Majalaja skrev 2007-11-18 20:54:51 följande:
Frogleg och Snorky: Ja, tyvärr har jag ju massor kvar efter stora killen, det skiljer ju bara två år mellan dem. Men SJÄLVKLART är de väääldigt slitna och fläckiga, hans kläder Och omoderna Men det senare argumentet köper inte min man. Han tycker det är jättedumt av mig att handla så mycket. Jag har haft svårt att göra mig av med saker efter Axel, allt är nostalgi för mig! Men ska jag fortsätta shoppa i den här takten måste jag nog börja se över förråden lite mer. Bara spara sånt som varit väldigt speciellt. Om jag kan...
jo, jag har ju 21 månader mellan mina och det var ju helt andra kläder på den tiden känns det som! Känns ofattbart att det ändrat sig så radikalt. Här hinner inte mina barn slita något på kläderna för de har så mkt!

Enfärgade byxor o sånt spar jag om de är fina, men överdelar går nästan direkt ut på tradera, ibland innan de ens är för små!

Jag har insett att jag inte slutar shoppa trots att barnen har tillräckligt med kläder. Så för att slippa ha överfyllda garderober säljer jag när jag tröttnat. Ofta får man tillbaka mer då också när inte kläderna känns så gamla.
Jag sparar några plagg i varje storlek upp till stl 80 åt barnen i varsin kartong. Det är mina nostalgiplagg och sånt de ska få med sig den dagen de får barn. För jag tyckte det var jättekul att mina föräldrar hade sparat i princip allt. Men som det är nu är det mkt av stora pojkens kläder som jag har svårt att sätta på lillkillen.. det är ju Neos!! Det låter säkert skitdumt, men på nåt sätt känns det fel för mig. Dessutom passar de i så olika färger så att ärva rakt av skulle bara irritera mig.
O visst kan det vara svårt att sälja, men jag brukar resonera som så att det är bättre att få tillbaka massa pengar och investera i nya än låta de ligga i källaren till ingen nytta. Frågan är hur mkt man kommer ta upp o titta på de i framtiden!