Maj bebis 07 skrev 2007-11-19 19:14:44 följande:
SnorkyDu som säljer mycket. Jag har inte kommit igång än på Tradera som säljare, bara köpt än så länge men nu har jag fotat allt som ska säljas så snart ska jag lägga ut mina auktioner. Men får man jättelite för "billigare" kläder tex H&M och Lindex? Är inte så sugen på att sälja mitt knappt använda jättefina för bara en tia. Då skänker jag hellre till välgörenhet.
det beror på... små storlekar typ 62 o neråt går över lag dåligt... speciellt om det inte är populära märken. Sånt är knappt värt att lägga upp. Däremot i stl 74/80 o uppåt går det mesta rätt ok tycker jag. Pop, me&i o danska märken råder det hysteri på på tradera så det får man oftast väldigt bra för, ibland mer än vad man själv betalat.
Lindex tycker jag går ganska bra eftersom deras kläder är rätt populära om det är retromönster etc. Det är bra att skriva i retro i överskriften.
Sen brukar jag vara lite taktisk... jag lägger ut mina auktioner en vecka innan löning och låter de gå ut på kvällen (brukar starta uppladdningen runt 20) den 26:e om det är en vardag. Då tycker jag det säljer bäst. Jag har powerlisten hemladdad så jag sitter o lägger upp allt i den eftersom o sen laddar jag bara upp alltihop på en gång, jättepraktiskt om man har mkt som ska ut.