• Snorky

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

solida skrev 2007-11-16 21:56:09 följande:
    Snorky> Vad är det för giraffbody du har hittat...???

den verkar ny, hade kommit en ny med älg också (likadan som den innan fast annan färg på bodyn)

Ingen som köpt den gråa monsterbodyn!?? Jag tycker den färgen är superfin o skulle vilja ha den också! Har ju redan köpt den brungula. Hmm... kanske blir en i julklapp åt lillkillen i en större storlek

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    Maj bebis 07 skrev 2007-11-16 21:59:43 följande:
    snorkyja me&Is byxor verkar vara lite mer "klar"oranga. De är fina men jag skulle hellre ha ett par i "Lindex-orange". Likaså de gröna från me&I är väl väldigt limegröna? Sne ska vi ju inte tala om prisskillnaden...
    lillen har de orangea och jag har beställt lime åt min stora. Jag älskar me&I´s plyschisar eftersom de är smala i modellen! Passar mina smalisar klockrent! Visst kostar de en del, men andrahandsvärdet är ju grymt så det blir inte dyrare i längden. Man får ofta tillbaka det man gett för de om man säljer vidare sen!!
  • Snorky
    Maj bebis 07 skrev 2007-11-16 22:01:25 följande:
    snorkysåg du de fina monsterstrumbyxorna till bodysarna?
    jo, fast vi använder tyvärr inte strumpbyxor... men tycker både de o ugglestrumpbyxorna är jättefina!!
  • Snorky
    solida skrev 2007-11-16 22:04:14 följande:
    När jag var på lindex idag hade de ett par veloursnickisar på reasnurran i stl 104. Kan man ha såna när man är så stor, eller blir det konstigt vid toabesök etc.? Jag har liksom ingen pejl på när de har vilken storlek, min son har änså länge bara stl 86. De kostade bara 39 kr så jag kanske skulle köpa dem och lägga ut på tradera om inte annat. Sen hade de äntligen fått in molnmockisarna och jag var på vippen att köpa men hade ingen aning om vilken storlek jag skulle ha, så jag får helt enkelt gå dit med sonen imorgon och prova. Han behöver mockasiner NU (helst igår).Jag skulle verkligen välkomna fler färger på velourbyxor!! Vi skriver ett upprop med namnunderskrifter till lindex styrelse!
    jag vet inte... men jag velade ett bra tag på att köpa åt min 2½-åring. Det blev inga till slut. Han har just nu stl 98 eller 104. Han går på pottan själv om dagarna men har blöja om nätterna. Jag tycker det är jätteopraktiskt med hängselbyxor eftersom han är självständig och gärna går o kissar själv på pottan o att då krångla med knapparna (trots att det är tryckknappar) skulle bara bli ett irritationsmoment för honom.
  • Snorky
    Maj bebis 07 skrev 2007-11-16 22:06:40 följande:
    snorkyja me&I är bra på det sättet att det ju faktiskt går att sälja sen! Gillar också att de är smala (även om min snutta har korvlår haha) + lite utsvängda. Var på mitt första party nyligen och allt utom ett plagg (!!) var slut i kollektionen av det jag ville ha så tråkigt. Älskar annars polarns mönstrade "långkalsonger" med landskapsmotiv .
    jo, det är lite tråkigt. Man får gå i början av säsongen så man får det man vill ha... men knappt då får man ju det. Det är ju så mkt krångel med me&I... peppar peppar så har jag klarat mig än så länge o fått allt jag vill ha utom sura-grodor-mössan. Den fyndade jag dock på tradera veckan efter och fick den för mindre än vad den såldes för trots att den var ny o slut!! Veckan efter såg jag en gå för över 200:-!!! Jag gav 50:- tror jag!
    Jo, jag är också väldigt svag för pop´s alloverprint-serier... speciellt landskapskläderna!! Har haft alla sen de släptes, förutom höstens röda som jag inte gillade riktigt.... köpte bruna åt båda barnen ist!
  • Snorky
    solida skrev 2007-11-16 22:14:28 följande:
    Ja, det är ju så jag tänker... Men de är bra fina... Men jag tror jag skippar dem ändå. Hade de funnits i 86 hade jag köpt dem, för än så länge känns han lite som en "bebis" eftersom han kryper och så (10 mån). Tycker de där byxorna skulle varit på baby istället egentligen (fast gärna upp till stl 86).
    ja, jag har 86 till min snart 11 månader gamla son. Jag har satt resår i benslutet och då sitter de alldeles lagom på honom! Han har 74/80 annars!
  • Snorky
    jossposs skrev 2007-11-16 22:18:19 följande:
    herrej*vlar vad ni skriver Här är man borta från nätet två timmar och så har det kommit tre nya sidor.. härligt Tänkte fråga er som köpt djungelbodyn i 86.. hur är den i storleken?? Alltså är den snäv eller stor?? då min dotter nu har 80 så tänker jag ev köpa den till henne, men hon är ganska smal, så är den stor i stlk är det ingen ide.. inte för att det gör nåt att pyjamas är lite stort.. men vill ju inte ha FÖR stort .på grund av denna tråden har jag sista veckan handlat för 650!!!!!!!! kr på lindex som jag absolut inte behövde egentligen.. och inte hade råd m heller egentligen för den delen.. haha. Men men, har insett att de har maaassa snygga kläder som ja aldrig ens kollat på förut.. så tack Go natt
    djungelbodyn?!? menar du djungelpyjamasen?? Den är i tajtare modell och jag tyckte den såg liten ut... så 86/92 lär nog funka på en pyjamas åt din tjej, kanske lite stor i början... men de växer ju!
  • Snorky
    Mollie skrev 2007-11-16 23:47:51 följande:
    Men blää vad jag är besviken på Lindex! in son har nu 80, på gränsen till 86 och jag VILL bara inte lämna babyavdelningaen alltså! Kläderna på pojk är så tuffa och så "spejsade" för min smak och jag kommer aaaldrig få en vettig garderob åt honom. (Kollade på KappAhl med men där är det ÄNNU värre och sen gillar jag inte deras kläder alls...)HUr handlar ni? Finns de inget typ retrokläder på pojksidan? Blir så besviken... Eller är det bara vårt Lindex som är så här??
    Måste du handla specifikt på pojk då??? Jag har två pojkar och har inga problem att hitta fina kläder åt de... MEN jag handlar nästan allt på flick!!! Lindex har ju jättemkt unisex på flickavdelningen. Sen är jag inte så känslig om det är en rosa halslinning etc. Hellre det än fula kläder i dystra färger med blaffiga monster, gärna så läskiga som möjligt! *spy* Sen handlar jag mkt pop o me&I också. Kappahl är värst, skitmkt fult... där går det inte ens att handla på flick för det är så mkt krimskrams på kläderna... puffärmar, glitter, etc. Hm har bra byxor på flick, handlar lite på pojk också... men tycker hm har blivit riktigt tråkiga!
  • Snorky

Sen kan jag trösta dig med att det är värre än någonsinn på pojkavdelningen på Lindex i höst! Jag vet inte vad som hänt?? I våras o somras var det helt ok och man kunde hitta fina plagg från pojk också. Men i höst har det varit platt fall!! Så vi får hoppas de rycker upp sig lite o inser att pojkar passar också i retro kläder, inte enbart flickor...

• Snorky
    Mollie skrev 2007-11-17 00:13:51 följande:
    Ja, verkligen... Allt ska vara så "poppigt" vart tog alla retro-pojk-bebisar vägen?? Ska de bli poppsnören bara för de kliver över till 86 liksom?? Vad tänker de med?
    nä, jag har inte heller förstått det. Gränsen är så markant mellan baby o pojk! Inget får vara gulligt o sött längre utan de ska bli jordens hårdaste o tuffaste!! Det är så tråkigt! O så jäkla tråkiga färger.
    Men när de börjar komma upp i stl 86 o större så växer de ju inte ur kläderna lika fort. Då kanske det kan vara idé att investera mer i de något dyrare kläderna som tex pop, me&i, danskdesignat etc. De har ju kanonfina kollektioner tycker jag o barnen behöver inte bli vråltuffa!! Dessutom är andrahandsvärdet så grymt mkt bättre, så i slutändan blir det inte dyrare. Men man ska ju ha pengarna att lägga ut första gången... sen flyter det på bra om man säljer av med jämna mellanrum!
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)