• siamusen

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Alla vet ju att det är mycket större risker för mamman och barnet att föda med kejsarsnitt.

Alla vet ju att man inte far träffa sitt barn pa massa massa timmar lixom.

Alla vet ju att det gör ont i flera manader efterat, att man inte kan lyfta sitt barn eller knappt ga.

Och sa vet man ju att man inte kan fa sa himla manga barn heller.

tycker det âr mycket modigare än att föda vaginalt.

Är det inte lite fegt att ta den säkra vägen lixom och föda vaginalt?
    Vad fasen är det mot ett stor operation...näää.

Lite fusk nâstan att föda vaginalt..snacka om att glida pa en räkmacka...swisch lixom!

Tack för mig...min asikt bara.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-01 23:22:03:
    Och sa far de som snittas ingen matbricka med en liten svensk flagga pa heller efter snittet.

det far de som föder vaginalt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:03:36:
    De som föder vaginalt är âven fåfängare och ytligare ân de som föder med kejsarsnitt.

De vagar inte ha ett ärr pa magen utan tycker än snygg mage âr viktigare ân barnet tydligen.

Tack, du meddebattör som papekade denna viktiga poäng för mig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:09:22:
    Man får bli tjurig för att jag har rätt om man vill. Jag ser inte ner på er för den skull

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 14:57
    Och som psyckocandy påpekade: Man får inte orgasm av kejsarsnitt, vilket man kan få när man föder vaginalt.

Så vi kan aldrig veta om vaginalisterna föder barn för att de vill ha barnen (tveksamt?) eller för att de är perversa utöver att vara fega.

Man tycker att de kanske kunde köpt en leksak istâllet men de kanske inte har råd?

• Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!
  • Livsglädjen

Fast bricka i efterhand är ju inte så roligt!
    Och min efterhandsbricka var ju inte vacker att se på, ingen flagga och bara en torr ostmacka.
    Sedan har sköterskan mage att ifrågasätta att jag inte dricker kaffe eller te utan vill ha äppeljuice!!!
    Ska jag kräkas efter narkosen så ska det banne mig vara äppeljuice och inte något äckligt kaffe! Så det så!

Hörde någon säga något om reflex till cykeln! Vilken bra idé! MallaMojs; meddela Aftonbladet både om cykel, cykelkorg OCH REFLEX när du ändå kontaktar dem angående brickan, är du snäll!

• mammacatta

Å flärpar i glittriga färger.

Livsglädjen skrev 2007-10-04 23:13:12 följande:
    Fast bricka i efterhand är ju inte så roligt!Och min efterhandsbricka var ju inte vacker att se på, ingen flagga och bara en torr ostmacka.Sedan har sköterskan mage att ifrågasätta att jag inte dricker kaffe eller te utan vill ha äppeljuice!!!Ska jag kräkas efter narkosen så ska det banne mig vara äppeljuice och inte något äckligt kaffe! Så det så!Hörde någon säga något om reflex till cykeln! Vilken bra idé! MallaMojs; meddela Aftonbladet både om cykel, cykelkorg OCH REFLEX när du ändå kontaktar dem angående brickan, är du snäll!
  • sommartjej

Sitter här och är helt chockad över den här tråden. Det är väl s-t samma hur man FÖDER barnen, huvudsaken är väl att barnet mår bra och är välskapt, eller??
    Själv så födde jag vaginalt båda gångerna och det är jag glad över. Det finns ju "häftigare" känsla än när man känner den styrka man kan hitta för att få ut sitt barn. Min första förlossning tog 35 timmar, och JA... jag skrek efter 32 timmar att jag ville ha snitt, men jag är glad över att dom pushade mig till att fortsätta kämpa.
    Varför vill man egentligen ha snitt om det är att sätta sig själv och sitt BARN för onödiga risker??
    Det är väl en sak om man inte kan föda vaginalt.... men annars ska man väl föda på "vanligt" sätt..

Mamma till Gabriel -05 & Emmy -07
  • mammacatta

Det är helt OK att beundra hur stentuffa och supermodiga vi är som föder med snitt, men avundsjuka är inte klädsamt alls vännen! Men nästa gång, om du är en superkvinna, då kanske då repar modet att våga be om snitt.

Livet på en räkmacka, hur är det? Jag vet inte, jag är gjord av stål. (bara snitt)

(alltså - sandlådan är tydligen en ny bekantskap, men så här är det)

sommartjej skrev 2007-10-05 07:37:13 följande:
    Sitter här och är helt chockad över den här tråden. Det är väl s-t samma hur man FÖDER barnen, huvudsaken är väl att barnet mår bra och är välskapt, eller??Själv så födde jag vaginalt båda gångerna och det är jag glad över. Det finns ju "häftigare" känsla än när man känner den styrka man kan hitta för att få ut sitt barn. Min första förlossning tog 35 timmar, och JA... jag skrek efter 32 timmar att jag ville ha snitt, men jag är glad över att dom pushade mig till att fortsätta kämpa. Varför vill man egentligen ha snitt om det är att sätta sig själv och sitt BARN för onödiga risker??Det är väl en sak om man inte kan föda vaginalt.... men annars ska man väl föda på "vanligt" sätt..
  • sommartjej

Mammacatta- Varken beundrar eller är avundsjuk, tror snarare att det är tvärtom. även fast jag VILL så tänker jag inte svara på inlägget... har mer stolthet än att hoppa LÅNGT ner till din nivå.
    Tycker ändå att det är skit duktigt av alla som föder barn, oavsett hur man föder. Som sagt, man får väl vara glad för att man får ett barn, sen hur dom kommer till världen är väl s-t samma.

• sommartjej

Måste fråga: varför ber man om snitt om man kan föda vaginalt?????

• mammacatta

Har inboxat dig.

sommartjej skrev 2007-10-05 08:08:31 följande:
    Måste fråga: varför ber man om snitt om man kan föda vaginalt?????
    För att snitt är man supertuff om man tar - vi gillar livet på den hårda sidan.
  • jtoao

Hmm antingen har du missat nåt(sandlådan??) eller så är du grymt avundsjuk och det med all rätt, men kämpa på ta steget nästa gång och be verkligen om det där snittet!!  Sedan kan du få vara med oss coolt, tuffa och perfekta mammor som är värda en cykel med tillbehör!!

sommartjej skrev 2007-10-05 07:37:13 följande:
    Sitter här och är helt chockad över den här tråden. Det är väl s-t samma hur man FÖDER barnen, huvudsaken är väl att barnet mår bra och är välskapt, eller??Själv så födde jag vaginalt båda gångerna och det är jag glad över. Det finns ju "häftigare" känsla än när man känner den styrka man kan hitta för att få ut sitt barn. Min första förlossning tog 35 timmar, och JA... jag skrek efter 32 timmar att jag ville ha snitt, men jag är glad över att dom pushade mig till att fortsätta kämpa. Varför vill man egentligen ha snitt om det är att sätta sig själv och sitt BARN för onödiga risker??Det är väl en sak om man inte kan föda vaginalt.... men annars ska man väl föda på "vanligt" sätt..
    I varje trångt utrymme så växer det snart en svamp!
  • mammacatta

Hon är med på tåget nu - säkerligen tycker hon numera att hon är en andra klassens medborgare som bara glider runt i limo och käkar kaviar hela dagarna!

jtoao skrev 2007-10-05 08:23:39 följande:
    Hmm antingen har du missat nåt(sandlådan??) eller så är du grymt avundsjuk och det med all rätt, men kämpa på ta steget nästa gång och be verkligen om det där snittet!!  Sedan kan du få vara med oss coolt, tuffa och perfekta mammor som är värda en cykel med tillbehör!!
    Få man en lila cykel?
  • jtoao

Men kära du !! Alla färger går bra... kolla bara med fl kompetensen om det är inne med rosa för pojkar eller flickor just nu, det svänger ju rätt fort..  Jag vill ha en limegröööön...är en stor sucker för limegrööönt...

I varje trångt utrymme så växer det snart en svamp!
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!