• Vivs

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Soffy - jobbigt med gnäll o feber men ändå lite kul med tänder! Jennifer har inte en endaste på gång... å andra sidan slipper jag borsta tänderna

Hellur - Elisabeths barn är fött 1a april så hon har väl den andra sköterskan då som du säger.
    Skönt att du får sova mer nu! Och hoppas det fortsätter så!

Ett napptips från mig - jag brukar lägga ut flera nappar i sängen, då hittar J någon av dem o stoppar in dem själv i munnen. Händer väldigt sällan att hon har tappat bort alla På kvällarna när jag går in o tittar till henne ibland så brukar hon ha bytt napp varje gång, jättsött! Fast det blir väl värre när jag ska vänja henne av med napparna sen någon gång, får kanske börja med att ta bort en i taget då!

Ginger och Hellur - ska vi mötas där nere innanför entrédörrarna typ 10.25? Jag vet inte riktigt vart vi ska...

• Vivs

TH - shit vilket sött skratt! J skrattar inte riktigt så än, i alla fall inte så länge.

Swe - de drar 28% skatt på mig. Jag har lagt till så de drar ytterligare 300kr varje månad så jag ska ha lite marginal.

Ginger - jag skulle nog inte kunna lämna J en hel vecka.. du såg ju hur mammmig hon är, ingen annan kan hålla henne ens! Fast det går väl över snart... hmm.. skulle nog också ta med bebisen i alla fall!

Hellur o Ginger - Kl 10 i morgon vid entrén blir jättebra! Då borde vi få plats tycker jag, annars får vi väl fika i stället..

Nu ligger vår lägenhet ute för försäljning! Här e länken om nån har tråkigt o vill kolla
    www.hemnet.se/a.asp&q=1&s=3

• Vivs

ABC - kul att du följer med i morgon! J har sovit på mage varje natt i ca en månad nu, hon sover sååååå mycket bättre så!

• Vivs

Nej, vi har inte hittat något hus än men vi chansar på att sälja ändå Har en andrahandslägenhet där vi kan bo tills vi hittar något så helt hemlösa blir vi inte. Men, visst kommer man sakna utsikten, det är den som gör hela lägenheten!

Vi har inte pneumokockvaccinerat J och har nog inte tänkt göra det heller.

Frill - vad duktig du är som jobbar och fixar!

• Vivs

Ha ha ha.. pippil8 - vi är precis som du! Har så sjukt mycket grejer så ett hus behövs verkligen! När mäklaren fotade bar vi runt alla möbler o grejer mellan rummen. Nu e det värre, det måste ju packas ner och flyttas ut till visningen.. har lite att pyssla med

• Vivs

God morgon!
    Tänkte bara säga att vi ses i Liljeholmen kl 10. Jag ska iväg redan nu så kommer inte vara inloggad mer. Hoppas W mår bättre idag så du kommer,Hellur! Ses då!

• Vivs

Jag ger J välling utan att blanda ut.. men hon får majsvälling och bara på morgonen. Det fungerar bra!

TH - min tjej väger inte ens i närheten av 8500g och är ett halvår... 6300g igår

Hellur - skönt att förkylningen är på väg bort nu!

Usch vad jag har dåligt samvete som inte ens varit ute i det fina vädret idag! Har så mycket att plocka med här hemma så jag kommer ingenstans alls!

• Vivs

Grattis på namnsdagen, Ida!

Hellur - usch och fy, stackars lille William! Öroninfl. gör ju så himla ont! Skönt att han är på bättringsvägen!

Själv är jag rätt nervös nu. Håller på med ett husköp! Ett parhus i Vallentuna. Det är rätt skruttigt och behöver fixas en massa men 2,3 milj får vi betala, det är ett bra pris tycker jag! Eller, sjukt mycket egentligen men med tanke på priserna idag så är det helt ok. Ska såklart göra en besiktning och om den går bra så blir huset vårt! Läskigt och sååå spännande!

• Vivs

Här är fler snorisar... J blev förkyld i fredags och jag är jättetäppt nu. Typiskt. Känner mig rätt hängig så det känns riktigt bra att det regnar. Ska ligga i soffan o äta godis idag!

Hellur - vad skönt att dopet gick bra! Man är ju lite nervös innan!

Sole - du frågade förut när vi har visning på lägenheten - på söndag o måndag är det. MYCKET att göra den här veckan!

Så blev vi husägare i fredags då.. skrev på papprena men innan besiktningsmannen varit där så känns det inte på riktigt tycker jag!

Plutten - ja, ljusgrönt e fint!! När vi flyttar ska jag också fixa rum till J. Det ska bli så kul! Har också planer på att måla bord o stolar till henne! Och så ska jag rusta upp mitt gamla dockhus från 70-talet

• Vivs

Jag facebookar jag med.. fast är faktiskt inte så himla inne i det, har efter mycket tjat gått med! Ska leta reda på er som är med Om jag inte hittar er kan ni söka efter mig, Viveca Hultheimer.

Swe - självklart blir det träff i nya huset Ska bara få lite ordning, det är mycket att renovera! Till sommaren passar nog.. Just nu känns det mest nervöst inför lägenhetsförsäljningen och besiktningen av huset. Det är trots allt väldigt skruttigt så man är ju lite orolig!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6