• Snorky

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

josse82 skrev 2007-11-20 23:13:25 följande:
    Det ska vara så och säger de ngt annat så hänvisa gärna till kundtjänst Funderar skarpt på att skriva ett mail till kuntjänst och be dom skicka ut ett regionsfax där de tydligt berättar hur det ska gå till...  
    bra idé! Gör det! Skriv att det är problem i många butiker runt i landet och att olika personal i samma butik säger olika saker.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    Zvartaliljan skrev 2007-11-20 23:18:20 följande:
    Maia är så otroligt varm om fötterna och har hemsk fotsvett så extra sockar i redan fodrade vinterskor vore hemskt Dessutom är det ingen risk att hon växer ur några vinterskor denna vintern med tanke på hennes kurva...
    inte för att jag vet hur hon utvecklas hittills etc, men kommer hon alltid växa saktare än andra barn??
  • Snorky
    Zvartaliljan skrev 2007-11-20 23:23:12 följande:
    Ja förmodligen. Hon är för tidigt född och har en brist i immunsystemet som gör att hon ständigt åker på nya infektioner = äter inte = växer inte. Fast nu har hon faktiskt gått upp ett helt kilo på en månad nu med hjälp av dropp och näringstillskott så nu går det i alla fall uppåt
    okej, men då finns ju en orsak till att ni inte behöver följa "rekomendationerna". Hoppas ni hittar ett par bra skor som passar henne och hoppas lillgumman växer till sig. Jag tycker det är jobbigt själv med två smala pojkar, men de växer ju iaf i normal takt... även om de tunnas ur direkt om de blir sjuka! Måste vara ännu jobbigare när immunsystemet inte fungerar som det ska.
  • Snorky
    Mollie skrev 2007-11-20 23:27:07 följande:
    Snorky...Du som köpt tjejkläder till dina grabbar, hur har du gjort med storleken? HAr du gått upp eller har du tagit samma som på pojk?ALfred ahr den där snigeltröjan i 86 och den sitter bra NU, det jag kommer at handla vill jag ska räcka under våren emd, ska man satsa på 92 då? Normalt har han 80 just nu!
    jag får gå upp... stora har 98 "normalt" men 104 från flick. Lilla har normalt 80 (tex från babyavdelningen) men 86 från flick. Men så är det generellt att kläder på "flickavdelningar" är mindre än på pojk, o även mindre än på baby!!! Så jag går upp även på hm tex. Tycker det är så larvigt... är så trött på allt sånt här. Önskar att det mesta kunde vara unisex.
    Tänk på att han inte kommer växa i sånt rasande tempo framöver längre. 80 o uppåt tyckte jag det kändes som de kunde ha en evighet! Jag köpte de två senaste bodysarna i 86 till Mio men jag insåg att han skulle bada i de om han skulle ha de nu, och lagom tills de skulle vara lagom så skulle jag nog tröttnat på de. Så jag gick o bytte idag.
  • Snorky
    Zvartaliljan skrev 2007-11-20 23:38:11 följande:
    Sorry för en massa OT i tråden Men det var ju Ts själv som startade Nu har jag mycket mer hopp då vi äntligen får hjälp. Har kämpat hela året för att få läkarna att fatta att något inte stämmer. Just nu är Maia inne på sin 9e antibiotikakur i år 4e på två månader...så NU har de äntligen börjat lyssna på mig! Jag fick ett nytt jobb för 5 veckor sen...har haft v.a.b 3 av de veckorna...mindre roligt
    vad skönt att ni fått hjälp! Det är ju inte precis lätt i dagens samhälle! Man får ju kämpa som sjutton för att nån ska ta en på allvar. Jag är glad så länge jag slipper ha kontakt med sjukvården. Jag vet iaf att gråter man så lyssnar de lite bättre, o det är larvigt att det ska vara så, men tyvärr sant!
    Tack o lov, peppar peppar... så har inte min stora son varit borta en enda dag från dagis sen han började igen 1/9. Ända sen lillebror föddes var de sjuka hela våren fram till i maj... det enda avlöste det andra, sen har vi varit väldigt skonade... tack o lov. Jag hoppas det fortsätter så.
    Uss, så jobbigt att behöva vab:a så mkt. Men allra jobbigast för din lilla tjej att vara sjuk så mkt. Men hoppas det blir bättre nu när ni fått hjälp.
  • Snorky

o även jag! Har precis skrivit ut kupongen!

• Snorky
    miniGrynet skrev 2007-11-21 00:41:15 följande:
    Är det inte samma som kom med snigelposten? Eller det kanske det är, men du tänkte nyttja den fler ggr?
    jo, jag har redan använt min andra. Men jag behöver köpa lite julklappar etc också, så jag tror jag lyckas göra av med en till! Det går ju att handla annat än barnkläder, även om det kanske inte ofta blir så
  • Snorky
    Peak skrev 2007-11-21 10:50:45 följande:
    åh i bildtråden såg jag ju att det fanns Ballon-bodysar med kort ärm! Vill ha!! Varför finns inget på mitt Lindex? Vart ska jag åka för att hitta alla plagg jag vill ha??
    joho... de finns!! Åtminstone i Marieberg... men tror i stan också... byxorna finns iaf i stan.
  • Snorky
    Peak skrev 2007-11-21 10:59:53 följande:
    jag såg byxorna i stan, men inga bodysar! Ska gå förbi idag och titta efter snigelbody, snigeltröja, ballongbyxor, ballongbodysar - att det ska vara så svårt!! Vill ju använda min kupong!
    jag var på stan igår... fanns inga snigeltröjor i 86 o 92... och inga snigelbodysar öht. Ballongbyxor i blått/brunt fanns tror jag.. bodysar vet jag inte. Tycker det är så svårt med kortärmat när jag har så varma pojkar. Det är så svårt att ha dubbla tröjor på de då. Men jag måste nog ha ballongbodysarna iaf! Får väl köpa 86 så han kan ha de till våren!
    Jag ska strax åka iväg till Marieberg... så jag kan avlägga rapport därifrån sen!
  • Snorky
    Inna H skrev 2007-11-21 11:02:02 följande:
    Visst är det så att: om vissa kläder inte finns i butiken där man bor kan man beställa dem via Lindex Online och få det gratis levererat till den butik man vill hämta ut det i?
    jo, men långt ifrån allt finns ju i webbutiken. Dessutom är det alltid så urplockat i storlekar om man inte beställer direkt när plagget kommer upp på hemsidan. Sen kostar det 19:- i exp. avgift... men det är enda avgiften. Så det är väl ok.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)