Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

LillaÄrtan skrev 2007-10-11 14:55:08 följande:
    Tråkig o tråkig, men bomull är inte lika mysigt... Tycker JAG!! IdaT-djurenb är jättesöta.. Men jag köper inte en filt enbart efter motiv utan den måste vara i fint material också....
    Vad vill du ha för material? Lättare att tipsa om man vet
  • snigelina
    Snorky skrev 2007-10-11 22:10:49 följande:
    Jo, ni som har den gråa tröjan med rosa gitarrer, släpper trycket o blir alldeles sprucket för er?? jag har tvättat sonens 2 ggr o det börjar bli fult. Hörde med en som tvättat tröjan en eller två gånger och hon kunde inte ens se vad det föreställt för nåt på den tröjan! Så hon ska reklamera. Jag tycker ju den tröjan är såååå himla fin... har ingen lust att reklamera... men samtidigt vill jag inte ha den när den blivit så ful ju!
    Nej, så trist! Vår tvättades för andra gången idag, men den är fin i trycket fortfarande. (var tvungen att gå och granska den.. *s*)
  • snigelina
    Kavat skrev 2007-10-13 09:42:14 följande:
    Lagt in länk i bildtråden! Men, tror nog jag får byta upp en storlek. Känns på gränsen...!
    Åh, vilken grymt fin klänning!

Hur stor är hon?
  • snigelina
    Kavat skrev 2007-10-13 11:12:09 följande:
    Hon är under 90 cm, gissar på ca 87-88 och väger 12, max 13 kg.Tyckte 92 satt tight och då är den ju inte ens tvättad!Nu har jag iaf ringt och lagt undan en 98:a och en 104:a. Men tur att jag ville ha större för jag knep nog den sista 92:an i min butik, så hon kunde inte jämföra storlekarna om det skillde mycket! Kanske ska försöka prova på henne i butiken någon gång istället för att jämt byta storlek!
    Åh, får hoppas det finns kvar nån i vår butik då, om de ens kommit in där.
  • snigelina
    Tvillingmamma2007 skrev 2007-10-13 15:58:17 följande:
    Jag var in på polarn och provade overall med mina killar (5 mån, ca 70 cm och knappt 9 kg) och hon i butiken sa att 80 skulle de inte kunna ha hela vintern det fanns inget tyg alls att greppa tag om i grenen så hon rekade oss att köpa 86! Har köpt två nu fast beg i strl 86 och de tycker inte jag är så där överdrivet stora (kanske äldre popar är mindre i strl?) jag menar de ska ju ha dem hela vintern med kläder under.
    Oj, men det låter ju onekligen stort Vår dotter född april 05 hade en Reima tec i str 74 sin första vinter. Det går ju inte ha för stor och klumpig overall heller om de börjar gå etc.
  • snigelina
    Tvillingmamma2007 skrev 2007-10-13 16:14:55 följande:
    Ja jag vet det låter apstort men de har ju 80 på kläder nu redan (vissa 74/80 också). Kollade på BVC-kurvorna också och i mars kommer de att vara ca 84 cm om de följer sina kurvor och man kanske använder overallerna längre än så tom.
    Okej, jag tror dig. Vår dotter hade också 74/80 på våren. 86 hade hon vintern efter i overallen.. Men jag byter hellre overall mitt i vintern (köper billigt på rean) än att ha en för stor och klumpig overall i början av säsongen.
  • snigelina
    Tvillingmamma2007 skrev 2007-10-13 17:04:16 följande:
    Jag tänkte försöka vara lite ekonomisk. Har ingen lust att behöva köpa 4 vinteroveraller i år! Synd att de inte kan ärva av varandra
    Nä, jag förstår. Vi har ju tre barn, så det blir samma sak om de nu skulle växa mer än väntat. Men särskilt när de är så små kan de ju växa en hel del. Man räknar ju kanske inte med att de har samma byxor i oktober som i april heller..
  • snigelina
    Line80 skrev 2007-10-13 21:42:29 följande:
    finns brun me?
    Tror hon menar den brun/orange.
  • snigelina

Här är den rosa varianten, Lejåns bild:

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)