• Vivs

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Tack för idag, det var riktigt kul att se er igen! Alla bebisar har verkligen blivit stora!

Nu har J just somnat..lite bättre än igår då hon somnade tolv. Vore fantastiskt ifall hon sov nu ända till i morgon bitti men det vågar jag nog inte tro på.

Fars dag..min sambo ska få frukost på sängen och sovmorgon och en flaska whisky av mig, han älskar whisky men köper det aldrig till sig själv.

Nu ska jag passa på att titta på inspelade avsnitt av cityakuten!

• Vivs

Lillen - jobbigt att I har så hög feber men det vänder nog snart!

Här gick sovningen inget vidare J sov i 20 minuter sen vägrade hon vara i sängen. Nu sitter hon här och leker. Suck! Får trösta mig med att hon är glad när hon får vara uppe i alla fall..

Frill - jag hade också köpt en slips om inte M själv hade köpt en förra helgen. Han använder slips jämt så jag tycker faktiskt det är en bra present

• Vivs

Plutten - usch för dessa sömnproblem!

Swe - lid inte för min skull J sover ju i alla fall några sammanhängande timmar när hon väl somnar!

Lillen - Comhem o Tele2 är alltid struliga tycker jag. Är så trött på deras kundtjänster som jag alltid tjafsar med, framför allt vid flytt! Tacka vet jag CanalDigital, de ville komma och montera parabolen på huset nu fast vi inte ens har flyttat än!

• Vivs

Gud vad skönt, Sole! Hoppas han fortsätter så!

Kom just på att det är idol ikväll Vad glad man kan bli för så lite! Tyvärr är jag ensam ikväll igen så jag lär få underhålla bebis samtidigt..

Nu kommer snart mormor och tar hand om busungen här, skönt, då ska jag dricka kaffe i lugn o ro!

• Vivs

Pippi - Ha ha.. nej såklart man får älska idol!! Fast det kan ju verka lite konstigt om man sitter o röstar när man är typ 50 kanske

• Vivs

Swe och Plutten - precis så har ju J hållit på jättelänge.
    MEN, i natt sov hon från 20-08!! Jippie!! Vaknade bara några gånger igår när hon letade napp men somnade om igen. Sen vaknade hon kl 6 i morse då lyfte jag över henne till vår säng så somnade hon om!
    Igår lät jag henne bara sova ett par jättekorta stunder på dagen så det får bli så idag med så får vi se!

• Vivs

Plutten - det var jättefint med bokstäverna! Du har så bra idéer till rummet!
    Kul namnstatistik, vi ville ha ett namn som var vanligt med ändå inte så alla heter samma så vi valde nog rätt!

Tyvärr fungerade inte min teori om att J skulle börja sova bra på kvällarna om hon sover lite på dagarna.. det fungerade bara en dag Typiskt! Tror att det kanske är den där nattskräcken J79 pratar om..

Sole - usch vilka problem du har med din rygg! Stackare.. hoppas inte V klänger så mycket på dig så du slipper bära runt på honom hela tiden.

Igår köpte vi en ny barnvagn! Kul! Det blev en brun-svart Brio race, sittvagn. Ska ut om en stund, får se vad hon säger om att sitta framåtvänd hela tiden

ABC - kul med lyckat dop!

Nu ska jag börja packa ihop lägenheten på riktigt, har gått väldigt trögt hittills!

• Vivs

Jag vet! Börjar kännas konstigt att man ska flytta, bara knappt två veckor kvar.. Du kanske har lust att ta en prommis sen?

• Vivs

Majlinsa - jag följer gärna med till ÖF!

Ginger - låter ju som en underbar helg!!

• Vivs

Plutten - sömnen är opålitlig! De små busarna lurar oss hela tiden
    Och, ja, jag tror nästan det är meningen att de ska slå sig varje dag.. J har slagit sig så mycket så nu har hon börjat fatta att hon ska ta emot sig när hon ramlar..smart! Och så sätter hon sig ner på huk när hon ska ta upp något i stället för att luta sig baklänges och ramla som hon gjorde förut!

Hoppas ni får trevligt idag! Jag ska till BVC på mammaträff.

• Vivs

Är också riktigt trött på dessa faser, den ena verkar börja när den förra tar slut.. J är olika med maten, vissa dagar tvärvägrar hon och ibland går det hur bra som helst. Det brukar dock gå bättre om hon samtidigt får ha ett smörgåskex i handen, kanske ett tips?

Sole - J har fått äta ägg två gånger, det gick hur bra som helst!

Idag har vi haft mammagruppsträff igen (igår också) men idag var en tandsköterska där och föreläste för oss. J har ju inga tänder men bra att veta om hon nån gång tänker få några!

• Vivs

Hellur - stort grattis, vad roligt! Vi flyttar om en och en halv vecka, börjar kännas sjuuukt overkligt att ha ett helt hus, även om det bara är ett litet parhus.

Sole - J äter inte alls 8-månadersmaten, hon spottar ut alla bitar trots att jag nu försökt i en vecka. När jag mixar den äter hon. Hmm.. vad gör man? Fortsätter försöka kanske.. hon har ju inga tänder heller så hon kanske tycker det är svårt med bitarna. Men visst har väl V tänder?

• Vivs

Grattis Alvin, Freddy o Ida!

I natt var allt upp och ner här.. Jennifer sov hur bra som helst igår kväll, från sju och jag var överlycklig!
    Men sen vaknade hon halv ett och hade sovit klart så det tog mig en och en halv timme att få henne att somna igen! Då sov hon till halv fem sen samma visa igen.. man blir ju galen!

Nu står hon och trycker på knapparna till skrivaren, det är tydligen hysteriskt kul. Hon matar ut papper

Hoppas ni får en trevlig träff idag! Tänkte försöka följa med nästa vecka om det blir någon träff då!

• Vivs

Lillen - usch, stackars lilla I..hoppas det går över snart!

Hellur - grattis igen, nu när ni skrivit på! Smart att vänta lite med försäljningen av lägenheten, just nu är verkligen ingen bra tid att sälja.

• Vivs

Krya på dig, Hellur, hoppas du inte får magsjuka du oxå!

Här har vi en liten tjej som e förkyld. Hon kaskadkräktes upp HELA sin lunch förut så först trodde jag hon oxå blivit magsjuk men det var nog bara en massa slem tillsammans med hennes omogna magmun som gjorde det hela. Hon har ätit välling efteråt och den stannade kvar. Men hon har sovit på mig heeela dagen och jag har slumrat lite med henne på soffan emellanåt! Rätt så mysigt om man får säga så

Ha en trevlig helg!!

• Vivs

Nu är jag hemma efter en dygnskryssning med massa vin, fest, dans, god mat och spa! Sååå underbart och jag känner mig som en ny människa. Har inte varit borta från J någon natt förut så det var nog nyttigt för hela familjen!

Swe - precis så där har vi haft det här i flera veckor! J har trampat omkring i sängen och ramlat ner med benen mellan spjälorna och skrikit varje kväll.. varit jättetrött men inte velat somna i sängen. Ska ta tag i det efter flytten har jag tänkt. Men visst är det riktigt jobbigt!

• Vivs

Ginger - har J andra symptom än feber? Alltså, är han förkyld, hostig eller så? I så fall är det nog ingen fara med febern men om han inte har några symptom så ska man nog utreda varför han har feber så länge.. tycker jag i alla fall..fast Zul kanske kan svara bättre

• Vivs

Nu flyttar vi i helgen så jag tror vi blir utan dator några veckor. Lite trist att inte kunna gå in och läsa och få råd av er här. I vilket fall så vill jag önska er alla en underbart härligt god jul (om jag inte loggar in mig tidigare)!

Förresten, Hellur - jag tror faserna håller på för evigt Känns som de går in i varandra här, J kommer liksom aldrig ur en fas helt!
    Spa är ju underbart! Borde man verkligen unna sig oftare!

Kram på er!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6