• aabb

Ni i vecka 5-6, hur gravida känner ni er?

Själv har jag inte mycket känningar alls just nu...lite bara (orolig för missfall, ltie bruna flytnignar också)... Ni andra!?

• Svar på tråden Ni i vecka 5-6, hur gravida känner ni er?
  • Sweden

Tjofsen - Tack for tipset, ska testa att ata lite flingor om jag vaknar mitt i natten igen. Jag har spytt 3 ganger men inget idag *peppar peppar*.

• missfarsta
    Tjofsen skrev 2007-09-12 17:00:01 följande:
    Sweden: det är jätteolika. Men jag har mått illa också väldigt tidigt. Har dock aldrig spytt än *ta i trä*  Första veckan (v4) sov jag hela nätterna och otroligt bra. Brukar jag inte göra annars. Men vecka 5 vaknade jag mitt i nätterna vid 3-4 och var tvungen att gå upp och äta fil med flingor - mådde inte bra och var helt vaken.
    jag sov oxå jätte bra i vecka 4....brukar vakna 10 ggr per natt..men sov som en stock hela veckan...kändes så skönt..har inte sovit så mycket på 10 år
  • Trollmor26
    Tjofsen skrev 2007-09-12 17:00:01 följande:
    Sweden: det är jätteolika. Men jag har mått illa också väldigt tidigt. Har dock aldrig spytt än *ta i trä*  Första veckan (v4) sov jag hela nätterna och otroligt bra. Brukar jag inte göra annars. Men vecka 5 vaknade jag mitt i nätterna vid 3-4 och var tvungen att gå upp och äta fil med flingor - mådde inte bra och var helt vaken.
    Jag har också haft jättesvårt att sova den här veckan, precis som du så vaknar jag mitt i natten och är jättehungrig och kissnödig, känns som jag är mer vaken på nätterna än sover, dessutom är jag svintrött men kan ändå inte sova...rätt jobbigt!!
  • sångbird

Jag är i v 4 eller 5, vet inte så noga eftersom min mens är så oregelbunden. Mår oxå illa redan, typ efter man har ätit...Har sovit jätte dåligt sista nätterna.... Molvärk har jag oxå...massor.

• Lena85

Hej
    Jag är i vecka 6 nu och det är mitt första barn, gjorde an abort för 1½ år sedan ( som jag ångrar)
    Nu går man och är orolig över att man får missfall...
    Magen är jättesvullen...

En undring,jag äter inga grönsaker alls, är detta ett problem när man är gravid??? några tips???

// Smurre

• Me o Mike

Kan du inte TVINGA i dig lite?? Jag är inte heller nån grönsakstjej.. Men jag tvingar i mig lite..

smurre skrev 2007-09-12 18:13:38 följande:
    Hej Jag är i vecka 6 nu och det är mitt första barn, gjorde an abort för 1½ år sedan ( som jag ångrar) Nu går man och är orolig över att man får missfall... Magen är jättesvullen...En undring,jag äter inga grönsaker alls, är detta ett problem när man är gravid??? några tips??? // Smurre
  • TheMilky

Plutten Augusti07 skrev 2007-09-12 15:27:20 följande:

Nu lämnar jag er tjejer, fick ännu ett misfall konstaterat idag på VUL. Lycka till!
    Stackare, hoppas du kommer må bättre snart Kramar i mängder, och en stor beundran över din osjälviska inställning att önska oss andra lycka till. Må så gott nu.
  • Helios

Åh, va tråkigt Plutten Augusti -07. Jag känner verkligen med dig, har haft ett ma -06. Jag önskar dig all lycka att snart (när du är redo)bli gravid igen, tänker på dig....
    Bamsekramar!

• vånka
    MulleNuh skrev 2007-09-12 09:16:21 följande:
    JOOOOO.. Folsyra SKA man äta helst INNAN man blir gravid! Järn brukar man äta runt v 20.. Men om du inte äter folsyra så spring o köp det! "Mitt val kvinna" är bra!

Oki.... men folsyra får man väl i sig via mjölk va??

Jag dricker en hel del mjölk.... så jag tror jag får i mig det... + att jag äter varierande mat. Vad gjorde man förr i tiden då det inte fanns folsyra på piller?? Man födde friska ungar iaf...

Inget illa om folsyra men är det verkligen nödvändigt att stoppa i sig en massa piller är min fundering. Det är säkert bra med Folsyra... men funtar på att vänta tills man har gått till MVC.... Jag pratade med dem förut å de sa inget om att ta folsyra.. utan sa åt mig att leva på som vanligt.....

• Me o Mike

Det är bara vad ALLA rekomenderar.. Ingen som tvingar dig att ta folsyra!! Men jag känner dock INGEN som inte äter det..

vånka skrev 2007-09-13 07:38:21 följande:
    Oki.... men folsyra får man väl i sig via mjölk va??
    Jag dricker en hel del mjölk.... så jag tror jag får i mig det... + att jag äter varierande mat. Vad gjorde man förr i tiden då det inte fanns folsyra på piller?? Man födde friska ungar iaf...
    Inget illa om folsyra men är det verkligen nödvändigt att stoppa i sig en massa piller är min fundering. Det är säkert bra med Folsyra... men funtar på att vänta tills man har gått till MVC.... Jag pratade med dem förut å de sa inget om att ta folsyra.. utan sa åt mig att leva på som vanligt.....
Svar på tråden Ni i vecka 5-6, hur gravida känner ni er?