Inlägg från: Pippil8 |Visa alla inlägg
  • Pippil8

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Äh, fattar inte hur jag ska hinna läsa ikapp. Har strö-läst lite

Wow Bianca - Kent och Cure, jag blir SÅ avis!!! Jag ÄLSKAR Kent och gillar Cure.

Swe - har du köpt en Ergo? kul! Beställde du förresten nåt från Kiwi-kid? Gick det bra?

Hmm, mina föräldrar gillar verkligen E jättemycket, men de erbjuder sig inte precis att ta honom på morgonen eller så så att jag får sova. Gör era det? Eller ber ni dem?

Nån som har lust att käka tidig lunch i Sickla på tisdag eller fika på eftermiddagen?

• Pippil8

Swe - det ska vara två ringar i Ergon, så det måste vara fel på din? Alltså en på varje axelband. Men vi tycker det är lite omständigt att trä in dem där så vi drar den oftast runt halsen i stället.

Å vad gulligt med så mycket hår att ni använder schampo

Å vad roligt att ni har partajat lite!! Lite avis faktiskt!

Pippil8

• Pippil8

Kul att det är några som hänger på på tisdag. Eftersom M är bortrest så behöver jag lite vuxenstimulans...

Bianca - jag har ju börjat jobba en dag i veckan nu och det är rätt trevligt! Men jag tror det blir jobbigare att jobba heltid och komma hem när E bara har någon timme kvar innan sovdags.

• Pippil8

hej svejs!

jag har babysim idag så jag kommer först vid 1430 till fikat. jag har nästan alltid med mig ergon. Dieselverkstaden alltså.

Zul - GRATTIS till stipendium!!!

• Pippil8

Tack för fika idag, jag behövde verkligen träffa lite folk! Sååå skönt att E sov en dryg timme också. Jag hann kolla lite i affärer innan han vaknade och sedan var han på bra humör ända tills han blev lite kvällstrött. I natt kommer M hem efter sin konferens (har varit borta sedan i fredags) och det ska bli SÅ skönt!

Zul - glömde fråga om babysim-byxor. Men det är säkert någon annan här som vet var man kan köpa det och om man kan köpa det på NWS simskolor i Nacka?

• Pippil8

Vilken mästerkock du är Sole! Det lät riktigt gott, jag skulle kunna äta en sån portion jag med Utan missnöjes-ljud, jag lovar

Jag jobbar ju på torsdagar, annars hade jag gärna hängt lite mer er.

Jobbigt med nätterna för många. Här är det inte så farligt, han vaknade bara en gång i natt kl 02, åt jättemycket och ville sedan leka. Men det hade jag ingen lust med så jag la honom i hans säng och han somnade om själv. Skönt. Sedan kom M hem vid 3-4-snåret och då vaknade jag av det. Känner mig ändå piggare nu när jag vet att M är hemma och jag inte behöver ta kvällarna själv.

ABC - hur är det nu, sover G i egen säng? Sover han oftast bättre sedan han flyttade till den? Bara nyfiken på hur bebisar funkar.

Idag ska vi på 6-mån-kontroll, lite sent. Ska bli roligt se vad grodan väger, hur lång han är och vad mer de ska kolla.

• Pippil8

Du skriver så kul Frill Och ofta känner jag igen mig och skrattar gott Verkar jämt hungrig men har liksom inte tid och lust att äta - det känns igen... Jaja, dina föräldrar kommer tycka att det går såååå bra ändå. Möjligen kommer de säga att han hade lite "matsmältningsproblem", det säger mina så fort E säger minsta lilla gnäll.

• Pippil8

6 månader och 12 dagar: 73 cm och 10,2 kg. Han vägrade att visa doktorn att han kan vända sig men annars gick allt bra på kontrollen. Man är ju hur stolt som helst över sin gull-unge när man får visa upp honom så där

• Pippil8

Sole - tack för den superfina komplimangen! Jag kände mig verkligen tok-sunkig igår (läs: trött och grinig) så den värmer extra mycket! Vad gulliga ni är som ger förlovningspresent! Jag tycker ett fint vin låter jättekul, skulle jag bli glad över.

Swe - vad skönt att han tog flaskan! Hoppas det håller i sig. Vill spana in saddle-bagen nästa gång vi ses förresten.1

Nu vill E vara med och skriva, det brukar bli så fint då så...

• Pippil8

Hej, vad mysigt ni verkar ha haft idag! Och nu blev jag sugen på lussebullar

Jag har jobbat idag, det var roligt! Men inte lika kul att E vaknade minst en gång i timmen från kl 0030 och framåt. Ett tag var han vaken nån timme i sträck också, ville verkligen inte sova utan ville leka. Ganska komiskt att ämnet för dagens bvc-grupp (som M var på med E) var "sömn". Sådär dåligt har E inte sovit sedan han var 0 månader gammal.

Pluttmor - E vill vara lucia Fast han har ju inget hår! Han tycker ljus är så spännande och rött är hans favoritfärg och man ska ju ha ett rött band om magen. Annars är det väl Adam eller Biancas Putte som har låååångt hår.

Läggdags för trött och oerhört hårt arbetande småbarnsmamma

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6