Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Fick gå upp tiiidigt idag så jag har suttit och roat mig med att sätta i resår i våra velourhängslebyxor i strl 104. 98 blev bara använda en gång, för de var väl trånga upptill.

• snigelina
    Alexa skrev 2007-10-09 07:45:40 följande:
    Blev det bra då??
    Nja Jo, det blev ok, men inte riktigt lika på båda benen men jag tror inte det syns när de är på och om det gör det får jag väl göra om på det ena då *s*
  • snigelina
    Alexa skrev 2007-10-09 08:24:25 följande:
    Blev säkert superbra... Själv orkar jag inte..  Det funkar ändå..
    Mina har legat i garderoben i flera veckor *s* men nu var jag uppe och hade inget att göra så då kunde jag göra det tyckte jag Det var inte så himla jobbigt. Pillade sönder en söm lite och trädde inr esårband bara.
  • snigelina
    Rokka Jill skrev 2007-10-09 09:56:56 följande:
    Varför kallar ni lindex för "kopior"Jag har först nu börjat gilla lindex mer o mer. Både i vuxen o bebiskläder (dock har jag alltid gillat kvaliteten av FIX)Men tex den molnoverallen.Deras moln liknar ju inte ens meandi molnen. Det e ju bara några jävla MOLN! PLYSH har dessutom kommit o gott i hur många år som helst. Mitt syskonbarn som e född 2001 hade plyschoverall som bebis. Meandi startades 2004.Lindex kanske snor idéer. Men det är ju inga kopior. Helt annan design.
    Jag håller med dig ang plysch etc. Men molnen är väl ganska lika me&i-s ändå. Just med vita moln på brun botten och olikfärgat kantband?

Sen tycker jag det gråa med vita prickar och rosa kantband är KOPIA av Molo. Det finns kopior av Katvigs appleprint, av Småfolks stadsmotiv etc.
  • snigelina
    Rokka Jill skrev 2007-10-09 10:09:52 följande:
    Jo men "huvudmolnen" ifrån meandi är ju med Blått bakgrund.Vist de är VÄLDIGT lika molo med. Men tänk efter, hur ofta har barn inte haft prickiga kläder? spec 80 talet?molo har heller inte funnits länge...
    När har Me&I haft moln med blå bakgrund förutom i våras?

Tex Småfolk har tillstånd från originaldesigners att använda framrotade 70-talsmönster men Lindex snor dem bara rätt av. Viss skillnad tycker jag.
  • snigelina
    Rokka Jill skrev 2007-10-09 10:34:58 följande:
    förra hösten.
    Nej, de hade inga moln på blå bakgrund förra hösten.
  • snigelina
    lollypop skrev 2007-10-09 10:41:02 följande:
    Förra hösten fanns en brun body med vita moln och turkosa kantband
    Nej, förrförra våren Då fanns t-shirts och bodys med brun bakgrund och turkosa kantband, samt molnfilten (tror jag).
  • snigelina
    Plupp01 skrev 2007-10-09 11:16:36 följande:
    Helt OT men...vill bara kommentera inläggen angående molnmönstret. Me & I körde de för första gången våren 06 har jag för mig, då var det vita moln på en ganska "tvättad" brun bakgrund med turkosa kantband.
    Ja, det var ju det jag skrev Stentvättad brun
  • snigelina

seSSa - Anmäl ditt eget inlägg så det raderas.

Förstår inte att det nästan dagligen kommer upp sånna här inlägg. Läser ingen medlemsvillkoren?

• snigelina
    seSSa skrev 2007-10-09 20:06:45 följande:
    åhh vad petnoga... min mening var varken att detta skulle vara reklam eller nåon annons.. någon kan ju bara hojta till ifall intresset finnes så kan vi snacka privat, d e ju inget om någon annons....när man ber andra se efter ett plagg o sedan kanske skicka den till en så e d ju samma sak, men men...
    Jag vill ha tråden kvar, det är allt.

Det är förbjudet med köpes/säljes/efterlysningar och om sånt förekommer kan tråden bli nedstängd. Jag föreslog, för att vara snäll, att du skulle anmäla ditt eget inlägg för att slippa tillsägelse/varning.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)