Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Snorky skrev 2007-09-12 17:56:22 följande:
    va? här hängde de på flick då och likså gjorde de denna gång också... Men jag förstår inte att de kallar det unisex när de sen på kvittot ändå skriver kill o tjej på de olika tröjorna. Är det så svårt att antingen inte skriva nåt eller skriva unisex.
    Det brode föresten vara jättesynd om min pojke som i princip bara får kläder från flick på lindex! Men det finns ju inget snyggt på pojk!!
    De måste lägga in kläderna i någon kategori i sitt datasystem och där finns bara flick och pojk :)
  • snigelina
    Tjollabolla skrev 2007-09-12 19:23:51 följande:
    Såg du om dom fanns i rött hos er? Jag har bara lyckats få tag på dom blåa, som ska skickas till mitt Lindex. Men dom röda har varit slut i alla Lindex jag ringt till o jag orkar inte ringa mer....
    Finns det blå alltså? I 86 och uppåt?
  • snigelina
    adrenalin skrev 2007-09-13 16:39:06 följande:
    men tycker ni inte hängselbyxor å sånt är hemskt otympligt när dom ska på toa?jag tycker sånt är jättefint men jag kan inte köpa sånt för det ska ju gå snabbt att ta av byxorna!
    Jooo, det är det. Men jag kunde inte låta bli att köpa till vår dryga 2-åring ändå. Hon kommer inte få ha dem på dagis, utan vi får ta besväret här hemma iställe
  • snigelina
    Mollie skrev 2007-09-14 10:53:20 följande:
    Nästan så man skulle köpa och lägga undan nu... SOnen har 74/80 nu... Så det kommer ju passa snart!
    De är små i strl. Du kan säkert ha dem redan nu och det går ju sätta resår i benslutet så de blir lite puffiga. Så ska vi göra, om jag bara hittar nån som vill hjälpa mig
  • snigelina

Vad tror ni - blir det en rabattkupong på ett helt köp när nästa kupong kommer? Det brukar väl vara en på hösten och en på våren, eller minns jag fel?

• snigelina
    lollypop skrev 2007-09-14 23:48:40 följande:
    Fick tipset från experter att man skulle tvätta den i vitt. Och det stämmer säkert!? Bara inte i min värld... Jag lägger INTE in ett nytt rött plagg i min vittvätt!!!Då får hellre det plagget bli "förstört". Än att hela min vittvätt blir rosa
    Tvätta det separat första gången då?

Jag tvättar alla plagg med vita detaljer tillsammans och det är en hel del sånna plagg tycker jag. Nån "ren" vit-tvätt har vi nästan inte.
  • snigelina
    philmKarin skrev 2007-09-15 08:20:28 följande:
    Jaha... Jag trodde att allas Me&I-tunikehjärtan blev rosa .
    Nejdå Vi har både en röd och en grön och alla hjärtan är vita! Vi har tvättat med "vit-tvätt", dvs blandtvätt med kläder som har vita detaljer. Tex vita & rosa medaljongklänningen, pops basränder, pops hamn/bondgårdskläder och allt annat som har vitt som ljusaste färg
  • snigelina
    Ellien skrev 2007-09-15 09:17:28 följande:
    Hm, jag har alltid problem med de kläder som har vitt i sig. Men du kör alltså alla sådana kläder tillsammans? Utan missfärgningar? Trots att de har olika färger i sig? Jag tvättar allt sånt separat och det känns som slöseri både med energi och vatten.
    Ja, jag tvättar dem tllsammans och det är inga problem. De ska ju inte fälla över på vitt eftersom de själva har vitt i sig!
  • snigelina
    Tjollabolla skrev 2007-09-15 09:33:53 följande:
    Det undrar alltid jag oxå hur man ska tvätta sånt! Ibland om det är dyrare plagg så tar jag det för hand för jag vill inte missfärga...
    Fast att tvätta för hand är inte så bra egentligen, eftersom det är svårt att nå rätt temperatur.
  • snigelina
    TereseA skrev 2007-09-15 12:56:34 följande:
    håller med dig..skulle aldrig lägga så mycket rött i en vittvätt...skulle vara för jävligt om de vita skulle bli förstörda..En annan har ju inte så mycket kläder,då är man rädd om det lilla man har.
    Om man är rädd kan man slänga in en "color catcher"-duk från Nitor, den fångar upp överskottsfärg. Jag har aldrig själv använt den, litar på att kvalitetskläder ska hålla måttet.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)