• BabyEm

Katten sitter fast i trädet

Vad ska jag göra! det sitter en katt och skriker högt upp i ett träd i en fårhage precis där jag bor .. Den kan inte komma ner .. Branstationen svarar inte och det känns lite löjligt att ringa 112 .. Ringde till Fia-hemmet (ett katthem) och pratade med dom men dom visste inte vad jag skulle göra .. Vet inte ens omk katten har nåt hem .. En annan gång satt den i trädet i 5 dagar och min sambo klättrade upp o hämtade den men nu är den så längt upp så han fick inte ner katten ..
    Jag tycker juh så synd om den .. Den bara skriker o skriker ..
    Men brandkåren kan juh ändå inte komma in i hagen med sin stegbil!
    Ska jag bara låte den sitta där eller ska jag försöka klättra o riskera mitt egetliv? Det är världens största ek den sitter i

• Svar på tråden Katten sitter fast i trädet
  • Lillärtan

jag så klart: Nä kanske inte.. min erfarenhet säger dock det.. men man ska inte bara lite på en persons åsikter :) sammanställ tråden och de flesta säger "emot" mig, så då är det väl lätt att avgöra hur man ska göra :)

• BabyEm

Hej! Jag har inte ringt än .. Var tvungen att åka iväg på en sak förut o kom nyss hem .. Borde jag ringa nu så här sent .. Det är kolsvart där .. Det är mitt i en fårhage o inga gatlysen i närheten .. Ska jag ringa nu eller vänta till imorrn bitti? den där klättraren kanske inte kommer förrns imorrn bitti iaf .. vad tycker ni ?

• fulltilt

Åhh...stackars kisse...hoppas verkligen ni får tag i varandra så de kan lösas...vare sig de blir ikväll el imorgon bitti men hör av dig till tvåbarnsmamma omgående så hon kan meddela sin pappa oavsett att det är sen kväll...då kan de ju åka så tidigt som möjligt imorn om inte annat...åhh...vill höra sen hur de gått å ta reda på om den har ett hem tycker jag...om du e osäker så kanske katthemmet kan hjälpa dig så den får ett nytt hem annars...lycka till nu...

• BabyEm

Usch! Pratade med brandstationen imorse på det tele-nummer tvabarnsmamma21 gav mej .. Och dom säger att dom inte plockar ner katter .. Men jag fick ett nummer till en klättrare som gör det .. Men har tar dock 500:- för det vilket inte jag kan betala när det inte är min katt (och jag vet juh inte om han hoppar upp igen) ..
    Tycker så hemskt synd om katten !! *ledsen*
    Men han sa ändå att jag skulle ringa dom om några dagar igen för dom kanske i sällsynta fall är snälla om det gått lång tid ..
    Ska be min sambo försöka klättra upp idag igen när han kommer hem från jobbet och så ska jag sätta upp lappar om vem som äger katten som isåfall kan betala klättraren ..
    Katten bara skriker o skriker!

• Jag så klart

Om din sambo klättrar så högt som han kan å lämnar lite mat där.. Så kanske katten vågar sig på att klättra ner en liten bit i alla fall..

• fulltilt

Men gud så hemskt ....ni måste ju få ner katten...Varför kan inte brandstationen hjälpa till...va dåligt...de brukar de ju göra. Stackars katt , hoppas den kanske kommer neråt om ni sätter ut mat sådär så kanske ni kan få tag i den....Kan du inte ringa en klätterklubb? de kanske har ngn frivillig som ej tar betalt...tänk att folk ska va så giriga...usch. Hoppas verkligen ni får ner den...

• Minikatt

Ja, f*n för klättaren som vägrar göra det som han inte får betalt! Snacka om att sakna förmåga att känna sympati! Jag hade dock inte kunnat låta bli att betala de 500 för kattens skull. Hellre det är höra den skrika hela tiden, det skulle jag må sämre av än att bli 500 kr fattigare.

(Dömer inte TS, säger bara vad jag tycker )

• PiaMaria

vilken tid ringde du till brandkåren sen???? tänkte om det var min pappa som jobbade. ringde igår kväll och tjuvhörde om någon ring om kattlarm *ler*

sitter katten kvar?

• BabyEm
    Minikatt skrev 2007-08-27 17:46:31 följande:
    Ja, f*n för klättaren som vägrar göra det som han inte får betalt! Snacka om att sakna förmåga att känna sympati! Jag hade dock inte kunnat låta bli att betala de 500 för kattens skull. Hellre det är höra den skrika hela tiden, det skulle jag må sämre av än att bli 500 kr fattigare. (Dömer inte TS, säger bara vad jag tycker )
    Jag skulle oxå vilja betala 500:- men jag kan juh inte göra det varje gång den klättrar upp .. den har juh gjort det förr .. Och så har jag inte så himla mycket pengar nu heller .. tyvärr ...
  • BabyEm

Jag kom precis hem o min sambo har inte kommit hem än .. men han ska få göra ett försök när han kommer hem

Svar på tråden Katten sitter fast i trädet