• HjärtePrinsen Filip06

Nya goa vänner sökes, adopterad från alla världens hörn.

Vill gärna ha nya vänner som med är adopteade liksom jag,

Jag är född 1981
    Är adopterads från Indien /calcutta, våren 1983, kom till hemstaden Trollhättan.
    Nu mera bor jag i Skövde med min man och våran söta son Filip på 10½månad..

Vore kul o snacka me andra vuxna adopterade med barn och kanske träffas IRL...
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Filip♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-21 19:26:33:
    www.familjeliv.se/Forum-13-248/m26106242.html

Lista över
    Vart vi kommer ifrån
    Hur gamla vi är
    När vi adopterades till Sverige.
    Vart vi bor idag.
  • Svar på tråden Nya goa vänner sökes, adopterad från alla världens hörn.
  • HjärtePrinsen Filip06
    miababia-->hej o välkommen, va trevligt..

va händer i veckan kära folks haha..
    här har vi fullt upp möten träffar var o varannan dag..
    på lördag sticker vi hem till mamma en snabbis för att sen åka till Göteborg o ÖSTRA sjukhuset. min Filip är ju ett hjärtebarn..

detta går o läsa i mina  bloggar www.familjeliv.se/hem/filips_mamma81/blogg.php

och min egna tråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m24653167.html

Min sötnos i Aftonbladet.

www.aftonbladet.se/nyheter/article764796.ab

Livet blir alldrig som man tänkt sig...
  • Sussieluskan

Hej hej!!!
    Möten träffar och annat som ska klämmas in mellan dagis/skola och jobb, känns som en jobbig ekvation i bland. I morogn är det ridskola för stora tjejen, utv-samtal för den lilla en kvart efter ridskolans slut. Torsdag lasarettsbesök för mig och tandläkare för stortjejen på fredag, pust!!! Men det är skönt att få göra bort det. Sen är det ju skollov v.44. Ni som har skolbarn, när har era barn lov?
    Filips mamma81- det är intressant att läsa om eran lilla juvel. Vilka hjältar ni är.

Suss!!!

• Nericia

Här är det mina jobb som gäller hela veckan. Ut och traska med hunden, försöker gå ner lite i vikt, inför ivf, mer har jag inte på programmet ännu, vad jag vet.

Va tråkigt det låter nu när jag läser vad jag pysslar med i veckan Tänk man lever en gång och vad gör man, man arbetar bara hela tiden.hmm

• Goggo

Hej!

Jag kommer gärna med i denna tråd. Jag är Adopterad från Colombia och kom till Sverige 1981. Jag är 33 år gammal och har en son som är 5 1/2 månad. Vi bor i Göteborg.

• HjärtePrinsen Filip06
    Nericia---> Hej! ja jag jobbar ju inte en men här är de fullt upp endå.. dagarna bara rinner iväg.
    jasså IVF håller du på med, de hade vi ju med i tankarna innan ja blev gravid..
    va har du för hund??
    vi har ju en tax Babbi och min mammas hund en dvärjchnauzer Julius..
    älskar verkligen djur ja vi har en katt med Siri..

Goggo ---> Välkommen till våran mysiga tråd

så kul me massa nya folk de hade ja inte tänkt haha. men visst de är super kul
    hoppas bara att vi håller tråden Levande..

kram Hanna

***Filip***
  • mammatillvictor

Vi får försöka hålla tråden vid liv!

• Nericia

filips mamma81: jag har en labbetik på 8 månader.

ja jag ska väl få börja med ivf någon gång. vi skulle ha fått börjat nu i höst, men jag var tvungen att gå ner i vikt. å det har jag gjort, men det fattas 2 kg. jag trodde dom skulle vara lite snälla, men icke sa nicke. jag ska ner till precis dom kg dom sagt. så här försöker jag nu gå ner de sista så vi får börja någon gång. fast jag ger ändå inte järnet känner jag. jag önskar ju innerst inne att jag ska bli gravid på vanlig väg. jag har 2 graviditeter bakom mig. (men inga barn). så jag vet ju att jag kan bli gravid, men nu verkar det inte bli nått. grrr.

Vietnammamma skrev 2007-10-23 07:55:05 följande:
    Vi får försöka hålla tråden vid liv!
    hej på dig tjejen! hur går det med allt?
  • HjärtePrinsen Filip06
    Jag har ju haft adoptions grupper för vuxna o barn som är adopterad. levde väldigt mycket för detta åren 1997 till 2003 var på seminarier, rixträffar och annat inom adoptionscentrums logie.men u när filip har kommit har ja lagt de åt sidan tyvärr men ja kommer fortsätta me detta som är mitt intresse o ha mera adoptionsgrupper här om kring skaraborg, Nu är vi med i min sons handilapps föringen. 22q11..som sagt. inte lioka aktiv men börjar bli de mer o mer..ska ner till Göteborg nu i helgen på en sån stor rix träff...
    ***Låt aldrig nån trampa på dig, stå för den du är***
  • HjärtePrinsen Filip06
    a såg att ja redan hade skrivit om ungdoms o vuxen grupperna hahah

"var med i en adoptionsgrupp för vuxna aopterade i trestads området.  dvs Trollhättan, Vänersborg o Uddevalla. ja o min kompis startade den 1997. har funnits sen dess. nu vill ja starta en ny grupp här i skaraborg. jag är adopterad via AC..."
    ***Filip***
  • Goggo

Tackar för välkomnandet. Tycker det verkar en trevlig tråd det här. Jag är ju hemma nu och är mammaledig. Jag lyckas fylla mina dagar med en hel del göromål. Är vi inte hemma och donar så finns det alltid någon att åka och hälsa på. Tycker det är skönt och vara hemma och längtar inte tillbaka till arbetet ännu. Någon mer som är hemma och är mammaledig??

Svar på tråden Nya goa vänner sökes, adopterad från alla världens hörn.