade trevligt. Det är alltid trevligt att koma ut och svänga sina lurviga ben.

Ha en skön dag/kväll!!

• Lizel

Hej alla!

Tittar in en liten stund innan jag tar mig an dotterns rum (måste ju bli färdig innan 1-årskalaset)

Destined star: Tack så mycket, vad glad jag blir :)

Tycker också det hade varit skojigt att ses någon gång. Jag är flexibel," portabel" o liksom Destined star, öppen för förslag ;) Vem vet, någon gång nästa vår eller framåt sommaren kanske vi kan få till en träff med ett glatt gäng ;)

Sussieluskan: Oj, -8,5 grader o snö... o jag som tycker det är kallt här i Karlskrona med sina -0,5...

Må så gott o Destined star, krya på dig!
    Det brukar sällan vara så mycket snö i dessa trakterna o det kan jag sakna ibland. Särskilt runt jul när asfalten gör att allt bara ser dystert ut o man inte alls kommer i julstämning. *mutter*

Nähä, här blir inga möbler målade.

• Destined star

Tack Lizel!!! känns redan bättre men nu e de mina små stjärnor som är febriga o gubben ska på jobb-interjuv i morgon så jag får nog ta en vab- dag. Kan va rätt mysigt de med , se på film rita o bara va med dem. men de e juh inte som en del barn som sover mkt när de är sjuka utan mer uppe i taket...he he kan riktigt se hur jag ligger i soffan på kvällen helt utslagen

Fy va ruskigt kul de vore med en träff, vår/ sommar e juh oxå en härlig tid är rätt portabel jag med men har väl nackdelen att jag jobbar men med god framförhållning så ska jag nog kunna lösa det med... inget e omöjligt..

nä om man skulle svänga ihop lite scones kanske... ha de gött tjejer

• Lizel

Godkväll :)

Här haglar inte inläggen precis, men jag kan tänka mig att alla har fullt upp hemma eller så är man för trött. Har själv försökt hålla mig borta från datorn idag o t.o.m. gjort lite nytta här hemma medan dottern tog sig en tupplur (x i taket).

Destined star: Hur är det barnen? Mår de bättre?

Filips mamma81: Vad är det för adoptionsgrupper du talar om?
    Jag vet att det finns en förening för adopterade från Korea (AKF) är det sådan förening/grupp du menar?

Emilia fyller snart 1 år o jag börjar få panik. Det ser ut som hej-hopp-kom-o-hjälp-mig här hemma. Vi flyttade hit för drygt två månader sedan o har inte riktigt kommit i ordning...ähum. Dessutom så väntar vi på lite möbler som inte levereras förrän i v50 o det är inte mycket att göra åt :P

Jag har nästintill idétorka när det gäller "kalasmat". Vill ha något enkelt men ändå matigt, gärna något man kan förbereda dagen innan. Funderade lite på paj...men många pajer blir det så jag vet inte. Tips o förslag mottages gärna :)

Nähä, läggdags!
    Ajö med er, ha det bra!

• Sussieluskan

Hej hej!!

Lizel-vad mysigt fyller lillan 1 år snart. (vilket fint namn hon har)
    Vi har bjudit på smörgåstårta, och varmkorv till barnen när min barn fyllt år, sen har vi satt farmor på att baka bullar och mormor på att baka kakor. (Lite knytis) Oftast så har man på tok för mycket så folk hinner inte äta upp allt ändå. Vanlig gräddtårta med ljus oxå så att barnet/barnen få blåsa.

Lycka till!!!

Svar på tråden Nya goa vänner sökes, adopterad från alla världens hörn.