• lollypop

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Här kan vi samlas och disskutera bl.a Lindex
    och barnkläder i allmänhet...

VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid, men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 22:52:19:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:42:30:
    För alla er som undrar över den underbara MOLNOVERALLEN så är den i fleece. Kostar 199:- och finns i storlek 50-80.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:44:40:
    Det finns många bilder på overallen i tråden (TACK alla som bidragit med foto )
    Dessutom har jag bilder i mitt galleri:
    www.familjeliv.se/hem/lollypop/galleri.php
    Välkomna att kika in!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-14 13:08:23:
    Nu finns det även en BILDTRÅD

Varmt välkomna att visa upp era inköp eller kika på vad andra köpt !!!

www.familjeliv.se/Forum-3-96/m24898225.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)
  • lollypop
    Familjen Söderström skrev 2007-09-16 09:53:54 följande:
    puckenhehe, fanny har 86/92 faktiskt, helt otroligt att hon passa i storlek 80! Jag chansa, tänkte vi får förhoppningsvis fler barn men hon kunde ha den jag tycker den är stor i storleken, fanny har 86/92 annars i vanliga kläder, såg att hon kunde ha en annan jacka som hon hade förra vintern också!
    Hur lång är tjejen?
  • Änglatuss

eller så är min dotter liten
    hehe

• lollypop

Min dotter är absolut inte stor. Varken på längden eller bredden. Hon har storl. 74 i kläder och tillika i overallen och den är absolut inte stor till henne!
    Vi kan inte ens vika över "fötterna" på overallen, för då stramar det för mycket!

Men det kan ju kanske skilja något på storlekarna!?

Det är ju alltid så att människor upplever saker olika. Men min uppfattning, här i tråden, är att de flesta INTE tycker den är stor i storleken.
    Eller har jag fel!!!???

• Änglatuss

lollypopp
    jag vet faktiskt inte, flera månader sedan vi var och kollade vikt och längd... men skulle tippa på 81-83 cm kanske...

• lollypop
    Familjen Söderström skrev 2007-09-16 10:06:20 följande:
    lollypoppjag vet faktiskt inte, flera månader sedan vi var och kollade vikt och längd... men skulle tippa på 81-83 cm kanske...
    Men kan ni ha "fötterna" övervikta när hon sitter ner???
  • Änglatuss

lollypopp

Nej där har hon skor....
    Händerna kan jag däremot vika in men dom är snabbt ute igen de små fingrarna, hon skulle nog ha varit mindre för att kunna använda den smarta fixidén.. gillar overallen i övrigt, perfekt i arm-ben, kroppslängd. Hon kunde ju tom sitta och stå, gå, springa och röra sig i den så... är nog perfekt nu i höst sen har ju en vinteroverall i storlek 92 ifrån h&m men den drunknar hon i just nu....

• adrenalin
    lollypop skrev 2007-09-16 10:03:31 följande:
    Min dotter är absolut inte stor. Varken på längden eller bredden. Hon har storl. 74 i kläder och tillika i overallen och den är absolut inte stor till henne!Vi kan inte ens vika över "fötterna" på overallen, för då stramar det för mycket!Men det kan ju kanske skilja något på storlekarna!?Det är ju alltid så att människor upplever saker olika. Men min uppfattning, här i tråden, är att de flesta INTE tycker den är stor i storleken.Eller har jag fel!!!???
    Jag har molnoverallen i stl 74 och jag tycker inte den är stor i storleken! Jag tycker den SER stor ut, men väl på så tycker jag storleken stämmer ganska bra!
    burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • Gemelas

Tycker molnoverallerna är ganska små faktiskt. Köpte strl 80 till mina tjejer som är 70,5cm och den passar med en liten bit o växa i. De har ganska långa ben så det går nästan precis att vika över fötterna. Hoppas de kan ha dem hela vintern för de är så fina..

• pucken

nä, jag hoppades att de skulle vara lite stora iaf. jaja, får köpa en liten och hoppas på att nästa bulle sätts på jäsning snart

• Änglatuss

pucken
    min idé också om nu inte F kan ha den så värst länge till så kan ju ev nästa barn ha den iaf hoppas på att vårt 8.e försök går av bara farten och vips är man där med ett barn till!

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)