milimina skrev 2007-10-10 08:45:27 följande:
ja det tror jag, att det handlar om identifikation. innan jag blev gravid önskade jag mej en tjej, jag visste ju inte hur pojkar funkade men så fort det blev ett plus på stickan så kände jag att det inte spelar nån som helst roll, och någon vecka senare "visste" jag att det var en pojke. då insåg jag att jag ju längtade efter just en liten pojke! lustigt det där i makens släkt "kan" de bara pojkar. de har fått till två tjejer på tre generationer så jag är tveksam till om det ens finns några x-spermier hos dem hahaha ibland kan jag tycka det är trist att inte få handla fina klänningar osv, speciellt nu när det finns såå mycket fint på t ex lindex, men jag handlar till min guddotter och kompisens dotter istället. tur att de fick tjejer
Fortsätter på OT-andet
Ja, vi är något av en tjejsläkt här. Min mamma har två systrar. Hennes systrar har fått två flickor resp två flickor och en pojke. Själv har jag två systrar och har fått tre döttrar. Min syster har iofs en dotter och en son. Min sambos syster har en dotter och väntar ännu en.
Men det är lite lustigt det här. Min farmor har tyckt så synd om min pappa som inte fått nån son och sen var de tre första barnbarnen flickor. Sen önskade hon innerligt att någon av de två senaste (båda beräknade till april 05) var en pojke. Vi väntade en flicka, det visste vi, och jag var nästan rädd att min syster skulle få en pojke

Nu föddes kusinerna samma dag och hon fick en pojke och visst, han blev mer uppmärksammad de första månaderna, men nu är de jämnställda som tur är. Men visst var det ledsamt..