• Snorky

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

kasa skrev 2007-11-18 15:09:34 följande:
    Vet ni här om rean med ta 2 bet 1 är slut? Ska nog o shoppa i morron :~)

här är det halva reapriset... var det i fredags iaf.

Mollie skrev 2007-11-18 18:33:31 följande:
    Har några frågor...Snigelbodyn, fins den i 86? Eller slutar den vid 80? Har tröjan i 86...Den där tunikan men djungeldjur på, gul och brun (finns i rosa/grön med), finns den på bild någonstans? Eller har jag missat den i bildtråden??
    vet inget om snigelbodyn men tunikan kan du se i mitt bildgalleri... har även en modellbild med sonen i den!
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    gambia90 skrev 2007-11-18 19:49:00 följande:
    Hmm, svårt att säga. Min pojke är lite runt så jag måste ha en stl större i allt. har inte provat dem än på honom men det ser ut att hans vanliga stl gäller dvs 74.Men jag köpte en extra i stl 80 eftersom de växer så snabbt och det är så snyggt och mysigt med detta tyg.Milla med killar skrev 2007-11-18 19:40:32 följande:
    då menar ni ju olika... för de är ju från baby o Milla pratade om de från flick stl 86 o uppåt!
  • Snorky
    Milla med killar skrev 2007-11-18 19:54:14 följande:
    hehe,,har liksom köpt 116...på tradera
    ja, då kan han nog bada! Men han växer väl i de om ett par år!
  • Snorky
    Lokatt skrev 2007-11-18 20:38:09 följande:
    ser inte denna misstänkt lika ut den som lindex har?! Har inte sett denna förut nämligen... har lindex "kopierat" därifrån på denna?www.tradera.com/_NY_Klanning_Tunika_me_snigla...(inte min auktion)
    kanske de gjort?!? de kopierar ju det mesta. Dock tycker jag Lindex´s är mycket finare!
  • Snorky
    Lokatt skrev 2007-11-18 20:47:25 följande:
    Ärch.. alla kopierar alla Denna var lindex variant finare!
    ja, de gör ju det. Oftast har de första också "kopierat" något tidigare mönster som fanns redan på 70-talet eller tidigare... så egentligen spelar det väl ingen roll vem som kopierar vad! HUvudsaken det är snyggt!
  • Snorky
    Majalaja skrev 2007-11-18 20:54:51 följande:
    Frogleg och Snorky: Ja, tyvärr har jag ju massor kvar efter stora killen, det skiljer ju bara två år mellan dem. Men SJÄLVKLART är de väääldigt slitna och fläckiga, hans kläder Och omoderna Men det senare argumentet köper inte min man. Han tycker det är jättedumt av mig att handla så mycket. Jag har haft svårt att göra mig av med saker efter Axel, allt är nostalgi för mig! Men ska jag fortsätta shoppa i den här takten måste jag nog börja se över förråden lite mer. Bara spara sånt som varit väldigt speciellt. Om jag kan...
    jo, jag har ju 21 månader mellan mina och det var ju helt andra kläder på den tiden känns det som! Känns ofattbart att det ändrat sig så radikalt. Här hinner inte mina barn slita något på kläderna för de har så mkt! Enfärgade byxor o sånt spar jag om de är fina, men överdelar går nästan direkt ut på tradera, ibland innan de ens är för små! Jag har insett att jag inte slutar shoppa trots att barnen har tillräckligt med kläder. Så för att slippa ha överfyllda garderober säljer jag när jag tröttnat. Ofta får man tillbaka mer då också när inte kläderna känns så gamla.
    Jag sparar några plagg i varje storlek upp till stl 80 åt barnen i varsin kartong. Det är mina nostalgiplagg och sånt de ska få med sig den dagen de får barn. För jag tyckte det var jättekul att mina föräldrar hade sparat i princip allt. Men som det är nu  är det mkt av stora pojkens kläder som jag har svårt att sätta på lillkillen.. det är ju Neos!! Det låter säkert skitdumt, men på nåt sätt känns det fel för mig. Dessutom passar de i så olika färger så att ärva rakt av skulle bara irritera mig.
    O visst kan det vara svårt att sälja, men jag brukar resonera som så att det är bättre att få tillbaka massa pengar och investera i nya än låta de ligga i källaren till ingen nytta. Frågan är hur mkt man kommer ta upp o titta på de i framtiden!
  • Snorky
    FrogLeg skrev 2007-11-18 21:05:41 följande:
    JAg håller helt med jag har verkligen inte hjärta att sälja Linnéas gamla kläder. De skulle inte kännas så bra och man får kanske inte många kronor för dom o då skulle de hellre fått stanna här hos mina minnen För visst är de härligt att ta fram de gamla kläderna o tänka tillbaka, jag blir lite lessen i ögat då.
    jag säljer på tradera för flera tusen i månaden, så nog får man en hel del för de. Men det beror väl också på vad man har för kläder. Jag säljer mkt me&I, pop, danskt o sen retro som är väldigt inne. Det går ju sällan att fynda på tradera nu för tiden... allt blir så dyrt. Men som sagt, jag spar mina favoriter bland bebiskläderna, men sen känns det inte lönt längre.
  • Snorky

hehe... min sambo säger inte heller nåt om vad jag shoppar! Som när jag sa att jag ville köpa ny vagn (blir vår 8:e vagn ) så svarade han "du får köpa vad du vill så länge du inte gnäller på vad jag köper" Det är en  bra deal! Jag shoppar barnkläder o vagnar och han shoppar dyra hemmabioprylar + fotoprylar... vill inte ens veta hur mkt pengar han lagt ut på allt vi har i källaren! Då är mina inköp bara en bråkdel i jämförelse!

• Snorky
    kotten75 skrev 2007-11-19 11:48:46 följande:
    Jezuz, ÅTTA barnvagnar.... Phu....
    ja, jag har sålt 2 också... och kommer sälja minst en av de vi har också... så det är inte lika extremt som det låter. Pojkarna har varsin enkelvagn, en syskonvagn, en paraplyvagn o en dagisvagn.
  • Snorky
    Peak skrev 2007-11-19 13:24:28 följande:
    Snorky - flera tusen på tradera? Kanske ska öppna butik hemma? hihi Men våra är väl jämngamla kanske 17 mån - synd i så fall! Varit på Marieberg på länge? Jag vill ha både snigelbodyn och snigeltröjan i 86 - finns inte i stan!!
    ja, jag sålde för 3700:- i september o 3800:- i oktober Denna månad blir det nog inte riktigt lika mkt men kanske 2000:- iaf Beror lite på hur mkt jag orkar få ut.
    Nä, butik skulle ju aldrig löna sig... vem skulle vilja komma hit? Tradera är så bra så för folk betalar ju helt klart överpriser!
    Mina är 11 månader och 3 år i mars.
    Nja, jag var på Marieberg i torsdags o då fanns inga snigelbodysar, tröja vet jag inte.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)