Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

seSSa skrev 2007-09-24 11:19:22 följande:
    andra vanliga kläder som ALDRIG färgat av sig tidigare....
    Alltså - vilka färger har du tvättat med?
  • snigelina
    seSSa skrev 2007-09-24 11:41:20 följande:
    96% av kläderna är jättemörka, då skulle jag riskerat att få min vit-tvätt i ljusblått istället..... det är KLART jag sorterar min tvätt!
    Ja, fast då sorterar du din tvätt fel. Man ska gå efter ljusaste färgen på plagget. Jag har aldrig fått nåt missfärgat i tvätt sen jag lärde mig det.
  • snigelina
    seSSa skrev 2007-09-24 13:20:05 följande:
    men herregud vad du e negativ.. har jag sagt att d e lönnlöst eller... vilken människa du e!
    Fast vi har försökt förklara hur man ska tvätta för att undvika missfärgningar och det känns som du tycker det är kritik och tar illa upp istället.

Eftersom det är du som tvättat fel så kan du tyvärr inte reklamera kläderna som blivit missfärgade.
  • snigelina
    kidA skrev 2007-09-24 13:38:47 följande:
    kan vi inte bara sluta tvättdebatten nu snälla? var en så himla trevlig tråd innan. kom igen. fler lindexkläder?
    Alltså. Det måste inte vara trevligt och rart hela tiden. Hon frågade och då måste vi väl få svara?

Men.

Nån som köpt de nya klänningarna med cirkelmönster (?) än? Är nyfiken på bild i så fall

Och lila uggletröja, var den som de rosa/bruna då? Är nyfiken på bild på sån också!
  • snigelina
    LillaÄrtan skrev 2007-09-24 16:30:00 följande:
    Jag har bara köpt kläder i strl 50
    Oj, det har aldrig våra barn haft *s* Fast våra har vägt över 4 kg också..
  • snigelina
    LillaÄrtan skrev 2007-09-24 16:44:18 följande:
    Min dotter hade 50 rätt länge... Hon var 48cm och vägde 3505g. Både jag & sambon är jättekorta så vi får nog inga långa barn...
    Okej, det förklarar ju saken :) Våra har varit större.. 4060/51, 4160/52 och så klumpen på slutet 4640/54
  • snigelina
    seSSa skrev 2007-09-24 20:24:48 följande:
    vad innebär plagg me vit botten?? det är alltså vita detaljer på plagget, största delen av plagget är mörkt alltså!
    För mig är det ljusaste färgen man tvättar efter. Vi har ganska mycket plagg med vita detaljer, så de tvättas ihop. Tex vit och rosa medaljongklänning från Me&I, Pops basrandskläder, Pops landskapskläder (alla) etc. Detta gäller dock inte om ett plagg har ett tryck som det är vitt i, utan vita tygdetaljer.
  • snigelina

Har varit i en annan Lindex-butik idag, den som ligger i köpcentrat och inte den i centrum. Där fanns det MÅNGA velourbyxor, cirkeltröjor etc. Ingen rea här, men däremot hittade jag tre par svarta velourbyxor. Jätteglad! Blir så fint till tjejernas nyckelpigetunikor från HM

• snigelina
    Line80 skrev 2007-09-25 21:45:32 följande:
    nu finns bilder på den omtalade nya klänningen och kopian på kik kid's velor dress i bildtråden
    Åh, var det "bara" den klänningen. Den har funnits hos oss i ett par veckor iaf. Men visst är den fin, kommer den på rean så
  • snigelina

Såg en, för mig, ny långärmad tröja på flick 86-122 idag. Den hade ljusrosa botten, bruna muddar vid ärmslut och hals samt orange sömmar. Den hade även ett cirkelmönster i brun/vitt. Minns inte riktigt, men har för mig att det var vita stora prickar med bruna mindre prickar i mitten, eller tvärtom. Minnet sviktar och jag skyller på febern

Hade iaf med mig en till kassan när jag skulle köpa velourbyxorna, men jag lämnade den till expediten så fick hon hänga ut den sen igen. Tröjan var lite ribbad och trycket var redan väldigt sprucket på flera ställen. Tråkigt på en annars fin tröja.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)