• NAJ

Hjälp hur gör man (Dräktig tik)

Köpt hund av vad som visade si vara extremt oseriös person.
    Hur kunde inte fd ägare veta hon blitt parad? och varför såg inte vetrinären på ul några valpar?
    Nu sitter jag här med en smäll stor tik där man både ser och känner hur det sparkas för fullt,hon läcker mjölk,är matglad men kan se illamående ut.
    Hur vet jag när det är dags med tanke på att jag känner sparkar och kännt det ett tag nu.
    Behöver verkligen hjälp då det blir första gången.

• Svar på tråden Hjälp hur gör man (Dräktig tik)
  • NAJ

Blir det inga pups inatt ska jag tugga på karlns kallingar :-s

• Skusan

Haha den va bra du.. Hoppas hon valpar...eller?

• Splach

Fan har du inte en webb kamera haha

Du ska se, att när du gett upp, och lägger dej och sover, så kommer hon valpa

• NAJ

Ja för fan klart jag inte vill tugga på dom kallingarna *blä kräks*

Japp är väl så tyvärr *snyft*

• NAJ

men kan tempraturen gå upp så fort ????

• Skusan

Hittade detta på en sida...

"Ungefär ett dygn innan valpningen sätter igång brukar tempen sjunka från ca 38,5 till 37 eller något under. Det är en bra indikation på att det har satt igång. Sista veckan kan vara lite nervpåfrestande (för matte och husse alltså) då tikens temp kan gå lite upp och ner. Men det är bara att behålla lugnet så länge tiken mår bra och tar det hela med lugn. När tiden närmar sig 63:e dagen brukar det snarare vara matte och husse som är lite spända och nervösa medan tiken ligger och snarkar i godan ro i soffan."

Om du vill läsa allt...

www.charlescroft.com/about_puppies1_s.htm

• Skusan

Så du ska se att när ni minst anar det så komemr det igång.
  • NAJ

Jeps
    Men vad svårt det e att hålla sigman hoppas hela tiden man e fan som man själv skulle vänta barn

• NAJ

dags att logga ut skriver imorn att det bidde inga valpar o jag äter kallingar till frukost

Svar på tråden Hjälp hur gör man (Dräktig tik)