Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Uppdaterat i webshopen! Det finns hjärttunikor i orange och lila, fullt av velourbyxor i hallonrött, svart och lila! *tipsar*

• snigelina
    jojoa75 skrev 2007-10-09 22:04:39 följande:
    Irriterar mig på Lindex könsindelning!!! Satt o klickade mig runt på hemsidan nu, o fiiina retro kläder till tjej 86 o upp, men till kille bara "tuffa" tryck.. Men men jag handlar till både sonen o dottern på tjejavdelningen.. Har blivit en del fina saker där nu sen de kom med de här retro plaggen o kopiorna. Kul!
    Jag håller med dig! En tjej som jobbar i butiken där jag handlar  mest är så avundsjuk på mig som får handla massa fina flickkläder! Hon tycker också pojkavdelningen är urtrist med bara mörkt, mörkt, mörkt..

(jag mailade dig förut, men det krånglade.. gör nytt försök snart igen..)
  • snigelina
    Snorky skrev 2007-10-09 22:23:57 följande:
    så hon får inte handla på flickavdelningen då?? Jag tar mig den friheten själv trots att jag har två pojkar!
    Jo, fast just de plaggen hon har kommenterat mest hade du nog inte klätt dina pojkar i.. hjärttunikorna tex.
  • snigelina
    Kottten skrev 2007-10-09 22:28:04 följande:
    Blir lite lessen arg o irriterad nu... har kikat lite i bildtråden o hittar så mycket fint, så ja kikade in i webshopen för att ev fynda. Men varken molnbodysar eller molnoverall finns där. Jo bodyn fanns, den vita me rosa på, mmen den kan ja ju inte sätta på min lillkille Varför e de så här? Jag brukar kika in till mitt lindex en till två gånger i vecka för att hålla mig uppdaterad men inte har något av dessa fina plagg funnits!!! Varför??? Någons om vet? Är det bara vissa butiker som tar in? O varför finns inte allt i deras webshop? E de rädda att de ska tjäna pengar Köpte en blå body med vita stjärnor på ur all-kidskollektionen men nu när ja tvättat den så vart stjärnorna solkiga, riktigt sjaskiga i färgen? Fler som råkat ut för de??? Har inte tvättat med andra plagg eller så. Trist
    Både molnoverallen och de bruna molnbodiesarna har funnits där. De har nog gått högt över förväntan helt enkelt.
  • snigelina
    LillaÄrtan skrev 2007-10-09 23:06:11 följande:
    Lite ny shopping i bildtråden Köpte även hängseljeansen, men dem passade inte, för smala i midjan & på tok förlånga i benen!
    Åh, den tunikan gillade jag! (tyvärr..)
  • snigelina
    Snorky skrev 2007-10-09 23:08:42 följande:
    nä, det är klart! Men det lät som det där klassiska "det finns så mkt fint på flickavdelningen men jag har ju en pojke". Var därför jag tänkte... för vissa är det ju sååå svårt att sätta på sin pojke kläder från flick eller om det råkar vara en rosa detalj. Tråkigt tycker jag!
    Ja, jag vet ju inte om hon vågar gå över gränserna heller Hon kanske stirrar sig blind på pojkavdelningen och håller sig där trots att hon inte vill. Men hon önskade sig en flicka att klä i flickiga kläder sa hon...
  • snigelina
    Snorky skrev 2007-10-09 23:15:16 följande:
    det gör faktiskt jag också! Fast det är väl alltid så... det man inte har, vill man ha. Men vi får väl se om det blir en trea nån gång o om det då kan tänkas bli en liten tjej. Jag vågar ju inte direkt hoppas, men det skulle vara kul!
    Näää, jag har faktiskt aldrig haft den önskan. Önskan efter en pojke alltså. Inte för att jag INTE vill ha nån, men jag har hellre aldrig längtat efter just en pojke. Så det är inte alltid så Men kanske hade det varit annorlunda om vi haft pojkar, det vet jag ju inte.
  • snigelina
    LillaÄrtan skrev 2007-10-09 23:19:40 följande:
    Mmm.. Den är skitsöt. fanns i rosa/rött också.. Men nej. Jag blev inte lika fäst vid den..Imorgon är det dax o ta en rund på stan igen... Hoppas det kommit in nått nytt.Jag älskar hjärttunikan, men va 17 ska man ha till????? Jag hittar inget som passar och därför ids jag heller inte köpa, det blir ju bara liggandes då...
    Vi har baströjor och polotröjor till (vita/bruna/ljusrosa). Stortjtjen har haft den orange till en orange tröja med små bruna hjärtan på från Småfolk och den lila/rosa/gröna har hon haft till den rosa/röda uggletröjan. Det låter konstigt, men var faktiskt riktigt fint
  • snigelina
    LillaÄrtan skrev 2007-10-09 23:24:42 följande:
    Polo är fint. men den är ribbade. Gillar inte jag.. hmm! Måste kika imorgon om jag hittar nått... Men vad sk aman ha till för tights? jeans? (passar ju inte till dagis..) kalasisar?
    Velourbyxor eller jeans har våra barn haft.
  • snigelina
    milimina skrev 2007-10-10 08:45:27 följande:
    ja det tror jag, att det handlar om identifikation. innan jag blev gravid önskade jag mej en tjej, jag visste ju inte hur pojkar funkade men så fort det blev ett plus på stickan så kände jag att det inte spelar nån som helst roll, och någon vecka senare "visste" jag att det var en pojke. då insåg jag att jag ju längtade efter just en liten pojke! lustigt det där i makens släkt "kan" de bara pojkar. de har fått till två tjejer på tre generationer så jag är tveksam till om det ens finns några x-spermier hos dem hahaha ibland kan jag tycka det är trist att inte få handla fina klänningar osv, speciellt nu när det finns såå mycket fint på t ex lindex, men jag handlar till min guddotter och kompisens dotter istället. tur att de fick tjejer
    Fortsätter på OT-andet

Ja, vi är något av en tjejsläkt här. Min mamma har två systrar. Hennes systrar har fått två flickor resp två flickor och en pojke. Själv har jag två systrar och har fått tre döttrar. Min syster har iofs en dotter och en son. Min sambos syster har en dotter och väntar ännu en.

Men det är lite lustigt det här. Min farmor har tyckt så synd om min pappa som inte fått nån son och sen var de tre första barnbarnen flickor. Sen önskade hon innerligt att någon av de två senaste (båda beräknade till april 05) var en pojke. Vi väntade en flicka, det visste vi, och jag var nästan rädd att min syster skulle få en pojke Nu föddes kusinerna samma dag och hon fick en pojke och visst, han blev mer uppmärksammad de första månaderna, men nu är de jämnställda som tur är. Men visst var det ledsamt..
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)