Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

mollan nu skrev 2007-09-09 20:07:51 följande:

resåren är så stor att byxan faller ner över häl och fot på dottern. Vill kunna köpa 86 och använda redan nu trots att de är lite långa i benen.
    Men sprätta upp och dra åt resåren då? Vi upplever inte det problemet.
  • snigelina
    bouncer skrev 2007-09-10 00:53:31 följande:
    Jamen ursäkta då... Ber så hemskt mycket om ursäkt att jag är så töntig att jag gillar Bambi.
    Du tycker Bambi är gullig - och talar om det - och andra tycker inte det, får inte vi också tala om det då?
  • snigelina
    solida skrev 2007-09-10 07:23:58 följande:
    2007 mamma> De fanns i Vällingby i ganska många storlekar i torsdags. Lilla Ärtan> Jeans är ju det allra bästa "dagisplagget"! Slitstarkare får man leta efter... Jag tänker tvärtom att när han ska börja i förskolan i januari då är det slut med velour och myspys. (är förskolepedagog så har sett ganska många såna fina kläder som blivit sönderrivna när barnen klättrar, springer och ramlar etc). Manchester är annars också väldigt bra.
    Mina tjejer har alltid velourbyxor (nåja, nästan) på dagis och det funkar bra! Är det lite sämre väder har de överdragsbyxor på sig som skyddar
  • snigelina
    solida skrev 2007-09-10 07:23:58 följande:
    2007 mamma> De fanns i Vällingby i ganska många storlekar i torsdags. Lilla Ärtan> Jeans är ju det allra bästa "dagisplagget"! Slitstarkare får man leta efter... Jag tänker tvärtom att när han ska börja i förskolan i januari då är det slut med velour och myspys. (är förskolepedagog så har sett ganska många såna fina kläder som blivit sönderrivna när barnen klättrar, springer och ramlar etc). Manchester är annars också väldigt bra.
    Tillägg. Vi använder inte mycket jeans öht. Ok, 7-åringen vill ha jeans i skolan, men de andra vill hellre ha mjuka byxor vilket jag förstår. Att klättra, klänga och leka måste ju vara mycket lättare i byxor som inte sitter åt
  • snigelina

Tillbaka från dagens runda på Lindex (ska nog promenera dit i fortsättningen, 6 km tor, halva vägen nerför och sen uppför på hemvägen) och det blev två par röda (hallonröda) velourbyxor och en ljusrosa baströja från Mix 3. Hon berättade att de fått in massa barnkläder som stod på lagret och det var bla velourbyxor, hon trodde att det kanske fanns randiga! Måste ner och titta imorgon igen

• snigelina
    SysterP skrev 2007-09-10 12:14:48 följande:
    Vet nån vad velourbyxorna kostade?? Vilka strl fanns...hmmm vill oxå ha..
    De kostar 99 kr och finns i strl 86-122. Små i strl.
  • snigelina
    SysterP skrev 2007-09-10 12:35:02 följande:
    Vilka färger har dom kommit i??  Nån som har bilder?
    Gamla färger är ju brun, ljusrosa och mörkrosa. Ny är buteljgrön, hallonröd, lila och svart, ev randigt och blått. Lite oklart än Jag har inte sett de svarta och gröna än, men tror inte vi kommer köpa någon av dem ändå.
  • snigelina
    adrenalin skrev 2007-09-10 14:14:36 följande:
    lindex har verkligen en hel del jättefina kläder, men kvaliten är lite si sådär, tycker ni inte?
    Fast är man inte nöjd ska man reklamera. Plyschbyxorna, som vi handlar mest av, är vi jättenöjda med!
  • snigelina
    Viello skrev 2007-09-10 14:16:30 följande:
    Kvalitéten är skit. Förr höll Bamse-kläderna betydligt längre och för fler tvättar. FIX-kläderna är fortfarande rätt bra.Jag köpte ett par röda mjukisbyxor i helgen och när min femåring skulle knyta snöret i midjan så gick det sönder i tyget. Är det lönt att reklamera?
    Det är klart du ska reklamera. Om inte butikerna/tillverkarna får veta felen så tror de att plaggen håller bra!
  • snigelina
    KRAM skrev 2007-09-10 17:20:01 följande:
    Jag frågade Lindexpersonalen vilka färger som skulle komma i velourbyxor och då gick hon och kikade i pärmen och sa sedan att det BARA var svart och lila!!! De andra färgerna är det också ta 3 betala för 2? Finns det någon som har sett eller köpt typ röda, gröna eller är det hörsegen?
    Som jag skrivit tidigare idag så köpte jag röda idag. De är hallonröda. Har läst på annat forum att någon köpt gröna (typ buteljgröna) och någon har även där skrivit att den köpt blåa, men det har ingen annan sett nånstans så jag tvivlar Randiga var det expediten som pratade om, så det har jag ingen aning om ifall det finns eller ej. Har inte tid att åka ner nu, så ni får vänta tills imorgon med min rapport.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)