• NAJ

Hjälp hur gör man (Dräktig tik)

Köpt hund av vad som visade si vara extremt oseriös person.
    Hur kunde inte fd ägare veta hon blitt parad? och varför såg inte vetrinären på ul några valpar?
    Nu sitter jag här med en smäll stor tik där man både ser och känner hur det sparkas för fullt,hon läcker mjölk,är matglad men kan se illamående ut.
    Hur vet jag när det är dags med tanke på att jag känner sparkar och kännt det ett tag nu.
    Behöver verkligen hjälp då det blir första gången.

• Svar på tråden Hjälp hur gör man (Dräktig tik)
  • NAJ

man blir ju förvirrad på dett ALLT vad det står står att ligger en tik på 37 snåret så ska hon valpa inom ett dygn står näst intill överallt men sen säjer andra det kan dröja längre.
    antar man bara ska ta sidorna med en nypa salt?

• Tildasmor

Alltså, hur man kan bli så beroende av en helt främmande människas hunds dräktighet/kommande valpning är helt otroligt

Det här är ju super spännande!!!!
    Håller en tumme å hoppas att det sätter igång snart!

Du har ingen som helst aning om vem som kan va pappa till valparna?

• NAJ

Hehehe ja det e kul, hoppas med. men frågan e om man kan lita på det som står?

• Ex ungue leonem

För min del så tar jag allt med en nypa sallt som man läser på nätet.

NAJ skrev 2007-09-07 18:49:56 följande:
    Hehehe ja det e kul, hoppas med. men frågan e om man kan lita på det som står?
  • NAJ

man blir ju förvirrad på dett ALLT vad det står står att ligger en tik på 37 snåret så ska hon valpa inom ett dygn står näst intill överallt men sen säjer andra det kan dröja längre.
    antar man bara ska ta sidorna med en nypa salt?

• MissTag
    NAJ skrev 2007-09-07 18:51:57 följande:
    man blir ju förvirrad på dett ALLT vad det står står att ligger en tik på 37 snåret så ska hon valpa inom ett dygn står näst intill överallt men sen säjer andra det kan dröja längre.antar man bara ska ta sidorna med en nypa salt?
    Ska försöka klargöra lite..... =) Det hon nu har är temperaturdippen. När tempen sedan stiger upp till 38 DÅ sätter det igång ordentligt. Men 37.1 är helt klart en dipp och hade hon den i morse så kan det mkt väl komma puppisar inatt. Så ladda med kaffe och snacks så att du orkar. =)
  • NAJ

Hon äter som en galning nu (vilket hon inte gjort innan).
    Okej men som lägst har hon varigt idag (VAD VI MÄRKT) PÅ 37.1 SKA TEMPA SENARE IKVÄLL och får se då så får vi se om det stiger och blir nått men man vågar ej tro på det

• NAJ

undra hur många det blir kanske 4? max 7iaf.
    Och färgerna gud vad spännande

• MissTag
    NAJ skrev 2007-09-07 19:28:33 följande:
    undra hur många det blir kanske 4? max 7iaf.Och färgerna gud vad spännande
    När tiken är klar brukar det infinna sig ett lugn. Men det där lugnet är svårt som människa att lita på. Men det kommer gå bra. TA det bara lugnt och försök slappna av. =)
Svar på tråden Hjälp hur gör man (Dräktig tik)