Ni i vecka 5-6, hur gravida känner ni er?
Själv har jag inte mycket känningar alls just nu...lite bara (orolig för missfall, ltie bruna flytnignar också)... Ni andra!?
Själv har jag inte mycket känningar alls just nu...lite bara (orolig för missfall, ltie bruna flytnignar också)... Ni andra!?
Min mage har inte heller växt men den är svullen. O det är inte bekvämt o gå o dra in den...
Jag är i vecka 6 och tycker inte att min mage är större än vanligt. Jag känner inte heller att byxorna blivit trängre.
Det känns skönt, för förra gången gick jag upp väldigt mycket och det vill jag hellst inte göra igen. Men, vad ska man göra när man är hungrig hela tiden?
Magen är bara tarmarna som svullnat så fläsket trycks ut ännu mer antar jag. Själva gravidmagen är omöjligt att få innan fostret tar plats. Men jag hade så innan också när jag ätit mycket.......kunde den stå ut som jag var gravid. Jag tror mina tarmar är extra knasiga också för jag har haft problem med dem innan också.
Men känns ju lite skumt att säga: nä, jag är bara i fjärde (då jag redan var stor).
Mmmm samma här!! Igår va vi på barnkalas och folk kom fram och sa: nämen OJ då!!! Nnu kan det inte va långt kvar va?!?!?
Ehhh njae det är väl 29 veckor kvar!!
Känns lite halvlarvigt..
Mmmm samma här!! Igår va vi på barnkalas och folk kom fram och sa: nämen OJ då!!! Nnu kan det inte va långt kvar va?!?!?
Känns lite halvlarvigt..
Känns lite halvlarvigt..
OJ!! haha det blev trippelt.. Dumma dator.
Jag tycker att det är jobbigare att hålla in magen än förut. Den strävar lixom utåt mer än förut. I vanliga fall tänkar man ju inte ens på det. Ska bli kul när man får en riktig, hårdare bebismage och inte bara uttryckt "blubb"
hahaha..