Inlägg från: Pippil8 |Visa alla inlägg
  • Pippil8

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Är jag först nu?

• Pippil8

Vivs - spännande med lägenhetsförsäljning! Har ni sådär fräscht hemma jämt eller är ni som jag -städar så fint när man ska sälja att man nästan vill bo kvar?

Björklöv - vad jobbigt med sömnen Läste lite i din blogg och jag tror även E är i ett "språng" eller på väg ur ett just nu. Vaknar på nätterna (dock inte lika ofta som K) Och som du skriver - K har ju just lärt sig sitta, bara det är ju en ny grej hon lärt sig. Och att mamma kan försvinna... Huh!

Ginger - fy vilken jobbig pappa med fru du har Sååå najs med gratisresa men vilket dilemma. Kan ju vara svårt att skicka med J med sin pappa, inte helt lätt spela golf med bebis. Och jag antar att det är uteslutet att även du följer med till Portugal? Jag hade nog inte njutit av resan om jag hade varit ifrån E så länge så jag hade nog tagit med honom eller varit tråkmåns och stannat hemma. Men alla är ju olika och du kanske har lättare att koppla av och kanske njuta lite av längtan också?!

Kul med bilder från igår, tack för titten ni som bloggar!

• Pippil8

hellur - jobbigt med feber! E hade det i förra veckan, typ 38 men det märktes inte på något annat sätt än att han var varm. Om man själv har typ 38,5 är man ju såååå sjuk

• Pippil8

Men Frill, jag blir bara avis! Jag har lite lappsjuka idag, trots att jag lunchat med en kompis OCH babysimmat! (F ö så kunde E oxå plaska idag, visst var det A som gjorde det förra veckan?). Nä, jag sitter här hemma och "borde" städa/tvätta osv men surfar lite och msn:ar lite.

• Pippil8

Blev det något datum bestämt för vår utekväll när vi fikade igår? Tänkte planera in lite andra grejer, men detta event vill man ju INTE missa

• Pippil8

Björklöv - skönt att du fick sova!

Helllur - hur mår W nu då? Läskigt med feber, det skär ju i hjärtat när de är sjuka!

Frill - kul att vändningarna går bra! Jag betvivlar att E kommer lära sig, han vill bara sitta upp hela tiden (det gör han i och för sig väldigt bra, han kan nog sitta utan stöd en halvtimme typ).

M var hemma med E igår och jag jobbade och käkade middag med mina kollegor. Det var jättekul!! Efter en drink kände jag mig lite småberusad och befarade att de skulle få bära mig till en taxi Hemma lyckades E få tag i Ms lunchtallrik med soppa och dunka den i bordet några gånger så det var soppa precis överallt. Tog tydligen en timme att sanera. Så kan det gå när det ringer på dörren...

Idag har vi varit på bvc-mammagrupp och E blev helt hysterisk. Jag vet inte vad det var men efter många tårar så somnade han till slut. Då var mammahjärtat alldeles darrigt. Jag undrar om han inte gillar stora sällskap med barn, tycker det är ganska ofta som han blir på dåligt humör då. Är det bara E som är sån eller någon mer?

• Pippil8

Hellur - stackars stackars W!! Å fy vad jobbigt med öroninflammation, hoppas han snabbt blir bättre av penicillinet!

TH - baka Jennie Brunflos kaka kanske? Swe tipsade mig om den, ursmarrig och enkel. Nu blev jag supersugen på den.

• Pippil8

Grattis på 6-resp 8-månaders-dagarna! Vad fort det går (hur många gånger har jag inte sagt det de senaste 5,5 månaderna?!)

Emma - E vaknar ca 0530-0600 och då är det morgon för honom. Somnar ytterst sällan om förrän klockan är åtta och då har jag givit upp och ätit frukost och blivit pigg.

Sole - hoppas bröllopet är kul! Och angående att V tog steg så är det väl inte så omöjligt att han försöker börja gå-träna nu?! Jag vet barn som gått när de varit åtta månader och då kanske det är dags att börja öva nu?

Nu är det mesta packat inför resan. Det blev en stor resväska med nästan bara Edvin-grejer och en liten resväska med våra gjejer I morgon drar vi alltså och jag hinner nog inte logga in mig i morgon fm så jag säger hej så länge och önskar alla två härliga veckor tills vi hörs igen. Zul - ha det så bra i Frankrike (var det väl?)!

Förresten - om ni bestämmer ett datum för vår partaj-kväll, kan inte någon vänlig själ sms:a eller inboxa det till mig?

• Pippil8

hej alla! nu är pepparkakan och hennes gräddbakelse till son hemma från Turkiet. det har varit en supersemester och typ ALLT har gått bra (okejdå, några nätter sov e en halvtimme i taget och vagnen har pajat IGEN, men något mer negativt kan jag inte komma på ens om jag försöker)

kom hem vid 2 i natt så idag är vi lite trötta. tänkte därför inte läsa ikapp allt just nu, ville bara säga hej! råkade dock se något om Kvarnen - har vi bokat datum för utekväll? när?

hoppas alla mammor och bebisar mår bra!

• Pippil8

Hej, hej, har fortfarande inte läst ikapp sedan vi var i Turkiet.

Swe - blä vad jobbigt!!! E har vaknat typ EN gång per natt senaste tiden och jag är TRÖTT. Så du måste vara mycket tröttare. Varför vaknar han tror du? Det är ju det man ältar och ältar...

Såg att ni diskuterade bärsjal/sele på resa och vi hade verkligen nytta av vår Ergo när vi var i Turkiet. På flygplatsen, i stan osv. Verkligen nöjd med den.

Nu är M på konferens i fem dagar och jag är hos mina föräldrar över helgen. Det är mysigt men jag saknar M och jag undrar om inte E gör det oxå.

Förresten var det inget fel på vagnen den här gången, bara jag som var lite klantig... Skönt!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6