• Vivs

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Plutten - jättefint rum!! Och stolarna är ju underbara! Å, vad jag längtar tills vi flyttar så jag också kan fixa barnrum!

Pippil8 - hur går det för er? Förstår att ni är oroliga, det är ju rätt hög feber även för ett barn..

• Vivs

Sole - jag tror man ska hålla sig borta typ 2dgr efter sista symptomet.. fast det beror ju på vad som orsakat magsjukan förstås.. om man ätit dålig mat tex är det ju ingen annan som smittas men om man har vinterkräksjukan gäller typ två dagar.

• Vivs

Sole - magsjuka brukar nog smitta rätt fort så om det gått några dagar är det säkert ingen fara!

• Vivs

TH - visst är det sött när de hittar en "grej" att göra.. J härmas och skakar huvudet när jag gör det. Ser så kul ut. Och så vinkar hon till katterna

Det enda jag lyckats laga som J vill ha är just köttfärsås, allt annat spottar hon ut på mig! Jag gjorde köttfärssås på lite lök, köttfärs, krossade tomater, peppar, timjan, oregano och lite riven morot i.

• Vivs

Ha ha ha.. sole, du kommer få det jobbigt med lille Viktor om han fortsätter så J pussade och slickade på sin spegelbild igår men hon har inte fattat grejen när man pussar åt henne.

• Vivs

Måste säga att man blir lite sugen på att följa med ikväll! Men, det går verkligen inte, var ute o åt middag o drack öl igår och fest i morgon. Så, det får bli en idol-kväll för mig. Känner mig ändå lite sliten idag.. Hoppas ni får en jättehärlig kväll ute!!

Pippi - ja, Jennifer älskar katterna (har två). Den ena katten gillar inte riktigt när hon kastar sig på henne men den andra katten bryr sig inte så länge hon inte skriker i hans öra. Hon brukar skratta åt dem när de leker och älskar att dra dem i svansen

Ginger - här är en till som vill gå hela tiden. Fast hon kan ju gå själv mot möbler och krypa har hon blivit riktigt duktig på men det är som att det inte räcker, hon ska ändå upp och gå med mig! Phu..

Plutten - jättefina bilder!

Lillen - Jennifer är definitivt ingen kille och vi bor söder om stan.. fast det är klart, vi flyttar norrut om knappt en månad!

• Vivs

Hej hej i fina vädret!
    Håller med om att det är ovanligt lite aktivitet i tråden...
    Låter i alla fall som ni hade en supertrevlig utekväll!

ABC - jag gillar psalmen "det gungar så fint". Kolla på www.dopguiden.se där kan man lyssna på lite psalmer och få tips.

Har köpt en så söt tomteklänning till Jennifer. Fanns på Åhlens för 129kr. Var tvungen att fota henne i den också så om nån vill se så lägger jag in ett par bilder i galleriet.

Nu ska jag jaga liten, hon har smitit ut i hallen och river i grejer..

• Vivs

Plutten - fy för dessa sömnproblem! Så där är J på kvällarna, hopplöst! På dagarna somnar hon hur lätt som helst..
    Fotona var till en kalender men har funderat på att använda något av dem som julkort

• Vivs

Lillie - när Jennifers kurva hade planat ut så köpte jag osaltat smör. Det finns som baksmör om du förstår vad jag menar.. guldpapper runt och blå ruta där det står smör.. det fungerade iaf jättebra och hon följer sin kurva igen fast hon är också strax under 7kg.. småpluttisar!

Sole - vilken fiiin almanacka, har aldrig sett sån förut!
    Jag skulle nog satsa på overall och fäll. Lättare att plocka i och ur bebisen.

Swe - jag såg också pepparkaksdräkten, grymt söt!!

Jag har köpt en bebispulka så för första gången i mitt liv längtar jag efter snön så jag kan gå ut och dra runt lillan Ska bli kul att se vad hon tycker!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6