• Lokatt

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Squeezetoy skrev 2007-09-28 17:21:03 följande:
    Jag såg plyschoverallen idag men blev inte så förtjust i den.... Kom ifrån lindes ändå med en påse i handen, två bodys och sen lite strumpbyxor/leggings till mig själv (älskar att de alltid har t3b2 på sånt där )På tjej har de ju en fin grönrandig plysch-tunika. Varför kunde de inte ha något till killar i den plyschen, säg ett par byxor typ den velour-snickarbyxan. Det hade jag köpt på en gång. Lindex gillar ju att kopiera, då hade det ju blivit en katvig-kopia. (Jag ska för övrigt beställa katvigs snickarbyxor i brun/svart, eller overallen, kan inte bestämma mig)
    Varför kan du inte bara köpa dom plych grejer som finns då? finns ju både tröjor byxor och hängsel. Är det verkligen för att de hänger på "fel" sida?
  • Lokatt
    Squeezetoy skrev 2007-09-28 21:07:01 följande:
    Nej, det är inte för att det hänger på "fel" sida, jag har flera kläder som är handlade på "fel" sida till min pojk. Anledningen till att jag hittade tunikan i första taget var ju för att jag var inne bland flickkläderna och letade. Men jag är faktiskt inte speciellt sugen på att klä honom i en tunika för den skull. Och något annat hittade jag inte på detta Lindex i just det grönrandiga tyget, men du kan gärna få tala om ifall det finns mer än tunikan i det tyget, det kanske är något annat som är av intresse. Jag gillade verkligen färgen på den och tyckte att den hade varit snygg som hängelbyxa eller så. Om den byxan sen skulle hänga på kille eller tjej spelar mig ingen roll. Om du syftar på den bruna hängselbyxan i plysch så gillar jag inte de ljusa kantbanden. Och den bruna overallen som jag f ö inte blev så förtjust i heller så fanns den ju bara till stl 80 som många dessutom upplevt som ganska liten i storleken, den är det ingen idé att köpa eftersom den skulle bli förliten alldeles för snabbt.
    Jaha, ok då missförstod jag oxå ditt första inlägg. trodde du menade i materialet plych bara och inte just den randiga.
  • Lokatt
    Snorky skrev 2007-09-29 17:45:26 följande:
    Va? skämtar du... mina grabbar har en hel del rosa kläder o prylar. Jag har inga problem alls med det. Men sen är det ju som du säger, vad man tycker är snyggt. Jag liksom du gillade inte just de rosa. Men det är så typiskt alla "normer" att man ser ju rakt igenom kläderna vad de tänkt sig det till för kön när det gäller kläder på hm, lindex, kappahl etc. Killsakerna är tuffa o häftiga. Tjejsakerna är gulliga o söta. TRÅKIGT! Men som sagt, jag har inget problem att köpa det "tjejiga" till mina pojkar. Tvärtom... vet inte när jag köpte ett klädesplagg på Lindex senast från "pojk" till min stora grabb... från höstkollektionen har det bara varit från "tjej".
    Nej, nej. det var inte jag som skrev den meningen (varför kan ni inte köpa rosa till grabben). Jag gjorde som jag skrev ett dåligt försök att citera. Jag klistrade in ur en diskution som var i tisdags. där jag svarade på just den frågan.
    Sedan lärde jag mig att jag inte behövde klistra in för att citera flera, det funkade visst med att trycka på knappen för många citat i samma ruta även utan pluss.
  • Lokatt
    Snorky skrev 2007-09-29 17:45:26 följande:
    mina grabbar har en hel del rosa kläder o prylar. Jag har inga problem alls med det. Men sen är det ju som du säger, vad man tycker är snyggt. Jag liksom du gillade inte just de rosa. Men det är så typiskt alla "normer" att man ser ju rakt igenom kläderna vad de tänkt sig det till för kön när det gäller kläder på hm, lindex, kappahl etc. Killsakerna är tuffa o häftiga. Tjejsakerna är gulliga o söta. TRÅKIGT! Men som sagt, jag har inget problem att köpa det "tjejiga" till mina pojkar. Tvärtom... vet inte när jag köpte ett klädesplagg på Lindex senast från "pojk" till min stora grabb... från höstkollektionen har det bara varit från "tjej".
    Allt det håller jag med om. Min son och tjej har lika mycket "tjej" kläder.
    som sagt så tyckte jag det var så trist att de uggle mockasinerna inte fanns i fler färger. för den fula vill jag inte sätta på varken tjej eller kille.
  • Lokatt

annie dark skrev 2007-09-29 20:04:36 följande:

brukar butikerna veta vad de får in. vill ha molnbodyn.
    Tror inte många butiker har koll nej. "min" butik brukar säga att det kommer några lådor då och då, får se vad som är i!
  • Lokatt
    Mollymajs skrev 2007-09-29 21:23:23 följande:
    Den Moln bodyn o rosa ska ja spana efter på öland imorgon Ska även köpa bruna mjukisbyxor är lite utställda ben o finns i massor av färger o ja älskar dom .
    Dom mjuka utsvängda på ta tre för två är toppen! Men de är jätte jätte små i stl! nästan en och en halv stl. mindre.
  • Lokatt
    vermilion skrev 2007-09-29 22:02:57 följande:
    Vet inte om den här varit uppe tidiagre men... ser ni nån likhet?Märket Finger in the nose:Och Lindex:
    hahaha där snackar vi kopia. Inte sett den förut på lindex.
  • Lokatt

jag skulle oxå vilja se den bruna...
    Sedan har dom ju en med moln med en liten blixt från på pojk 92-122 tror jag stl var.

• Lokatt
    Mollymajs skrev 2007-09-29 22:44:44 följande:
    Javisst är de små. Min fisa har nylige gått över till 80 i byxor men i de får hon ha 86 fast visst de är lite stora men så vill ja ha dom Vi har dom rosa men ska köpa de bruna imorgon o så om moln finns sen hoppas ja på att det finns en fin långärmad tröja i randigt i fin färg. Har den i lila randigt som vi älskar vet inte om den finns i andra färger men vi får se. Är inte så urplockat på Öland ifall nån har vägarna förbi.
    Mitt barn har stl 86 i byxor men har dom i både 92 och 98! 92 är lite korta och 98 lite långa. Så mitt i mellan..
  • Lokatt
    Mollymajs skrev 2007-09-29 22:49:28 följande:
    Min fisa är smal så 86 räcker Vet du va de finns i för färg mer en rosa o brun? Tror ja sett svart med. Sitter det oxå bättre på din en en de velourbyxorna. De sitter OK men mjukisbyxorna sitter som gjutet.
    Det är på längden de är för små till mitt barn.. Velour byxorna sitter oxå bra, men beror lite på vad man ska ha dom till tycker jag. Velour byxorna är "bara" en stl för stor här.
    Vi har de utsvängda i färgerna svart och brun. Tror jag sett lila, men ska inte svära på det.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)