• NAJ

Hjälp hur gör man (Dräktig tik)

Köpt hund av vad som visade si vara extremt oseriös person.
    Hur kunde inte fd ägare veta hon blitt parad? och varför såg inte vetrinären på ul några valpar?
    Nu sitter jag här med en smäll stor tik där man både ser och känner hur det sparkas för fullt,hon läcker mjölk,är matglad men kan se illamående ut.
    Hur vet jag när det är dags med tanke på att jag känner sparkar och kännt det ett tag nu.
    Behöver verkligen hjälp då det blir första gången.

• Svar på tråden Hjälp hur gör man (Dräktig tik)
  • NAJ

absolut vi fixar sånt och vill hon ha nått så får hon =)

• Skusan

Går vattnet på en hund med? *knäpp undring* Alltså "splashar" ut på golvet typ?

• Rastafairy

ja vattnet går på en hund..valparna ligger i TVÅ säckar en yttre som omsluter alla valparna som ligger i varsin individuelli fostersäck som också innehåller vatten.

Men de är när den första blåsan spruckit som man säger att "vattnet har gått" o då bör tiken fått värkar ganska omgående. Händer det inget på ca 2 timmar bör man kontkata vetrinär.

• NAJ

nop har ej kommit sånt än. Va just ute något litet varv.
    nja skvätter (kissar) gör hon ju en del

• NAJ

kanon bra och veta men inget vattenhar gått än

• NAJ

ligger fortfarande på magen med ena bakbenet utsträkt och frambenen fram och huvudet imellan. Ligger så ofta försöker ligga på sidan men hon ändrar sig fort igen

• Saltlakrits

Hur går det?
    Jag kommer nog logga in inatt bara för att kolla om nåt hänt

Mamma till tre underbara barn!
  • NAJ

*snyft* inget ting
    Tror fasen tiken ljuger för oss
    Har verkligen trott ibland att det varigt på g men nehe da hon håller igen.

Jag kommer skirva såfort det börjar hända något troligtvis inte förrens om några dagar *gråter*

• Skusan

Jag har ju varit och köpt chips Nu måste hon ju valpa...

Svar på tråden Hjälp hur gör man (Dräktig tik)