Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
Förresten, grattis lillen och viktor och krya på dig, Hellur!
Förresten, grattis lillen och viktor och krya på dig, Hellur!
Sole, Plutten, Swe, Zul och Bianca, nu har jag hittat er på Facebook
Alltså, här har det hänt så mycket de senaste dagarna!
Jennifer har börjat krypa (bäst när hon är naken, och ibland baklänges, men ändå), hon sätter sig upp själv och hon säger ma-ma och da-da och la-la och sånt.
Dessutom har hon haft en kväll och natt med ont i öronen, stackarn. Det löste sig dock med nässpray och alvedon. Tyvärr har alla hennes rutiner blivit helskumma så nu är hon vaken till halv elva på kvällen. Mat spottar hon ut hela tiden så bara ersättning duger.
Ja, sen har vi städat som tusan i lägenheten och haft visningar. Får se hur det går när budgivningen sätter igång, nervöst!
Känner att det var alldeles för längesen jag var med på en träff.. i morgon kan jag inte heller med nästa gång måste jag se till att följa med!
Men Björklöv, usch vad hemskt tragiskt! Nej, man kommer nog aldrig helt över en sån händelse men den bleknar nog med tiden..
Frill - grattis i efterskott! Har träffat min mammagrupp idag och det visade sig att en av dem känner dig, Eva med lilla Ivan Caliente är för övrigt min favvorestaurang, uuunderbara tapas!!
Lillen - hoppas det går bra med försäljningen, känns som priserna har svalnat lite grann tycker jag..
Vi skrev kontrakt idag, så nu är lägenheten såld och huset besiktigat och klart! Den första december flyttar vi!! Ska bli underbart att ha ett helt hus att röra sig i men allt måste ju bytas och fräschas upp så vi har mycket att göra framöver!
Här verkar det vara fullt ös med 26-veckorsfaser!
Jennifer har också varit skitjobbig ett bra tag men det känns som det har börjat vända lite nu. Hon har vägrat sova på kvällarna, kan skrika i flera timmar, envis som 17.
Hon har också varit svårmatad vilket gjort mig mest orolig eftersom hon redan är pytteliten och dessutom behöver extra smör i maten och så. I vilket fall så har hon nu äntligen börjat äta igen. Sömnen går sådär men lite bättre tror jag.
Fy, vilken jobbig fas! Det märkliga är att man glömmer bort allt jobbigt när man får ett härligt skratt på dagen
Sole - det är livsfarligt att säga sådär.. då kanske V hamnar i fasen nu Nejdå, men jag antar att det är olika från barn till barn, en del påverkas mycket, andra inte. Var glad om du slipper!
Björklöv - känner igen den där sovställningen! Ibland somnar J så på kvällen, då får hon ligga så hela natten..
Igår var vi på hem & villamässan, J hängde i babybjörnen och skrek bla-bla-bla i 3 timmar! Sen däckade hon, helt slut
Ginger - vad trist med infektion. Hoppas det snart går över!
Idag är jag bara hemma, skönt ibland när det regnar tycker jag.
Kul att höra hur alla inreder sina barnrum, jag har ett gäng planer för Jennifers blivande rum. Mycket färger gillar jag med!
Plutten - J väger bara 6,5 kg och det var min sambo som hade henne på magen så det fungerade bra
Grattis William!
Kul att ni också börjar få håriga bebisar Jennifer har ju haft värsta kalufsen från början så vi har tvättat det från födseln. Tvättar med top-to-toe tror jag det heter, från Natusan, allt i ett!