• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Förresten, ni som ger mackor, gör ni dem på vanligt formbröd och tar bort kanterna eller?
    Funderar på om man skulle vara överambitiös och baka "adambröd" utan salt och konserveringsmedel.

Murgrönan, aha bra. Då kanske jag kan våga mig på att rosta paprika lätt i ugnen också? Den blir ju sötare och godare då.

• Frill

Lillie, jag som inte varit i närheten av Internet på hela helgen får säga grattis i efterskott här i stället. Grattis i efterskott!

ABC, grattis till en bra natt! Hoppas det håller i sig!

Idag har jag gjort rotsaksmos med palsternacka, potatis, morot, timjan och lite vitlök. Och sen en "pastasås" eller nåt, med skinka (skinkstek), krossade tomater, ärter, basilika, vitlök o svartpeppar. Moset blev bra, såsen sådär. Inget är A-testat.
    Sen försökte jag vara smart och smula sönder spaghetti innan kokning, men mitt tips är att göra som Pluttmor och köpa risoni i stället.

Var och när är träffen i morgon?

• Frill

Jag blev också präktiga föräldern, trots att beskrivningen är HLET fel
    Kan inget om sömnmetoder, har inget barnrum, valde närmaste dagiset och gjorde det senast av alla, har inte läst AW eller några lekböcker.
    Fast ja ok då, gick profylaxkurs och köpte vagn och säng enligt konsumentverkets rek... Så lite präktig är jag kanske

• Frill

Bra att stava fel på ordet man framhäver... Jaja

• Frill

Ginger och Swe, trist med jobbiga nätter.
    A har också börjat vakna oftare, och gråter när han vaknar. Och han vaknar av telefonsignaler numer, det gjorde han inte förut. Framför allt sover han oroligt på em. Mardrömmar tror jag. Men i natt sov han bra, och när han vaknar på em så brukar det för det mesta funka med att stoppa in nappen och klappa lite.

• Frill

Vi ses gärna. A ska äta lunch nu, men efter det kan vi ta oss nånstans (alltså transportera oss till en plats ).

• Frill

Hellur, vad snällt att vi får komma ni igen.
    Jag äter också lunch hemma då, om vi inte ska ses förrän vid halv två.

Sole, vi kan åka tillsammans.
    Det går en tvärbana från Gullmars 13.25 och en 13.35. Funkar nån av dem?

• Frill

Sole, jag kommer inte heller att klä ut V i juldräkt
    Har däremot ingen direkt plan för A:s eventuella julutstyrsel...

Tack så jättemycket för idag bruders! Och särksilt tack Hellur!

Zul, läskigt! Skönt att det inte blev värre.

J79, jobbigt. Om de åtminstone kunde göra frukost på sängen när de ändå går upp så tidigt.

Jag har numera ingen mobiltelefon. Eller, jag har två - en med tangenter och en med en skärm. Ingen av dem funkar, men tangenterna lyser lite fint när man sätter på telefonen. Tappade den i golvet en gång för mycket.

Sen har jag skruvat ihop vårt nya vardagsrumsbord som vi längtat efter så länge. Det är GIGANTISKT! Ser helt groteskt ut efter pyttebordet vi hade innan. Hoppas det är en vanesak, men vi får nog åtminstone skaffa en större matta. Och kanske ett större vardagsrum...

Lillie, låter spännande med radhus men lite omständigt att behöva ha ombud. Hoppas det blir bra.

• Frill

Hej, hade tänkt ta bort stygnen idag, fixa nycklar till kontoret och köpa en fars dag-slips och sen babysim på kvällen. Men nu har vi en "göra ingenting-dag" i stället.
    A är snorig och bara för att jag skröt om hans aptit igår har han äcklat spottat ut min hemlagade mat och tramsat med nappflaskan.
    Själv kände jag mig lite risig på fm men det är bättre nu. Hoppas verkligen inte att jag blir magsjuk.

Vi kom för tidigt till vårdcentralens "drop in" och fick gå hem igen. Inte fick jag boka tid för nästa märke heller, för det skulle jag göra hos sköterskan??? Förklara för mig varför en medicinskt utbildad person ska slösa sin tid med enkel administration.

Pluttmor, tack jo bordet känns redan bättre. Vi köpte ju ett stort just för att det andra var så galet litet. Tror det blir riktigt bra när lampan kommer upp också. Det är iaf betydligt bättre att ha datorn på än det gamla

Swe, hoppas ni blev nöjda med värderingen när han väl kom.

Ang julklappar så tycker jag att det är JÄTTEKUL både att ge och få. Fast till en viss gräns såklart. Vi tänkte be folk att inte ge leksaker åt A, utan kläder och kanske en gåvagn och en sån där tygpåsestol man knyter på vanliga stolar.
    E:s föräldrar undrar om vi vill ha en dvd till bilen, men han är ju inte ens ett? Det skulle vara för att spela barnskivor i så fall, för vi har ingen cd-spelare i vår skruttsaab.

Oj vad långt, märks att jag är lite uttråkad

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6