• Anonym (Äcklig)

Vad är det för bölder? (äckligt)

Jag får då och då bölder på kroppen. Oftast på brösten, insidan av låren eller ljumskarna. Det är som finnar, oftast stora som en 50-öring, ibland 1-krona, röd/lila och gört så förbaskat ont. Lyckas jag få hål på dom kommer det mängder med var och blod. När den lagt sig efter några veckor blir det alltid ett lila märke kvar. Runt bölden brukar det bli ett rött område som är varmt och svullet. Området kan lätt bli 15-20cm i diameter.

Detta är inga vanliga finnar! De är direkt handikappande då jag kan ha svårt att gå (för att det gör ont), svårt att ha tyrosor eller bh på mig. Detta började för kanske 8-9 mån sedan och jag har alltid minst en böld.

Någon annan som har det så? Teori om vad det kan vara? Vad jag ska göra?

• Svar på tråden Vad är det för bölder? (äckligt)
  • Jesslan

gå till doktorn och kolla upp det kanske??

• Sebbes    mamma

jag hade me sökt läkarhjälp!!!

• Anonym (Äcklig)

Jag frågade en läkare i förbifarten när jag var där för en öroninflammation. Han sa "vissa människor får lättare hudinfektioner än andra...så är det bara"

Men detta är inte klokt! Känner mig så groteskt äcklig!

• Anonym (bölden)

äsch....det är bara hormonella bölder.
    Ont som fan o obehagligt men ofarliga.
    jag fick pencillin mot mina men det hjälpte inte nåt.

• Sebbes    mamma
    Anonym (Äcklig) skrev 2007-09-03 20:02:53 följande:
    Jag frågade en läkare i förbifarten när jag var där för en öroninflammation. Han sa "vissa människor får lättare hudinfektioner än andra...så är det bara"Men detta är inte klokt! Känner mig så groteskt äcklig!
    Jag hade nog försökt få en tid iaf...
    kanske kan vara ngt man kan smeta på eller nått så d går bort fortare...
    Kan juh inte vara bra om d gör så ont...
  • iorlina

Tvättar du dem med klorhexidin eller liknande... Finns ju även des inf. salvor

• Anonym (Äcklig)

Första gången jag fick det gick jag till läkaren som sa att det var ordentligt infekterat och skrev ut penicillin. Efter det har det bara fortsatt komma.
    bölden: Så du menar på allvar att du får såna flera gånger/mån och inte direkt bryr dig utan accepterar att du ska ha det så? Inte pratat med någon läkare?

• Anonym (Äcklig)

iorlina: O ja! Oftast tar jag på alsolsprit när jag väl fått sönder den (spruckit av sig själv)

• Anonym

Vissa människor har en hudsjukdom (mkt vanlig) som gör så att när huden får en finne tex så stängs den inne, ist för att för normal hud så öppnas den för att bli bra men inte för dessa som har denna sjukdom...o då blir de bölder...läste precis detta för nån dag den, då en bekant till mig fick en böld lika stor som ett ägg i ljumsken, o fick gå till läkaren för att ta bort den. men de e ofarligt men gör fruktansvärt ont.

Svar på tråden Vad är det för bölder? (äckligt)