• BabyEm

Katten sitter fast i trädet

Vad ska jag göra! det sitter en katt och skriker högt upp i ett träd i en fårhage precis där jag bor .. Den kan inte komma ner .. Branstationen svarar inte och det känns lite löjligt att ringa 112 .. Ringde till Fia-hemmet (ett katthem) och pratade med dom men dom visste inte vad jag skulle göra .. Vet inte ens omk katten har nåt hem .. En annan gång satt den i trädet i 5 dagar och min sambo klättrade upp o hämtade den men nu är den så längt upp så han fick inte ner katten ..
    Jag tycker juh så synd om den .. Den bara skriker o skriker ..
    Men brandkåren kan juh ändå inte komma in i hagen med sin stegbil!
    Ska jag bara låte den sitta där eller ska jag försöka klättra o riskera mitt egetliv? Det är världens största ek den sitter i

• Svar på tråden Katten sitter fast i trädet
  • BabyEm

Nä det har jag inte provat ..Sla nog gå ut o göra det nu.. Har ingen katt mat men jag ska tina lite korv jag har i frysen till den .. Det hade jag förra gången .. Men äter får det? För det är juh i en fårhage ..

• fulltilt

Oj oj...stackars kissen...ja, ring brandkåren igen å som jag skrev förut, testa ngn klätterklubb. Någon måste väl ändå kunna hjälpa till. Förstår ni får svårt att klättra upp själva om de e blött oxå. Har ni ställt mat i trädet?? Kom på att kanske ngn telia-snubbe kan hjälpa till, jag menar de som klättrar på telefonstolpar...de har ju bra grejer...ja, försöker komma på vad som helst...jag lider sååå m kissen å måste va hemskt å höra den. Jag hade nog inte klarat de...å kan ni inte gå ihop ngr å betala den där klättraren annars? typ grannar?? jag hoppas de går bra f er...

• Lillärtan

Sätt upp korven en bit i trädet med snöre eller ngt så att inte några andra hungriga små djur knatar fram och äter.. korv/räkor/fisk vad som funkar...

• Yvonne81

Nääää men åh jag får ont i hjärtat!! Stackars katt - har den suttit där i flera dagar??? *tycker synd om* Jag hade inte klarat av det! Ring brandkåren igen imorgon - stackars stackars kisse!

• Minikatt

Hur högt upp sitter katten egentligen? Det finns ju superlånga stegar, en sån kanske kan funka? Du kanske kan kontakta en byggfirma, dom lär väl ha långa stegar.

• miniGrynet

www.klatterapan.se

Kolla där, vet att de har hjälpt till tidigare vid katt i träd då vi var oerhört engagerade i en tråd här på FL. Flera som åkte till det stället i Stockholm och hjälpte till.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • BabyEm

Hallå igen! NU har jag vart ute med en stege och den räckte inte ens upp till hälften dit katten sitter .. det är så hjärtskärande för den bara skriker och min sambo var en bit upp i trädet men det är stor risk att klättra nu för det är kolsvart där den är. Inga gatlysen i närheten eller nånting.
    Sen gick jag till grannen och bad om att få låna en annan stege och hon följde med ut .. Dom har en megalång stege men min sambo sa att vi skulle vänta til det blev ljust imorrn bitti för det är för riskabelt nu i det kolsvarta mörkret i den tärrängen.. Känns så jobbigt att å o lägga sej o veta att den sitter där ute hungrig, blöt och kall =(

• BabyEm

Glömde skriva oxå att vi ställde korv så högt upp vi kunde komma så vi får hoppas att den iaf tar sej ner dit o äter lite

Svar på tråden Katten sitter fast i trädet