Inlägg från: Maj bebis 07 |Visa alla inlägg
  • Maj bebis 07

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

LillaÄrtan
    H&M ödlesetet var ju jättefint!
    Fanns det fler djur att välja på?

Ang. OT killar å tjejer
    Känns lite som man saknar det man inte har. Nu när jag fick en tjej så går jag och klämmer på de tuffaste killkläderna men jag vet jag hade gjort tvärtom (klämt på alla klänningar) om jag fått en pojke. Själv har jag bara systrar och det känns "omöjligt" att producera nåt annat än flickor .

• Maj bebis 07

philmKarin
    Fanns dressen från HM i andra färger?

• Maj bebis 07

lillronya
    ja den finns inne nu i två olika färger på t3b2 på pojkavd! Minns dock inte den andra färgen...

• Maj bebis 07

Ni som väntar smått - har ni sett den nya (??) overallen i ljusbrun teddy med björnöron på luvan? Sååå söt. Ett ljusrosa hjärta på bröstet och vitt foder med mörkbruna små prickar i. Men uggleoverallen är min favvo också,,,

• Maj bebis 07

jollydolly
    haha ja det finns ju hur mycket som helst att välja på!

Uggletemat på newborn är SÅ fint och mycket mer att välja på (om man inte vet könet) än vad det var när jag väntade Molly. Då var det elefanter som gällde . Men jag köpte en del efter hon kommit istället, jättefina grejer.

Hade också den randiga påsen till lillan, det var det absolut bästa sovplagget när det är så många blöjbyten, även på nätterna. Vi använde inga andra pyjamasar... så nästa gång jag väntar smått ska jag bara ha sovpåsar.

• Maj bebis 07

jollydolly
    ja jag hade minst behövt två sovpåsar! Men jag hade ingen kräkbebis, det kanske behövs fler om man råkar få en sån . Det var SÅ jobbigt när vår påse låg i tvätten vi typ bråkade om vem som skulle ta blöjbyterna då! Hehe det var innan man blev proffs på de små tryckknapparna också. Det enda som var synd med den brun-vitrandiga sovpåsen var att den blev dassig i tvätten väldigt fort. Men det gör ju inte så mycket när det bara e ett sovplagg + kostar ju lite!

• Maj bebis 07

Min tjej (3100g och 48 lång vid födsel) kunde länge ha stl 50 och alla sa till mig att det var ingen idé att köpa det för de kan inte ens ha så smått! Så jag köpte massa 62... som hon har fortfarande! (5 månader nu) Stl 56 har hon tom på flera byxor ännu.

Nu har jag lärt mig att "tjuvbörja" med nästa storlek (använda även fast det är lite för stort) så man får ut det mesta av plagget. Men det är ju bättre nu när hon har samma storlek lite längre. Stl 56 missade jag helt och gick nästan direkt från 50 till 62, jättetråkigt att lägga undan kläder så fort.

Nästa barn ska jag köpa ett set i stl 50 till BB och resten i 56. Sen ska jag komplettera mer när barnet kommit och man vet könet. Även fast jag gillar det bruna bäst också och det funkar ju toppen till både flickor och pojkar. Och brunt gör sig verkligen jättefint till rosa utan att det blir för fluffigt! Har köpt massa brun/rosa på H&M.

• Maj bebis 07

Fru D77
    Där jag bor en overallen helt slut (Kungälv).
    Har inte koll på övriga Göteborg.
    I Sthlm för ett par veckor sen såg jag overallen (Lindex Barkarby och Sundbyberg) men jag vet inte vilka storlekar som fanns. Verkar som de större storlekarna tog slut fort. Någon annan kanske kan hjälpa dig.

• Maj bebis 07

Line80
    Jag har de byxorna från H&M till min tjej!
    Jättefina! Vi har de rosa och petrolblå men det fanns vinröda också. Finns en jättefin randig tröja som matchar! Åååå jag borde verlkigen lägga in lite bilder känner jag nu...
    49,50:- är verkligen ett kanonpris.

• Maj bebis 07

ja nånstans måste man ju sätta tvättrådet och det är ju kanon om båda sidorna går att användas!

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)