• BabyEm

Katten sitter fast i trädet

Vad ska jag göra! det sitter en katt och skriker högt upp i ett träd i en fårhage precis där jag bor .. Den kan inte komma ner .. Branstationen svarar inte och det känns lite löjligt att ringa 112 .. Ringde till Fia-hemmet (ett katthem) och pratade med dom men dom visste inte vad jag skulle göra .. Vet inte ens omk katten har nåt hem .. En annan gång satt den i trädet i 5 dagar och min sambo klättrade upp o hämtade den men nu är den så längt upp så han fick inte ner katten ..
    Jag tycker juh så synd om den .. Den bara skriker o skriker ..
    Men brandkåren kan juh ändå inte komma in i hagen med sin stegbil!
    Ska jag bara låte den sitta där eller ska jag försöka klättra o riskera mitt egetliv? Det är världens största ek den sitter i

• Svar på tråden Katten sitter fast i trädet
  • Minikatt

BabyEm skrev 2007-08-27 17:49:28 följande:

Jag skulle oxå vilja betala 500:- men jag kan juh inte göra det varje gång den klättrar upp .. den har juh gjort det förr .. Och så har jag inte så himla mycket pengar nu heller .. tyvärr ...
    Nej jag förstår verkligen, det är ett svårt dilemma!
  • fulltilt

Har ni fått ner katten?? Va händer?? Jag känner mig helt engagerad i detta å hoppas verkligen kissen får slippa de där trädet snart, få mat å vatten å lite mys...De verkar som de vore bra att ta reda på om han har ngt hem....det verkar ju tveksamt... Stackars liten.

• Lillärtan

hm... sitter den kvar än stackarn.. bra idé med kattmat så långt upp ni kan klättra! Hoppas det löser sig!!! Tyvärr är det ju så att brandkåren, om det är på svårtillgängliga platser, inte alltid har möjlighet att sätta prioritet på sådanna här uppdrag då det inte ligger i deras uppdrag... vet att brandkåren försöker vara tillags så gott det går men som du själv skriver så är det ju svår terräng där katten sitter! jaja hoppas det går bra nu iallfall!

• BabyEm

Hallå! Nu tycker jag riktigt synd om katten .. Min sambo ville inte klättra i en blött o halt träd när han kom hem för det spöregnade =( Ok det är juh faktiskt livsfarligt men.. Det är ett jättestort träd o svårt att klättra i.. jaja vad gör man? Kan inte göra mer än o vänta till imorrn nu .. Har gjort lappar där jag skrivit: Saknar du en grå-vit katt? I så fall sitter den i en stor ek där jag bor o kan inte komma ner o skriker efter hjälp .Den har suttit där några dagar. Ring mej på xxxx-xxxxxx .. Och kan inte min sambo få ner den imorrn så ringer jag brandkåren igen för han sa juh att jag skulle ringa efter några dagar för dom kunde vara snälla i vissa fall om det gått lång tid .. Jag skulle bli helt förstörd om den dog där !
    Jag kommer inte ens kunna sova inatt nu för jag tycker så synd om den!

• Jag så klart

Hur högt upp sitter den??? har man en rejäl stege så når man ju en bit..

• Lillärtan

stackarna... allihop!!! ring brandkåren igen sen och berätta då också att ni gjort allt för att själva försöka få ner den.. lappar osv... så att det förstår att ni inte bara suttit på era rumpor och väntat utan faktiskt engagerat er! lycka till och skriv vad som händer sen!

• Jag så klart

Har ni provat å ställa mat nedanför trädet så länge.. om ni har en välldans tur så kan det ju gå..

Svar på tråden Katten sitter fast i trädet