Inlägg från: Ginger6 |Visa alla inlägg
  • Ginger6

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Halloj! J har precis somnat o brukar ha en långkörare detta passet...inte läge att väcka honom. Kan inte nån va snäll o messa mig om vart ni tar vägeni dag så kan vi kanske dyka upp när han vaknat? Vore kul att se er!!
    Vivs, Hellur. Ska vi säga kl 10.00 vid entren till Liljeholmstorg 7 eftersom sångstuden börjar 10.30 så är vi på plats?

kram kram

• Ginger6

Utekväll - middag och party UTAN bebisar, i mitten/slutet av oktober (efter "lön") Datum och ställe får vi prata om!

Plutten 19, 20, 26, 27
    Sole 12, 13, 19, 26
    Murgrönan
    Hellur 12, 13, 19, 20, 26, 27
    bianca2 12, 13, 19, 26
    Swe 12, 13, 26, 27
    J79
    Lillie74 12, 13, 26, 27
    ABC08
    Zul 12, 13, 19
    Pippil8 13,19,20,26,27
    Frill 19, 20, 26, 27
    Sofffy
    Vivs 12, 13, 19, 20, 26, 27
    Ginger6 12, 13, 19, 20
    Lillenlillen
    TH
    Emma3 13, 19, 27
    Björklöv 12, 13, 26, 27

• Ginger6

Nu ett inlägg till med en fråga, Hur hade ni gjort? Den 27de oktober har min pappas fru bjudit med mig och systrarna på solresa till Kanarieöarna med barnen (5 stycken). Pappa och männen (!!!!) åker samma vecka o spelar golf i Portugal (grrr) J kommer va 7 månader och flygresan är 6 timmar, UTAN mannen som då gottar sig med en drink i lugn o ro på väg till en veckas VILA, sol, golf, vin och bad....Jag är som ni förstår ARG på hela upplägget men min mamma har erbjudit sig att passa J här hemma hos oss den veckan. HUR GÖRA!? J har inga problem att va med mamma, men JAG kanske kommer bli galen av längtan, å andra sidan kanske få lite välbehövlig semester?!?! Hur hade ni gjort?!

• Ginger6

Tack för alla tips, svar och funderingar. J är inte mammig och mormor kan passa honom utan problem. De andra barnen som ska med på resan är mellan 3-13 år så jag saknar nog inte J på det sättet att det snackas bebis men jag skulle ju längta ihjäl mig efter honom ändå. Fasen va svårt!! Nä mannen kan inte ta med honom, de ska ju på golfsemester samtidigt... Puh! Får fundera vidare, hoppas ni har en skön dag! Ses imorn då Vivs o Hellur!

• Ginger6

Hellur! Krama W och säg att han får följa med o sjunga nästa onsdag, det var mysigt! J sover helt slut på balkongen. Tråkigt med era sjukisar, hoppas de blir bra snart. Jag har nu köpt välling och ska testa istället för gröt på kvällen. Hoppas han sover bättre. Har nu bokat hit min kära mor nästa vecka igen eftersom mannen ska till Mallorca....(golfresa med grabbarna)Jag bara måste få sova och mamma tar honom så gärna på natten. Ser också fram emot utekvällen om jag inte är på Kanarieöarna då... Blä vet fortfarande inte. Antingen åker jag utan honom eller inte alls tror jag. Alltså avlastning när det gäller min pappas fru och hennes dotter som har tre vilda ungar, blir det inte frågan om, utan bara as-mycket jobbigare att vara själv i ny (varm) miljö med lill-grisen. Nåväl. NÄ Pippi, tror inte vi får följa med på golfresan. Haha!! Men det hade varit kul att fråga dem

• Ginger6

halloj! snart helg, skönt! hoppas alla får det bra trots sömnlöshet, öroninflammation, förkylning o tänder. Själv har jag varit uppe minst 10 ggr inatt och gett j nappen....som sagt verkar va konstiga faser, hoppas, hoppas att 12-timmars sömnen är regeln och detta undantaget....vi är sååååå trötta!!!!!
    sole håller med övriga om bröllopen... klart ni ska gå på din systers ihop!! klart är att män o kvinnor tänker så olika, ingen idé att försöka sig på att förstå dem ibland...kram på er

• Ginger6

Vivs! Shit, grattis va roligt!! Trist att J är snuvig, jag går gärna p sångstund på onsdag på Liljeholmen igen Hellur. ABC en ny chans?
    Vi kanske hakar på torsdag vet inte riktigt än. Mamma kommer ju hit o barnvaktar så jag kanske inte kan rymma med barnet Hon kanske får träffa er istället, haha! Plutten, vad ger du för välling? Jag har testat Plusvällingen men J hatar den...och han är vanligtvis inte så kräsen. Kanske ska testa majsvälling? En kompis rekommenderade även majskrokar att snacka på men har inte testat det än. Ha en skön dag idag...förresten Bug-are, har ni skaffat vinterhjulen? Tror ni det kommer behövas?

• Ginger6

Hellur, ses vid 10 på ÖF då? Kul!

• Ginger6

tack så mycket för idag plutten, supermysigt! O tack för sällskapet swe & sole. Imorn e de ÖF igen, men den håller ju inte alls sammma klass!

Grattis Lillen!! Stora tjejen haha

• Ginger6

Frill, LILLA Jonte äter nästan en hel Hipp-burk till lunch, och idag också en till middag...men han får ingen ersättning då. Bara på morgonen numera o välling på kvällen o lite frukt emellan....

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6