• BabyEm

Katten sitter fast i trädet

Vad ska jag göra! det sitter en katt och skriker högt upp i ett träd i en fårhage precis där jag bor .. Den kan inte komma ner .. Branstationen svarar inte och det känns lite löjligt att ringa 112 .. Ringde till Fia-hemmet (ett katthem) och pratade med dom men dom visste inte vad jag skulle göra .. Vet inte ens omk katten har nåt hem .. En annan gång satt den i trädet i 5 dagar och min sambo klättrade upp o hämtade den men nu är den så längt upp så han fick inte ner katten ..
    Jag tycker juh så synd om den .. Den bara skriker o skriker ..
    Men brandkåren kan juh ändå inte komma in i hagen med sin stegbil!
    Ska jag bara låte den sitta där eller ska jag försöka klättra o riskera mitt egetliv? Det är världens största ek den sitter i

• Svar på tråden Katten sitter fast i trädet
  • Minikatt

Hoppas det funkar med grannens stege! Stackarn som måste spendera en till natt där uppe

• Lillärtan

ni är underbara som engagerar er så!!! lycka till nu med grannens stege...

• Längtar efter en liten

Hoppas med ni får ner den stackars kissen imorgon och att den äter av korven ni la dit.

Pregnant week 13
  • PiaMaria

är också jättenyfiken på kissen.....Men vad ska ni göra när ni fått ned kissen??

• BabyEm

Grannen tog ner katten imorse och tog in den till sej och gav den mat och den gick på låda. Men dom kunde inte ha den för dom har e katt .. Och jag ville inte ha den inlåst hemms hos mej ftersom den är van att gå ute. Men jag lät den följa med hem till mej och jag ställde ut mat o vatten ocg lät dörren stå öppen. Sen gick jag ner i källaren till min tvättstuga och så råkade den ha ner en sopborste i trappn och blev livrädd och sprang ut igen o nu vet jag inte vart den tog vägen. Men jag kommer låta det stå mat utanför huset och se om den komemr tillbaka .. Men det verkar inte vara en vildkatt iaf för den är van med människor och är super-kelig och verkligen super-söt.
    Jag tycker så himla synd om den!

• fulltilt

Hej. Hoppas du har möjlighet att ringa dessa nr idag på fm så kanske de kan lyckas hjälpa till å få ner kissen innan de e mörkt igen...tänkte oxå på att man kan ju kanske ringa ngn djurförening som räddar djur...de har jag gjort flera ggr då de gäller vilda djur m de e ju så gulliga så hjälper kanske till. Djurens Ö har jag ringt å de har hjälpt mig m kolla vad som finns i trakten kring er, sök på google, de gjorde jag...typ djurräddningen el nåt. Kan ju prova m Djurens Ö oxå m nu har du ju fått t klätterklubbar oxå. Kanon. Usch, jag håller tummarna...stackars lilla kissen...

• fulltilt

Va skönt att kissen e nere! Vilket jobb du lagt ner...så grannen fick ner den...va bra! Hoppas den kommer tillbaka så ni kan söka ägaren så den får komma t ngt mysigt hem el annars få komma t ett katthem så länge....Verkar ju som om ägaren om de finns ngn inte finns längre...då borde de väl letat el satt upp lappar kan man ju tycka...Bra jobbat å skriv vad som händer...

• Minikatt

Skönt att den är nere igen! Bra gjort av dig att engagera sig så Hoppas den kommer tillbaka till dig och att du hittar dess ägare.

• BabyEm

Hallå igen!
    Katten kom inte tillbaka till mej men min granne ringde ikväll o sa att den hade gått till dom igen och gått in till dom .. Hon frågade om jag kunde ta den men min sambo ville inte ha en katt.. Och dom kan inte ha den för den går inte ihop med deras katt ..
    Men hon har inte mage att bara släppa ut den så nu har dom den i en husvagn som står på deras tomt som deras barnbarn sover i nu .. Katten ville juh inte va ute i kylan .. Så får vi se imorrn hur det blir ..

• BabyEm

Och nu har jag stått ute o pratat med grannen i en timma i bara tröja o frysit ihjäl så nu kommer jag säkert bli sjuk oxå :S

• fulltilt

Då va jag här igen å engagerar mig..*s*... Kan inte du el grannen ringa ett katthem å se om de har en plats? Kanske bättre än husvagnen...den kan ju inte bo där för jämnan kanske?? Dock jätte bra att kissen får va inne någonstans å värma sig å får mat m ja, det är mitt tips....ring! Härligt jobbat av er!!

• BabyEm
    fulltilt skrev 2007-08-29 07:59:23 följande:
    Då va jag här igen å engagerar mig..*s*... Kan inte du el grannen ringa ett katthem å se om de har en plats? Kanske bättre än husvagnen...den kan ju inte bo där för jämnan kanske?? Dock jätte bra att kissen får va inne någonstans å värma sig å får mat m ja, det är mitt tips....ring! Härligt jobbat av er!!
    Jag har pratat med fia-hemmet (ett katt-hem här i norrköping) men dom hade flera måmaders väntetid tyvärr =( dom hade redan för många katter =(
  • BabyEm

Nu har en annan granne tagit katten till sej så nu har den fått ett nytt hem! Slutet gott allting gott =)

Svar på tråden Katten sitter fast i trädet