• Snorky

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

2007 Mamma skrev 2007-11-19 13:43:48 följande:
    Ja det var ju verkligen bra men vågar man fråga hur mkt de kostade nytt?
    ja, det vet jag inte... men mycket får jag tillbaka allt på och vissa saker mer än vad jag köpt det för! Sen är det klart att vissa plagg förlorar man mer på... men det är typ hm-kläder... Jag handlar ju  mest Lindex, pop, meandI o danskt o det är det bra andrahandsvärde på iaf. Så minst hälften vad jag har gett brukar jag få tillbaka... som sagt, många gånger mkt mer. O mkt har jag fyndat på bytardagar eller på tradera och då går jag också plus. Sen säljer jag ju sånt jag inte vill ha kvar så då är det bättre man får en 10:a för det än ingenting alls.... men de autkionerna är lätträknande.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    Peak: njä, det kan du nog inte... jag har inget ute just nu. Ska lägga ut ikväll om jag tar mig för o fotar nån gång! Barnen leker så bra så jag har passat på o jobbat lite ist! Jag vet inga bytardagar nu. Men på hösten o våren är det ju typ varenda helg. Så det är nog först i mars/april.
  • Snorky
    Maj bebis 07 skrev 2007-11-19 19:14:44 följande:
    SnorkyDu som säljer mycket. Jag har inte kommit igång än på Tradera som säljare, bara köpt än så länge men nu har jag fotat allt som ska säljas så snart ska jag lägga ut mina auktioner. Men får man jättelite för "billigare" kläder tex H&M och Lindex? Är inte så sugen på att sälja mitt knappt använda jättefina för bara en tia. Då skänker jag hellre till välgörenhet.
    det beror på... små storlekar typ 62 o neråt går över lag dåligt... speciellt om det inte är populära märken. Sånt är knappt värt att lägga upp. Däremot i stl 74/80 o uppåt går det mesta rätt ok tycker jag. Pop, me&i o danska märken råder det hysteri på på tradera så det får man oftast väldigt bra för, ibland mer än vad man själv betalat.
    Lindex tycker jag går ganska bra eftersom deras kläder är rätt populära om det är retromönster etc. Det är bra att skriva i retro i överskriften.
    Sen brukar jag vara lite taktisk... jag  lägger ut mina auktioner en vecka innan löning och låter de gå ut på kvällen (brukar starta uppladdningen runt 20) den 26:e om det är en vardag. Då tycker jag det säljer bäst. Jag har powerlisten hemladdad så jag sitter o lägger upp allt i den eftersom o sen laddar jag bara upp alltihop på en gång, jättepraktiskt om man har mkt som ska ut.
  • Snorky
    VärldensbästaÄrta skrev 2007-11-19 20:12:33 följande:
    Var hittar ni molnoverallerna. Finns inte på hemsidan, inte i Malmö och inte i Kristianstad??
    är de inte slut då?? Här i Örebro hängde några enstaka i fredags när jag var på stan.
  • Snorky
    Maj bebis 07 skrev 2007-11-19 20:33:01 följande:
    snorky Ok om man lägger ut auktionen vid 20 så går den ut samma tid? Är det alltid en vecka en auktion ligger ute? Bra tips om löning... jag ska inte sälja ngt jag själv inte skulle kunna tänka mig köpa så förhoppningsvis så är det någon som tycker det är fina grejer. Små storlekar säljer säkert dåligt för det inte är så många som köper begagnat till sina nyfödda. Jag gjorde inte det iaf. Sorry för OT!
    ja, samma tid man startar den går den ut. Du kan välja auktionstid själv.. tror standard är 7 dagar men du kan välja helt o hållet själ upp till 14 dagar.

Jag tror inte man köper begagnat som förstagångsmamma i så små storlekar kanske. Men jag köpte en hel del till mitt andra barn. För det var så roligt när man kunde göra riktiga fynd i så små storlekar.
  • Snorky
    Erika skrev 2007-11-19 22:34:50 följande:
    Snorky: lite OT men hur mycket pengar lägger du på barnkläder i månaden om du säljer på tradera för 3 800:- i månaden??
    ärligt talat så vet jag inte... men säljer inte varje månad för så mkt. Säljer tex inte under sommaren och sen i våras blev det inte alls pga att vi hade en jobbig period med vår minsta. Så jag hade en del att sälja ifatt. Men de pengarna jag fått in nu har gått rakt in på sparkontot. Jag tror jag inte har shoppat kläder för ens 1000:- från förra barnbidraget tills nu. Men det går ju i perioder. Vissa månader lägger jag mer o andra mindre. Sen älskar jag ju att fynda och då kan man ofta gå plus på tradera sen när man säljer!
  • Snorky
    jummie skrev 2007-11-20 09:19:36 följande:
    Ho ho alla inbitna Lindex-fans Är det nån som sett om Lindex har fått in lucialinnen eller tomtedräkter?
    här har det kommit in iaf.
  • Snorky
    Peak skrev 2007-11-20 11:39:24 följande:
    Ingen här som är medlem i Lindexgruppen på Tradera? Om inte kan ni inte blir det så det blir lite drag i den tråden (så man kan hitta saker att köpa också!!) Eller ska vi starta en egen? Tycker det finns visst intresse för Tradera här, eller?
    jag orkar inte... jag är med i nån grupp som heter effellare eller nåt sånt men jag är aldrig där. Bara familjeliv tar tillräckligt med tid tycker jag!
  • Snorky

Vad är det för adress till mail-kupongen då??? Jag lämnade ut min sist, så nu vill jag ha en tillbaka!

• Snorky
    Milla med killar skrev 2007-11-20 18:19:57 följande:
    Jesus!! Idag har jag ring varenda Lindex i hela Sverige för att få tag i bruna plyschisar i str 104. Hittade tillslut i Högsbyn var det nu ligger De skulle skicka de till min butik i Örebro. Viist måste jag väl få byta de jag har i str 116 fast jag inte har kvitto mot dom? Lappar finns ju kvar.
    Jodå, det brukar funka... jag har gjort det flera gånger. Det är bara att säga att man fått de i present annars.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)