Inlägg från: siamusen |Visa alla inlägg
  • siamusen

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Shirley skrev 2007-09-13 12:08:45 följande:
    ja haha för barnet e dock riskerna inte större vid snitt (för att vara allvarligt alltså haha) då pratar man om att dom kan behöva lite syrgas ibland. de som föder vag. riskerar ju att få barn med cp skador pga syrebrist, dödfödda barn, barn som får infektioner av gbs och massa läskigt.Och tjejen riskerar att hela underlivet spräcks upp till halsen Och blir inkontinennt både här och där.
    Nej nej nej..det är ju hudratusenbillionermiljoners farligare för barnet att födas med snitt. Det har man ju läst massor av ganger pa fl. Sa det stämmer nog då
  • siamusen
    Mamasnest skrev 2007-09-13 12:09:57 följande:
    Att bajsa på sig syns inte, alltså är det tuffare att gå runt med ett ärr på magen!
    Man KAN ju iofs ha vita byxor pa sig om man vill göra det till lite sport
  • siamusen
    Frup1 skrev 2007-09-13 14:01:45 följande:
    Okej! Då önskar jag dig lycka till med den oerhört vettiga och smarta inställningen !!!
    Tack, tack. Kanske har du fattat mod nog en dag att möta oss pa toppen
  • siamusen
    mammacatta skrev 2007-09-13 17:52:42 följande:
    Japp. Vi är onödigt smarta och trevliga här.Vi kan ibland känna LITE respekt inför fegisarna, men bara om de spricker till anus och/eller kanske avstår fikat efteråt.
    Speciellt fikat tycker jag. Och definitivt inte nagon flagga!
  • siamusen

Tycker det är modigt att be om snitt nâsta gång. Kände på mig att du hade potential!

• siamusen
    Thösen skrev 2007-09-22 18:36:28 följande:
    Jag vet! Du har ett sjätte sinne
    Far nog flytta till Las Vegas och bli spåtant
  • siamusen

Idag drog jag ut en halv tand UTAN bedövning. Den hölls fast av tandköttets nervtrådar som Farbror Tandlâkare sa

Njöt av varje stund med min coolhetsfaktor i tanken.

Nu ÄR jag fan både kung och drottning!

• siamusen
    KvinnaOMan skrev 2007-09-26 01:04:41 följande:
    måste bara kliva in och säga att det här inlägget från trådstartaren är det mest dåraktiga jag har läst eller hört i heeeela mitt liv!!.... idiot.
    äsch, sa säger du bara. Det är ok att vara feg, vi ser inte ner pa er andra
  • siamusen
    Livsglädjen skrev 2007-09-26 01:03:49 följande:
    Jag fegade i sista stund och de sövde mig för att spinalen inte tog. Kanske skulle ha låtit dem operera utan sövning? *funderar*Vilket hade varit tuffare?Jag är ju så oerfaren (fick ju barn i v28 efter att ha legat inlagd sedan v22, så gravid vet jag inte heller hur det är att vara...)
    Sa länge du är snittad sa är det helt ok
  • siamusen
    Livsglädjen skrev 2007-09-26 01:39:00 följande:
    Satt och läste bak i tråden och kom på hur otroligt cool och tuff jag är (förutom snittet förstås)! VÄRSTINGHÅRDING Eftersom det var så överbelagt på sjukhusets neoavdelning så flyttades pojken från Solna till Huddinge. När jag kvicknat till från narkosen så fick vi åka efter med ambulans. Eftersom det endast var TRE ambulanspersonal som inte kunde lyfta mig, så fick jag kravla mig över från sängen till båren själv! Därefter spände de fast mig i det ENDA bältet på båren. Var var det placerat tror ni? Jo, alldeles rätt gissat: över midjan!!!Jag låg tyst som ett offerlamm på båren i ambulansen mitt i natten tills en av personalen undrade varför jag stönade i kurvorna. Jag håller på att trilla av båren eftersom bältet inte är spänt så hårt över mitt nya (sedan 10 timmar), fina kejsarsnitt, vad trodde du? (nej, så sa jag inte, men de höll i mig lite i kurvorna efter det... )Hårt, va!? (kompenserar lite att jag tillät dem söva mig när spinalen inte tog...)
    Jo, det var coolt. Du platsar definitivt bland oss andra. Välkommen!
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!